Eurocup F2B Genk 2011

barile s

In Memoriam
Dag allemaal,

Op 18 en 19 Juni gaat de Eurocup weer van start. Er wordt net als vorig jaar in 5
klassen gevlogen. F2B - F2B Advanced en Beginners - F2B Classic en Carrier Deck. Het beloofd weer zeer druk te worden en hopelijk willen de weergoden ook wat meewerken. Ik hoop natuurlijk ook op een goede opkomst van Nederlandse piloten en natuurlijk op de hulp van Bruno.

Voor info over alle klassen zie ons forum onder Lijnbesturing.

Forum

Laatst bewerkt:
Met deze wil ik alle Nederlandse piloten die hebben deelgenomen aan de Eurocup
bedanken voor hun moed om ondanks de vreselijke weersomstandigheden toch mee te vliegen,en zo hebben meegeholpen om er toch nog een geslaagd evenement van te maken.

Hartelijk bedankt jongens!!!

Het begint een gevaarlijke gewoonte van mij te worden om mij een week te vergissen in de datum van wedstrijden. Ik blijk niet meer te kunnen vertrouwen op Pipo’s denkhoofd. Ik had volledig in mijn hoofd dat Genk het komend weekend zou zijn. Daarom was het zo rustig op de SUL baan afgelopen weekend! Overigens zou ik toch niet hebben kunnen deelnemen, want ik had (nog) geen fatsoenlijke stunter om te vliegen nadat ik vorig NK mijn beide wedstrijdstunters in hun eerste proefvlucht had gekraakt. Gezien hetgeen werd gezegd over weersomstandigheden kwam het al met al misschien wel goed uit. Storm en regen lijkt de laatste jaren overigens wel een vast onderdeel van de wedstrijd in Genk. Alhoewel, ook onder dergelijke omstandigheden moet een wedstrijdstunter kunnen presteren. Ik hoop maar dat het geen brokken heeft opgeleverd. Sal, sorry voor mijn vergissing en jammer dat ik er niet bij was.

Er was vrij veel wind.
Vrijdag na het eten heb ik een aantal vluchten gemaakt.
Door een aantal wijzigingen aan mijn model was de trim volledig zoek.
Maar met deze vluchtjes ging hij weer als een speer.
De motor heb ik maar een beetje extra gegeven.
Zaterdag de hele dag niet gevlogen.
Maar na het eten werd de wind iets minder.
We hebben meteen onze kans gepakt en een aantal vluchten gemaakt.
Het bleek dat mijn E model de wind makkelijk aan kon.
Zondag hebben we 2 rondes gevlogen.
Op het laats waren er vlagen van 19 meter / seconde.
Hierin kan je natuurlijk geen figuren meer draaien.
Het was een leuke ervaring om met een E model in veel wind te vliegen.
Een aantal vliegers hebben hun model niet eens uit de kofferbak gehaald.
Al met al is een 7e plaats en hiermee eerste Nederlander een nieuw hoogte punt voor mij.

Groet Robert-Jan

De 'oude' garde, voor zover aanwezig, kon bewonderend toekijken.
Al was het af en toe met kromme tenen, en dat was niet vanwege niet netjes vliegen, of zo.....

Pet af! :thumbsup:

P.S. De AXI 2826 heeft voor zo'n profile Cardinal nog wel voldoende vermogen. Ik was onder deze omstandigheden helemaal nergens geweest.

Back