Klopt, het gaat prachtig. Maar de toegang tot het alles is wel nauw.
Schroefas niet geheel gecentreerd verlijmd. Maar fijn laten zitten.
Als de prop de nozzle niet raakt bij sturen is het goed genoeg.
De passing van de cardan was niet goed. De as in iets overmaat diameter. Dus van de kruiskoppeling het koppelstuk gewisseld. Dat was reeds bewerkt.
De andere kant paste goed op de Monoperm as.
Houder is listig bij te komen. Zou nog iets naar voren kunnen. Beter dat met een vul-shim te doen, motor zo slechts te verschuiven.
Draadeind van de as is te lang voor de prop en moet op het draad worden ingekort.
Daarmee zit de borgmoer op het eind van het draad en de prop is te borgen.
Nu bemerkte ik dat de schroefas met het draad op het lager loopt. En dat draait niet lekker.
De as is 5 mm en het koppelstuk is afgedraaid naar 4 mm, met platte kanten er in geslepen.
De as komt nu met 3,5 mm naar achter geparkeerd al weer net wat beter uit. Met de motor iets naar voren kan-de-cardan er mooi tussen komen te staan.
De motor is in optima forma, de tandjes niet versleten. PFTE vet er nog in van de fietsenwinkel.
Mespuntje hoogstens. Maar de planeet draai zeer soepel.
Met het juiste vet wordt ie nog wat stiller. Maar zo een setup?
Past prachtig op een historisch model van die leeftijd.
Zelf zou ik niet anders willen hebben.
Bootje is erg mooi en de koffie erg lekker.
Verder zit hij op een echt mooi stekje in Drenthe. Vaarwater... dan moet je er echt op uit.
Maar dat was vroegâh in 'De Hââgh nie anders'
Dat is hier thuis ook... Hunnebeddencountry... op zandbanken is het slecht varen...
@Stoompomp: Dat is niet zo een beste om aan te treffen! Scherp oog Henk! Top!