Extra 300 Toscano (2,82 Meter)

Na lang wikken en wegen of ik dit toestel ging bouwen ( 2 jaar)...
Nu toch maar begonnen aangezien ik sinds kort een volledig computergestuurde Co2 Laser machine tot mijn beschikking heb.

Net begonnen met het frezen van enkele spanten.
Hier volgen snel foto's van.
Het is nog even allemaal uitvinden aangezien ik nog nooit een compleet vliegtuig heb gebouwd vanaf tekening, maar met enige hulp van de mede forum leden hoop ik dat dit toch gaat lukken !

Abootje :-) !

Succes met de bouw,

Cor

Dankje Cor,

De spanten zijn al uit gelaserd, en heb nu net de 2 delen van het motor schot op elkaar gelijmd, met de houtnerf kruislings op elkaar.
En nu nog de zijkanten uit laseren, maar hiervoor moet ik maandag even nieuwe triplex halen 2 mm, die ik nu heb is 3 mm en is daarvoor te dik denk ik zo.

Hartelijk dank voor de tekening en dergelijke Corvl ! :)

ja, klopt wou toen ook al beginnen, maar heb toen nooit de tekening ontvangen van die gene die ze zou plotten.
Ik hanteer alleen nu de standaard maten van de tekening ipv vergroten naar 3 meter.

Vergeet niet dat er 1 spant niet correct is (tenminste , dat was bij mij het gevalt) de spant in het midden onder cockpitkap was te hoog. Ff controleren voordat je hem inlijmt
.
Alhoewel ik hem zo licht mogelijk had gebouwd, had er toch nog een berg lood in het vooronder gemoeten. Ik heb de vleugelbuis dan maar een stukje naar achteren verplaatst. Ook iets om rekening mee te houden.
Cor

Abonneren kan ook via het discussietools menu in het derde horizontale blauwe lint boven de betreffende discussie. Discussietools is ook links onder elke discussie te vinden.

Back