Esky Co-Commanche: al iemand ervaring?

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door saber, 10 okt 2007.

1. 043Comanche

043Comanche Guest

Ik heb deze heli nu ook sinds 2 dagen....

Is het normaal bij deze dat je veel moet trimmen om hem te laten hoveren?
    Hij zwalkt alle kanten uit, begin te twijfelen of het aan mij ligt (1e copter)
    of aan de afstelling..
    [edit]
    Kunnen de xtreme lama blades ook op de comanche?
    ik zie dat veel onderdelen hetzelfde zijn, ook de blades?
    [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2008
  2. Frank72

Frank72 Guest

E-sky Co Comanche of E-Sky V3 of de V4

Hallo Allemaal

Ik ben van plan een van de volgende micro-helikopters te kopen:E-sky Co Comanche of E-Sky Lama V3 of de V4

Nu twijfel ik nogal welke het gaat worden.
    De V4 is toch de opvolger van de V3 maar is deze ook beter. Ik zie nog vaak de V3 te koop staan en deze is zelfs meestal duurder. Kan iemand mij vertellen van de voor/ nadelen zijn van deze 2 heli's tenopzichte van elkaar.

Ik zal voornamelijk binnen gaan vliegen maar nu las ik dat de E-sky Co Comanche ook iets meer geschikt is voor buiten bij redelijk windstil weer tenminste. Wordt bij deze heli de staart rotor eigenlijk gebruikt of is deze alleen voor de sier? Is de techniek van deze heli verder gelijk aan die van de V4.

Zoals je leest twijfel ik nogal:confused:, modelbouw boeit mij eigenlijk al heel lang. Onlangs heb ik een Picooz van silverlit gekocht maar dit is wel echt speelgoed de besturing is ook niet echt nauwkeurig, verder toch wel grappig:razz:.Hierdoor ben ik wel verder gaan kijken en de genoemde 3 heli's lijken mij voor niet al te veel geld een prima keuze of zijn er nog betere alternatieven.

Alvast bedankt voor de moeite.:smile:

Groetjes Frank ut Almelooooooooooooooooooooo

Lama v4 van silverlit. Tijdelijke aanbieding € 78,95 (is toch niet van silverlit ??? )
    E-Sky Lama V4 (Helikopters) - RC Shop Twente

Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2008
  3. bluebit

bluebit Guest

Hallo, afgelopen kerstmis heb ik voor de grap een picooz gekocht en al snel was ik (en mijn vrienden) besmet met het rc heli virus..Nu heb ik afgelopen week een comanche gekocht...en het vliegen gaat redelijk : beetje hoveren, voorzichtig draaien, naar voren en stoppen etc.
    Na de derde keer zag ik echter een probleem direct na het aansluiten van de accu:

De helicopter wilt nu heel erg graag heel hard naar rechts. (naar de zijkant). het was geen trim issue. maar als ik de heli oppak en er langs kijk terwijl de mainrotor draait, zie ik dat de rotor ook zodanig staat dat ie naar rechts zal gaan. als ik op de remote naar voren en achter duw dan zie ik de stand van de rotors ook veranderen zoals het hoort, maar naar links en naar rechts zie ik niets veranderen.

iemand enig idee waardoor dit komt, thanks alvast!

4. Vinnie0001

Vinnie0001 Guest

Voor zover ik het begrepen heb, kun je ook gewoon een lama v4 kopen. Als je liever een comanche jasje wilt, is die daarvoor gewoon los te krijgen.

5. Willem01

Willem01

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Als je heli naar rechts wil, moet je de servo arm aan de rechter kant langer maken. Hierdoor zal je rotorblad in verticale richting rechter op op je heli komen te staan waardoor het naar rechts trekken ook zal verminderen. Probeer eerst een halve slag en maak dan eerst een testvlucht. Als hij dan nog trekt, dan weer een halve slag. Nadeel is wel dat je iedere keer de kap eraf moet halen. Als de afstelling goed is, moet je heli met de trims in het midden stil blijven hangen na opstijgen. De eerste centimeters zul je zien dat hij altijd wat naar links voor zal wegtrekken, maar eenmaal een centimeter of 50 boven de grond moet dat weg zijn.
    Hou er wel rekening mee dat de heli met een volle accu iets anders reageert dan met een half lege, maar dat kun je eenvoudig corrigeren.
    Succes ermee.

Willem.

Deel Deze Pagina