En toen deed 'ie het ineens niet meer...

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Indoorvlieger, 11 sep 2011.

1. marting

marting

Lid geworden:
    3 feb 2011
    Is lullig joh zoiets maar als jij net als ik eerst eens de boel goed hadden bekeken en dingen gewijzigd hadden dan hadden wij beide onze ramp kunnen voorkomen.

Ik had zelf ook zoiets van ach dat kan straks nog wel eerst even varen.
    Kan je 1 ding beloven dit gebeurt mij echt niet weer.

2. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    ja ik heb ook zo'n drama achter de rug..

ik kocht de Gorky (de omgebouwde berlin), van de vader van 1 van mijn vrienden des tijds. Deze had hem van een overleden familie lid geërfd en de boot was vaarklaar. De beste man had er ooit 2 x mee gevaren en daarna op de kast gezet..

voor 150 gulden de boot gekocht en het hele spul opnieuw operationeel gemaakt.. bij de ons wel bekende quart.... navraag gedaan over welke accu's ik er dan in moest doen en kreeg een leuk pakketje van zender accu's end in een tasje..

goed.. thuis gekomen accu's geladen, alles in gebouwd, aangesloten en getest.
    Werkte als een trein maja.. het was November, veel wind maar, dacht Co, mij ken nix gebeuren, boot hoort te drijven... ik ga een proef vaart doen.

bootje mee naar een nabij gelegen watertje, boot te water en testen.
    Werkte nog steeds goed en naar behoren. boot geopend en geen lekkage dus? varen maar.

Na een minuut of 6/7 gebeurde er ineens niets meer. Alleen de boegschroef werkte nog, grootste probleem was alleen de ze net voor een bruggetje lag waardoor de wind extra geforceerd werd en de boot net zoals een echt schip (behalve zeil schepen) dwars op de wind ging liggen.
    probeerde nog met de boegschroef wat bij te sturen maar deze kon niet op tegen moeder natuur.. Tsjaa... en daar sta je dan.. eerste windvlaag ging net goed. 2de windvlaag iets minder.

Boot maakte door de golven en wind zo'n enorme slagzij dat er water het bootje in liep en ze dus voor mijn eigen ogen begon te zinken. Ik sprong in het wel 50 cm diepe water (ijs koud by the way) en was net optijd voor een totale ondergang. Wat niet temin mocht baten want alles was al nat geweest..

Het hele verhaal voorgelegd bij de des betreffende winkel en deze hebben, aangezien ik zelf zo handig was om met dat soort weer een proef vaart te maken, de helft van de chemische reinigings kosten voor de electra vergoed hahaha.

Want wat was nu het probleem??? de accu's die ik had gekregen waren veels te licht voor de motoren die erin zaten en dat was hun fout..
    Toen ik met het hele spul terug kwam vonden ze het zelfs knap dat deze het nog zolang had vol gehouden. het was een 6Ah accu die 3 zware motoren aandreef en dat ging niet helemaal goed.

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Er komen wel steeds spannender verhalen los, merk ik. Interessant, en zeker ook leerzaam. Volgens mij staat "proefvaart onder niet bepaald ideale omstandigheden" nu met stip op nummer 1.

4. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

niet bij mezelf maar bij een lid van de club
    de motor was los gekomen
    hij zat met zo een beugeltje vast op een houten vloertje
    dremeltje op 12 volt en een boortje er in want het nieuwe schroefje was iets dikker dan het oude
    door het hout aan het boren en ineens floep door de ABS romp uit
    ????????? hoe los je dat nu op aan het water en nee we hadden geen lijm bij
    wel gewoon een kauwgum lekker warm knabbelen en daar na een puntje aan rollen
    dit steek je door het gat en langs binnen druk je dat zoveel mogelijk plat (langs buiten ook)
    door het afkoelen in het water krimpt dat spul als zot en ziedaar een rubberen rivet die mooi het gaatje afdicht (denk dat het er na al die jaren nog in zit)
    en mijn vriend kon verder varen zonder enige water inbreuk

gr raf

5. Cotjuh

Cotjuh

Lid geworden:
    5 mei 2009
    das ook wel een aardige idd :p

Deel Deze Pagina