Extreem cogging

ik weet ik weet, dom geweest haha. Had eerst ff moeten proberen voordat ik die motor kocht. Helaas al kabels erop gesoldeerd, anders had ik nog kunnen terug geven aan hobbyking.

Zoals paul al zei, je kunt t altijd proberen :p wie weet zijn ze in een gulle bui :]

Zoals paul al zei, je kunt t altijd proberen :p wie weet zijn ze in een gulle bui :]

En zo niet, dan ben ik iets van 10 euro kwijt voor verzenden. Dus als er een forum lid interesse in die motor heeft, dan wil ik best 15 euro verlies maken en krijgt je die kabels gratis :P

Yup ik ben sws geen traxxas fan. Dat weet je. Dus geen zin om nog 50 euro uit te geven voor een esc. Stomme traxxas heeft me al 60 euro gekost voor een motor die ik nie nodig hebt. :p
Je esc is ook niks mis mee.
Alleen dat de motor te zwaar is.
De 4270 is een prima motor voor de revo.
Je moet alleen een betere esc hebben.
Je kan er natuurlijk een goede esc bij kopen ,dan heb je een mooie combo die je in elke 1/8 kan stopen als je de auto weg doet.

Dus ik zou gewoon de auto en motor houden en de esc te koop zetten.
Dan een mooie regelaar kopen en kun jij lekker knallen.

Gr Sander.

Je esc is ook niks mis mee.
Alleen dat de motor te zwaar is.
De 4270 is een prima motor voor de revo.
Je moet alleen een betere esc hebben.
Je kan er natuurlijk een goede esc bij kopen ,dan heb je een mooie combo die je in elke 1/8 kan stopen als je de auto weg doet.

Dus ik zou gewoon de auto en motor houden en de esc te koop zetten.
Dan een mooie regelaar kopen en kun jij lekker knallen.

Gr Sander.

Je moet begrijpen dat ik geen traxxas fan ben. Had in de verleden ook al een revo gehad en had hem niet voor niks weggedaan. Deze heb ik toevallig via een ruil gekregen en lag er ook niet voor niks een half jaar in de kast.
Op dit moment rij ik toch alleen maar met mijn losi ten scte en de enige extra autos die ik nog zal willen is een thunder tiger mt4 g3 en een super 5sc flux. Dus ook al zal ik die revo helemaal goed rijdend maken, dan staat die toch meer in de kast dan dat ik ermee zal rijden. Dus gebruik ik liever die geld voor een auto die ik wel graag wil.

A ja zo.
Dan moet je er idd geen geld in stoppen.
Wat voor combo rij jij met de losi scte??
Ik heb er een tekin 550 5,5t met de trekstar 150a in zitten. Met 16t pinion. 2s lipo.
Rijd erg goed moet ik zeggen.

Gr Sander.

Ik heb een mamba monster combo in mijn ten scte met 21t pinion. Ik rij nie zovaak op een baan en toevallig dat setje over, dus eenmaal ingebouwd en nooit zin gehad om te veranderen. Ook al moet ik zeggen dat een sensored setje wel lekkerder op de baan rijdt. ( welleens met een andere, maar vergelijkbare ten scte gereden die een xerun sensored setje erin heeft)
Nadeel van die losi is dat niemand ze wilt kopen. Heb de mijne al een week tekoop ( ga binnenkort eraf halen) krijg alleen maar biedingen wat niet eens een kwart is vd nieuw prijs, terwijl een veel slechter en goedkopere slash voor meer kan verkopen.

Laatst bewerkt:
"Al een week tekoop", moest toch wel even lachen :). Jij denkt zeker dat alles niet verkoopbaar is als het niet in een dag weg is?

"Al een week tekoop", moest toch wel even lachen :). Jij denkt zeker dat alles niet verkoopbaar is als het niet in een dag weg is?

