EMCR Rozenburg, verzameltopic.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Alexzzz, 14 okt 2009.

1. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    dan zal je wel hele goede rij-kunsten moeten hebben om een busje op het veld te krijgen :D

Ik had mijn handenwarmer na een week of 3 in huis hoor, en toen was het eerst nog een weekje wachten omdat paypal niet gelijk betaalde. Dus laten we zeggen dat alex over een week of 2 ook warme vingertjes heeft bij het vliegen:D

Is het trouwens echt nodig om ski's te maken om op te kunnen stijgen, ben bang dat ik dan eens wat moet knutselen voor mijn Extra en trainer...

2. Erik1980

Erik1980

Lid geworden:
    12 jan 2009
    Lijkt me wel verstandig als er een pak sneeuw ligt. Ook handig met landen trouwens..

3. ultim@te

ultim@te Guest

veel kistjes hebben moeite om los te komen in de sneeuw en bij het landen staan ze gelijk op hun neus .

4. Bramman

Bramman

Lid geworden:
    7 jul 2007
    Valt mee hoor. Mits op voorraad dag of 10, 12.
    Die voorraad wordt overigens in maart pas bijgevuld :D

5. Roop

Roop

Lid geworden:
    3 jul 2009
    Hmmmm.....10 tot 12 dagen....:confused:

Wat spulletjes besteld bij HK op 2 november, even T&T: 19 november verzonden naar The Netherlands..... nog niet aangekomen in Nederland en de douane heeft meestal ook 3 weken nodig bij mij. :( Ik zal wel op 1 of ander lijstje staan.

Gaat iemand nog wat spullen bestellen 1 dezer dagen want ik heb nog een e-motor nodig en zo'n handenwarmer lijkt me wel wat...delen we de kosten.

[edit] de handenwarmers staan in backorder dus dat wordt inderdaad maart

Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  6. Roop

Roop

Lid geworden:
    3 jul 2009
    Laat de sneeuw maar komen, ik ben er klaar voor, moet hem nog wel even afmaken:banana:Cessna op drijvers:banana:

Leuk voor het watervliegen maar ik heb filmpjes gezien waar ze gewoon met drijvers op de sneeuw starten en landen.....

Floats for Thunder Tiger Cessna 177 Cardinal

7. Roeland010

Roeland010

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Hey Alex kun je er voor mij nog zo´n handige unit erbij bestellen? Ik had er eentje maar kan hem niet meer vinden... Zucht.. nooit gebruikt. Ik wilde er net weer eentje bestellen!

8. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Had ik best gewild Roel, maar de bestelling is zondag al afgerond en betaald.....

Ik ga hiermee aan de slag voor onder de profiel Yak;

R/C Aircraft Ski Design

Misschien ook voor onder de 55cc Yak, maar daar twijfel ik nog over.

9. Henri Kaper

Henri Kaper verslagschrijvers

Lid geworden:
    25 nov 2006
    Dat is een heel overtuigend ontwerp!

:teacher: Alleen i.p.v. de punt van de skies buigen met kokend water, kan je denk ik de skies beter gebogen lamineren. De skies dus van een paar dunne laagjes triplex maken (oversize en later de skies eruit zagen), op elkaar gelijmd met watervaste houtlijm of epoxy, het grootste deel ergens tussen geklemd met de voorrand (de punten) er uit stekend, dat naar beneden buigen en lijmknijpers erop zetten.

Maar op de foto's te zien werkt dat buigen dus ook, dus luister niet alleen naar mij, maar ook naar jezelf. ;)

Laatst bewerkt: 23 nov 2010
  10. Henri Kaper

Henri Kaper verslagschrijvers

Lid geworden:
    25 nov 2006
    Ik had ooit een plaatje op internet gevonden met ongeveer dezelfde constructie.
    Er staat nog een aardige tip op voor het buigen van de skies: het blokje linksboven en je kan het blijkbaar in de magnetron doen met hetzelfde voordeel als van mijn tip hierboven (de spanning is er af).
    En voor dat metalen blokje om de veer in te zetten, kan je blijkbaar bij een motorfietswinkel terecht!

11. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik doe het gewoon wat eenvoudiger, met een plaatje 0.5mm multiplex, beetje buigen en klaar:p (misschien vh weekend even aan de slag)

12. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    Nog even over die handenwarmer unit, doe stond bij mij ook in backorder met dezelfde melding, desondanks was ie 5 dagen later gewoon op voorraad.

Ik ga ook maar eens op zoek naar ski's, of wil iemand die, tegen vergoeding, voor mij maken :D

13. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Een beetje modelbouwer zet zoiets in 30 minuten in elkaar toch;) (en gezien de sneeuwvoorspelling ga ik ook maar aan de slag ermee)

14. p@ul

p@ul

Lid geworden:
    12 mei 2010
    Ga het ook maken lijkt me gaaf om te doen vliegen met sneeuw .
    maar dan moet ik wel met iemand mee kunnen rijden want ik denk dat fietsen met sneeuw niet zo heel goed idee is.

-Paul-

15. Bramman

Bramman

Lid geworden:
    7 jul 2007
    Ik doe alles met China post el cheapo. Goedkoop en relatief snel. Snelste tot nu 5 dagen.

Heb helaas/gelukkig niets nodig nu.

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Inderdaad, ik kies ook altijd de goedkoopste optie. 1x de duurste optie gekozen (ik wilde het snel hebben) en dat resulteerde uiteindelijk in 3 weken wachten+boete...

17. Bramman

Bramman

Lid geworden:
    7 jul 2007
    Ook een keer gedaan. Dacht in vier dagen binnen, bleek 7 weken te worden...

18. Roop

Roop

Lid geworden:
    3 jul 2009
    Als goed Hollander neem ik altijd de goedkoopste optie :rolleyes:.... Maar de verzendmogelijkheden veranderen nogal eens is me opgevallen. Eerder dit jaar Swissmail, toen "registered post HK mail" (was ook veruit de goedkoopste) en nu is het EMS die trouwens knap duur is.....

19. Bramman

Bramman

Lid geworden:
    7 jul 2007
    Grote dingen bestel ik alleen als het uit DE warehouse komt. Anders liever niet. Dan duurt idd het lang. Maar die handschoen voor je zender was bij mij met 6 dagen binnen voor 4 dollar verzend.

20. Roop

Roop

Lid geworden:
    3 jul 2009
    DE warehouse gaat inderdaad perfect. Meestal binnen 3 tot 4 dagen. Voor lipo's perfect. Verder hebben ze niet zo veel.

Dat met die skietjes werkt aanstekelijk. :yes:

Eens even kijken of ik de Calmato op skies kan zetten. Hij is ondertussen weer opgedroogt van de laatste watervliegmeeting. Alleen het stabilo zat los. De lijm was door het drogen losgescheurd.

Wordt vervolgd....

Deel Deze Pagina