Excel comp.3 met superveel foto's

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Bertus, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Hier al een paar foto's
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  2. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Wat voor materiaal is er op dat koolstof gesmeerd?
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Hoe bedoel je, ik heb er nog niets opgesmeerd.
    Ik heb alleen de kraken kaal gemaakt en ruw geschuurd.
     
  4. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Nee ik bedoel, je heb eerst carbon en dan dat witte wat is dat voor spul?
     
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik denk dat het microbalonnen zijn.
    Dat wil ik ook gebruiken om op te vullen.
    Volgens mij gebruiken ze dat bij de meeste rompen in scherpe hoeken.
    Ik ben er geen voorstander van want het kraakt sneller als alleen matten.
     
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vanavond alvast wat glasweefsel op de romp gelegd.
    Dat kan een paar dagen lekker harden, en als ik zin heb een maandag schuren.
    Dan de rest met microballonnen aangevuld worden.
    Het zal nog wel een heel klusje worden voor hij weer netjes in model is maar lukken zal het. ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik ben ondertussen lekker aan het schuren.
    Wat een stofzooi al is het buiten wel te doen.

    Nu proberen de cockpit weer netjes pas te krijgen.
    Ik maak met microballons een papje dat smeer ik op de rand.
    Dan schuif ik de cocpit voorzien van plakband (dan hecht de epoxy niet) op zijn plaats.
    Dan hopen dat het randje weer mooi op maat is.
    Later volgen foto's.
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Zo de boel ligt te harden.
    Ik heb de binnenkant van de romp waar de cockpit zit nog een keer van epoxy met microballons voorzien.
    De buitenkant met hier en daar een klein beetje plamuur glad gemaakt.

    De schade aan de vleugel viel me eindelijk alles mee.
    Ik heb op een paar plekken de folie weggesneden en de beplanking gelijmd het waren maar kleine scheurtjes.
    Ik moet alleen op een nieuwe vleugelpen uit die was gebroken.

    Verder wil ik geen u-bec meer gebruiken.
    De 3 cellen paketten 3200 mah wil ik weer gaan gebruiken.
    Dan hoef ik en geen nieuwe accu te kopen en hij wordt lichter.
    Het nadeel is wel dat ik de accu helemaal voorin moet leggen en dat er dan nog lood bij zal moeten.

    Mocht er later alsnog een 4 cellen pakket ingaan dan gebruik ik een apparte ontvanger accu.
    Ik kan niets anders verzinnen dan dat de u-bec het geweest is.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.946
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    kan je niet ook een zware nicad of nimh ontvanger accu in de neus doen met lipo ertegen bert ?
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ja dat kan ook, maar als ik kies voor 4 lipo's van 5000 mah (die zaten erin) zit ik aan de max wat gewicht betreft.
    Met 3 cellen 3200 heb ik weer geen u-bec nodig en kan hij op de bec van de regelaar.
    Zo heb ik de eerste weken ook gevlogen en dat werkte perfect op de accu na die ver naar voren moest.
    Ondertussen ben ik er achter dat ik nog nooit meer als 3000 mah gebruikt heb op een middag, dus met 2 paketten van 3200 mah heb ik meer als genoeg op een middag.
    Ik heb namelijk de cick om met zo weinig mogelijk paketten naar het veld te gaan zonder te laden.
    Ik moet gewoon iets maken dat ik makkelijk onder de accu kan komen waar de regelaar en de vario moet komen te liggen.
    Ik denk dat ik net als ik voor de grote accu had gedaan een accubak maakt van epoxy.
    Ik wil wel dat hij schuin naar boven komt te liggen.
    Dat schiet hij namelijk uit de romp bij een eventuele crash.
    Dit is nu ook gebeurd en volgens mij is de regelaar en de motor nog heel gebleven hierdoor, en ook de schade viel mij erg mee en denk dat dit ook gekomen is door de ligging van de accu.
     
  11. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vanmiddag de romp verder afgemaakt.
    Ik dacht hem met een spuitbus te spuiten maar hij spoot niet goed dus moet hij weer kaal.
    Met fijn schuurpapier kan ik hem nu wel echt glad schuren ieder nadeel heeft zijn voordeel zeg maar.