Ligt aan je vraag prijs toch? Ik vraag niet eens de helft van wat die nieuw kost, meestal zijn ze wel snel weg. Behalve die losi dan. Maar veel mensen kennen losi niet eens, die weet alleen traxxas en hpi.
Heb die revo 1 dag te koop staan, er is al 1 die 200 voor wilt geven terwijl niemand hoger dan 150 voor die losi biedt. Kwa nieuw prijs is die losi een stuk duurder. Maar die losi ga ik toh maar niet verkopen, heb ik tenminste nog wat om op de baan te rijden.

je bent er iig al achter dat het de regelaar is zie ik. Als ik je eerste post zo lees, zou ik gokken dat 1 van de 3 fasen van de regelaar niets meer doet. dan staat de motor alleen maar op de plek te trillen, maar rijdt de auto wel als je hem een zetje geeft.

je bent er iig al achter dat het de regelaar is zie ik. Als ik je eerste post zo lees, zou ik gokken dat 1 van de 3 fasen van de regelaar niets meer doet. dan staat de motor alleen maar op de plek te trillen, maar rijdt de auto wel als je hem een zetje geeft.
Even de ander posten ook lezen.

Gr Sander.

Ik heb alleen vooruit en rem. Met een zetje dan rijdt die goed. Remt ook af. Bij achteruit blijft die alleen maar schokken.

Dat denk ik zelf eigenlijk ook niet, want diegene die mij de revo gaf, had al een tijdje met die motor en regelaar gereden, totdat de regelaar raar begon te doen. Ook had ik de regelaar al opengemaakt en alle soldeer punten zitten er nog goed op.

En toch is het zo.
Heb zelf de test gedaan.

Het blijft goedkoop spul.
Daarom stottert de motor.
Bij een 540 motor doet hij het prima.
Geloof me maar.

Gr Sander.

jij hebt Wen's regelaar geprobeerd met een 540 size motor?

Dat zou ik namelijk als eerste eens proberen dan. Ik denk dat of een fase kapot is, of de timing van de regelaar niet goed staat/werkt. (meting van de onbelaste fase bijv niet goed werkt.)
Sowieso zou die onbelast al makkelijk van de plek moeten komen. De motor neemt alleen maar het vermogen op als het gevraagd word. dus bij lage snelheden zou het naar mijn inzien goed moeten werken.

maar goed, sws dat de achteruit niet werkt is al een teken dat die regelaar niet goed is. Anders zal die toch net als vooruit na 1-2 coggen gewoon moeten draaien zonder belasting?

Zo is dat. Elektromotoren vragen niet, daar zet je een PWM signaal op en die gaat.

Als die op 1 (of misschien wel 2) fase geen signaal krijgt gaat ie al niet. Hooguit voor een 1/4 omwenteling en dan staat de motorspoel al "uit fase" en werkt ie zichzelf tegen. Als ie daarna wel gewoon rijdt na aanduwen, drukt de massatraagheid em door de niet functionerende fase heen.
T is dan net fietsen met maar 1 trapper. Op lage snelheden kom je dan niet vooruit.
Die maximale stromen zijn alleen interessant op het moment dat je de motor overbelast. Al zal de blokkeerstroom nog wel wat hoger zijn. Als de Imax,motor<Imax,ESC dan zal Inom,motor nooit te veel zijn en de motor dus niet te zwaar. Sterker nog, als Inom,motor maar kleiner is dan Imax,esc is het goed. Spanning is geen issue, omdat je doorgaans een PWM-regeling hebt.

Kan,.. maar vaak is de slag/snelheid in de achteruit beperkt in de regelaar. als je minder gas geeft vooruit zal die ook stil blijven staan trillen denk ik.
Dus ja, als ik een gokje moet wagen, blijf ik er bij dat 1 fase dood is van de regelaar.

haha dus sws een nieuwe esc nodig. Had vanmorgen nog ff een castle esc opgezet. Dan rijdt die gewoon goed.

Back