:evil: Max vlieghoogte terug brengen tot 100mtr :evil:

zoals je hieronder kunt lezen in de reactie van P&V staat dat ze het artikel van de KNvvL in het MEI-nr gaan plaatsen!!

pepijn-zager zei:
dit is mijn mail, en hun reactie ;)

Van: Redactie.PilootenVliegtuig@reedbusiness.nl
Onderwerp: RE: stuk ivm maximumvlieghoogte modelvliegtuigen
Datum: 16 maart 2006 13:37:54 GMT+01:00
Aan: pepijndevos@gmail.com

Gezien.
We plaatsen in de mei-editie van piloot en vliegtuig een officiele reactie
van de KNVvL.
8)
Groet
Ruud Vos, hoofdredactie Piloot en Vliegtuig

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: pepijn de vos
Aan: Redactie Piloot en Vliegtuig
Verzonden: 14-3-2006 8:50
Onderwerp: Re: stuk ivm maximumvlieghoogte modelvliegtuigen

dit is de index: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/index.php
en dit is het topic zelf: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/
viewtopic.php?t=36274

eigenlijk lijken modelbouwers en echte piloten best veel op elkaar,
ze vliegen allebei, en letten allebei heel erg op veiligheid.
het enige verschil is de schaal en dat wij er niet in zitten hahaha

groeten,
pepijn
Op 13-mrt-2006, om 19:51 heeft Redactie Piloot en Vliegtuig (RBI-NL)
het volgende geschreven:

Dank voor je reactie!
Geef me de url eens op dat forum waar ik kan kijken.
Dank
Ruud Vos

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: pepijn de vos
Aan: redactie.pilootenvliegtuig@reedbusiness.nl
Verzonden: 13-3-2006 17:12
Onderwerp: stuk ivm maximumvlieghoogte modelvliegtuigen

ik ben het net als een hoop andere modelbouwers niet eens met jullie
idee om de maximum vlieghoogte te verlagen.
die is nu 300 meter, en als ik het goed heb is de minimum vlieghoogte
van een vliegtuig 300 meter gemeten vanaf het hoogste obstakel binnen
600 meter.
ik zou zeggen, kijk eens op www.modelbouwforum.nl , daar zijn genoeg
modelbouwers waar je het er me over kan hebben.
is vast wel een betere oplossing te vinden, maar 100 meter... geen
goed plan.

Naja, is sinds de oprichting in 1994 al zo hoor dat het een maandblad is. Piloot en Vliegtuig is begonnen als een samenwerkingsverband tussen een Duits luchtvaartblad.

Zaten toen nog overzichtelijke 'Know How' stukken in zoals b.v. een uitleg over kompasafwijkingen bij acceleratie en deceleratie.

Het blad is nu veel meer glossy geworden, grotere doelgroep en eenvoudiger taalgebruik. Hoofdredactie werd gedaan door de huidige directeur van Aviation Medical Centre op Beek en Schiphol, by the way.

Modelbouw mag ook meer aandacht krijgen vindt ik, immers het is nog steeds zo dat veel beroepsvliegers in hun Boeing of Airbus een modelvlieg-achtergrond hebben, haha, vraag maar eens voor de gein aan nieuwe jeugdleden wat ze later willen worden... :wink:

Marcelair zegt dat vliegen met 1:1 op 150 meter hoogte mag, maar waarom moet dat juist boven ons vliegveldje van de club? Dit gebeurd regelmatig, en dan mag ik met mijn zwever wegwezen zeker. De piloten die dit aangaat weten bliksems goed waar wij ons veld hebben, ik schat op 5 km. afstand van hun vliegveld( en er is onderling contact). Laat ze met een wijde boog om ons heen vliegen!

Ook is al eens gebeurd dat een helikopter eerst voorbijvloog en toen lande op ons veldje(terwijl wij vlogen), moeten we zeker ook rekening mee houden, omdat deze helikopterpiloot eens leuk wilde wezen. (effe zwaaie, lache en weer weg)(Leuk hoor!!)

1:1 vliegers, blijf weg van onze veldjes als je weet waar ze liggen! Er mag al zo véél niet! (straal 1 km.)

Er worden al genoeg milieu-(vies woord)vergunningen ingetrokken van vliegclubs, zodat een groot aantal al helemaal geen gebruik kunnen maken van die faciliteiten. (zoals dB, aantal in de lucht enz.)
Inderdaad hebben we veel van de beperkingen op allelei (milieu)gebied te danken aan mensen uit de groene hoek, of uit de linkse.
Op zich heb ik daar niets op tegen, maar alles schiet door.

Taco.

Op de vliegclub in Enkhuizen zie ik ook regelmatig Cessna's laag over het (model)vliegveld vliegen.
En dan idd de vraag van "waarom nu precies over ons veld" ?

Zo'n 1:1 heli die "voor de gein" land op een veldje van een modelvliegclub kan ook nog eens een diepe afdruk maken in het gras met zijn landingsgestel, je zou er maar net achter blijven haken met je modelvliegtuig en hem zo naar de kl... helpen

Voor de duidelijkheid:
Als je met een Cessna over Nederland aan het rondbollen bent, heb je meeraan je hoofd als modelveldjes.

1/uitkijken, bvb naar collega vliegers, al dan niet in een F16.
2/weten waar je zit, waar je naar toe gaat, waar liggen de verboden gebieden. Vluchtplan of GPS bijhouden.
3/Je hoogte/snelheid houden, en weten hoe hoog/laag je daar mag vliegen
4/Je toestel technisch in de gaten houden, motor, brandstof.
5/Radio communicatie volgen.
En nog zo wat zaken.

Modelvliegvelden staan op geen enkele kaart, als ik vlieg kijk ik meestal wel naar de plekken waar ik weet dat er (drukke) modelvelden liggen.
In al die jaren heb ik slechts weinig modellen in de lucht gezien en in één geval op zelfde hoogte (grote zwever in Fankrijk), Die zie je echter al op kms afstand.

Zo'n ilegale landing zou ik leuk vinden op ons veld, maar dan wél als de vlieger dat vooraf even afstemt met de club, wat die ene "gast" daar bij jullie deed is, afgezien dat het verboden is, erg dom.

Back