    Volgende keer er maar even meer tijd voor nemen :p
     
  12. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vanmiddag de romp helemaal weer kaal geschuurd.
    Nu is het witte er op veel plaatsen af en komen er weer (net als destijds bij mijn husky) van die kleine gaatjes te voorschijn.

    Ik ben vanmiddag vergeten een spuitbus verf te halen:( maar ik wil hem nu eerst een keertje wit spuiten.
    Dan kan ik de gaatjes beter zien en plamuren daarna hem netjes afspuiten.
    Ook heb ik de cockpit onderhanden genomen er zat een scheurtje in.
    Aan de binnenkant een paar matjes gelegd en aan de buitenkant wat epoxy op de scheur laten lopen.
    Ik ben benieuwd of ik dat met fijn schuurpapier glad kan krijgen en daarna met commandant weer kan laten glimmen.
    Ik denk dat het weer een strak kistje gaat worden.
     
  13. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.552
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik schuur dat spul altijd met korrel 600 waterproof. Geen stofzooi en het neemt goed af. Als je tenminste genoeg water gebruikt.
     
  14. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik ben heel wat grover begonnen, maar het laatste heb ik met waterproof 400 gedaan.
    Enne hij moet wel een beetje netjes worden, want volgend seizoen hoop ik ook over de lek te wonen.
    We hebben inmiddels een huis gekocht. ;)
     
  15. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vanavond de cockpit geschuurd en gepoetst de scheur is bijna niet meer te zien.
    Nu nog een spuitbusje kopen, maar dat gaat morgen niet lukken denk ik.
    Ik begin het weer leuk te gaan vinden.
    Nu nog kijken of de motor en de rest van de apparatuur nog heel is, dat heb ik eerlijk gezegd nog niet gedaan.
     
  16. Robbied

    Robbied

    Lid geworden:
    8 feb 2009
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Bleskensgraaf
    Zaterdag klaar ?

    Hoezoo druk op zetten :)

    Rob
     
  17. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Haha nee zo snel gaat dat niet al zou ik het wel willen.
    We gaan zaterdag wel met de dlg aan de gang, ten minste ik vliegen jij gooien:p

    Ik verrek nog van de pijn in mijn elleboog het is er een zaterdag niet van opgeknapt met dat gooien.
     
  18. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vanavond de romp 2 keer gespoten en tussendoor de gaatjes dicht geplamuurd.
    Hij begint weer netjes te worden, misschien maandag nog een keer de laatste gaatjes plamuren, en dan helemaal netjes afspuiten.
    Maar misschien vind ik hem zo al mooi genoeg even afwachten hoe hij nu opdroogt.

    Vandaag zijn mijn maat en ik in Elspeet te gast geweest.
    Helaas was de wind vrij hard, maar ik heb nog wel heerlijk in een bel gehangen.
    We gaan nog een keer als het wat minder waait, proberen de dlg in de thermiek te gooien.
     
  19. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.657
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Vandaag de romp voor de laatste keer geplamuurd en geschuurd.
    Ik vind hem nu netjes glad, aan de binnenkant rond de cockpit heb ik met epoxy nog een koolstofveter gelegd.
    En de gaten van de motorbevestiging met verdikte epoxy gevuld.
    Deze waren wat te ruim en kunnen nu beter worden geboord.
    Ook heb ik een nieuwe accubak gemaakt van epoxy en glasmat.
    Alles ligt nu te harden.
    Als het morgen hard is wil ik de romp voor de laatste keer spuiten.
    Ook ga ik morgen nog even op een koolstof staaf uit voor de vleugel.
    Morgen zal ik weer eens foto's maken van hoe de vlag er bij hangt.
    Het is wat lastig foto's maken van een witte romp, je ziet eindelijk geen verschil als ik wat geschuurd en geplamuurd heb.
     
  20. Robbied

    Robbied

    Lid geworden:
    8 feb 2009
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Bleskensgraaf
    Foto's !!!!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina