EMCR Rozenburg, verzameltopic.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Alexzzz, 14 okt 2009.

  1. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Haha lijkt idd net of Bas op z'n Yak gaat staan! Leuke foto's weer!
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ja, hij mompelde nog iets van "Klote-Yak, als je niet wilt vliegen, dan moet je maar voelen!" Maar uiteindelijk is het nog goed gekomen:D
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Bas roR

    Bas roR

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Rotterdam
    Ziet er dik uit die FW!

    ..en ik trapte weer mis bij m'n yak!

    Ja - in der onderste helft gas gebeurde erg weinig gisteren. Als iets opgeschroefd maar kan nog een paar tandjes meer.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2010
  5. Roeland010

    Roeland010

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    1.041
    Locatie:
    Rotterdam
    Die FW is idd erg indrukwekkend! Prachtig geluid! Zal in het echt nog wel een stuk mooier klinken...
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.974
    Locatie:
    Zeewolde
    Geloof, in het echt klikt ie stukken mooier :yes:
     
  7. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Idd erg indrukwekkend!

    Al een volgende vliegdag op t oog heren?
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  10. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Had 'm gezien, maar moet werken helaas. Zou erg leerzaam zijn!!!
     
  11. Roeland010

    Roeland010

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    1.041
    Locatie:
    Rotterdam
    FF vraagje over mijn motor aanslaan;

    Typisch is dat hij meestal een vrij normaal start proces doorgaat, dus vanaf helemaal koud en een paar dagen niet gelopen;
    -choke-halfgas-slaat aan na 7 a 8 slingers-choke eraf-gas dicht-slaat aan na 1 of twee slingers...

    Maar regelmatig gebeurt dit;
    -choke-halfgas- na 20 slingers nog niet aangeslagen- choke dicht-10 slingers-choke weer aan 10 slingers- en dan geeft hij altijd een stevige klap terug!- slaat normaal aan na een slinger 2...

    Ik vraag me af of hem misschien wel verzuip met de eerste choke serie als de motor niet goed aanslaat. Klinkt dat logisch? Als je bedenkt dat de motor altijd een klap terug geeft voordat hij aanslaat nadat ik een tijdje ermee bezig ben geweest...

    Is dit te volgen? :)
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wat bij iedere motor moet werken is;

    Choke erop zetten - beetje gas tot halfgas - ontsteking aan - en klappen maar. Totdat de pruttel komt moet je gewoon blijven doorslaan, na de pruttel heeft hij pas brandstof, eerder dus niet.

    Het terugslaan wat jij beschrijft is 100% zeker een teken van verzuipen. Héél onwaarschijnlijk zou het nog mogelijk zijn dat de ontsteking niet in orde is, ik heb die motor echter al heel wat vluchtjes zien maken (en ik heb er zelf ook nog het nodige mee gevlogen) en die ontsteking is prima in orde:)

    Kijk er trouwens mee uit, ik heb ooit een 62cc verzopen, die tikte ook terug (21*12 cfk drieblad) en ik heb wekenlang met 4 blauwe vingers gelopen, achteraf nog geluk gehad.....
     
  13. Roeland010

    Roeland010

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    1.041
    Locatie:
    Rotterdam
    Tja is helder verhaal en niets nieuws, maar dan lijkt het toch dat ik in de eerste serie choke voorbij het punt slaat waarop de motor hoort aan te slaan, en daarna blijf door choken totdat de motor compleet verzopen is. Die klappen terug zijn vrij flink, vorige keer had Ger een paar blauwe vingers! Vandaar dat ik er ook iets tegen wil doen...
    Dus zal volgende keer minder dan halfgas gaan choken, misschien dat de benzine dan in mindere mate de motor inkomt en ik niet voorbij het punt ga waarop de motor moet aanslaan...
     
  14. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Is half gas niet te veel? Ik zet m 1 tikje open. Rook gister geen overdreven benzinelucht bij de eerste poging tot starten. Neem aan dat je bij verzuipen van de motor wel duidelijk benzine ruikt.
     
  15. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Als een Zenoah terug slaat heeft hij nog te weinig sprit .
    Bij de oude versie zonder E-ontsteking draaide je ook zolange aan de prop met choke dicht tot er benzin uit liep .

    Met de E- ontsteking is dat allemaal iets makkelijker geworden.
    Met choke dicht aanwerpen tot er leven uitkomt .:D

    Mvg Johan
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik heb zelf bij verschillende motoren een aantal keer gehad dat met stationair of iets daarboven, de motor niet genoeg lucht binnen kreeg tijdens het choken. Hierdoor kreeg je dus ook die pruttel niet en kun je dus door blijven choken totdat hij verzopen is. Het gaat "meestal" wel goed met de gasstand op stationair, maar ik heb mezelf aangeleerd om het dus met wat meer gas te doen, tegenwoordig zelfs volgas, de motor slaat toch uit zichzelf uit (behalve de ZG20 van Erik, die stond ineens halgas te draaien met de choke erop)
     
  17. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Het gaat om een DLE55.
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Uh, hij kan niet terugslaan met te weinig benzine, hij heeft immers dat (teveel aan) mengsel nodig om uberhaupt terug te kunnen slaan.....
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt, zelfde principe:)
     
  20. Erik1980

    Erik1980

    Lid geworden:
    12 jan 2009
    Berichten:
    1.430
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Het gaat om een DLE55, de ZG-20 loopt als een tierelier.
     

Deel Deze Pagina