k ben er per toeval achter gekomen
Ja ik ook, tijdens varen met de TH door kinderen. De zender begon te piepen, voedingsspanning op de ontvanger te laag.
Helaas zat er een 2 Lipo in. Deze was zover ontladen, dat die bol stond.
Vandaar mijn eerder genoemde spanning van 4,5V, dus niet voor de zender, maar voor de ontvanger.
Maar door de opmerkingen van jouw en Klaas, heb ik toch uit nieuwsgierigheid verder getest.
Aller eerst, als je in het menu "SYSTEM", "RX SETUP", "RX BATTERY" kijkt, dan zie je dat de zender standaard is voor NiMH accu's.
Tot op deden nog nooit in dit deel gekeken.
Over de display's, schermen. Het blijkt, dat er toch verschillen zijn met de aangegeven grootheden op het display.
Onderstaand de foto waarop alleen de batterijspanning van de zender is te zien, in de zender normale alkaline batterijen.
Je ziet in het display, aan de bovenkant het icoon voor de TX, ca 80% en in de display de gemeten waarden.
De andere kanalen zijn niet ingevuld, daar de ontvanger van de TH nog niet was aangezet.
Vervolgens heb ik bij de volgende test de alkaline batterijen vervangen door niet volledig opgeladen NiMH accu's.
Je ziet nu de spanning van de NiMH accu's,
De spanning van de BEC op de ontvanger en de spanning van de 3S Lipo voor de aandrijving.
De eerste twee zijn mogelijk met de ontvangers extensie "A".
Voor het terug ontvangen van meer data uit het schip heb je de ontvangers nodig met extensie "B".
Onderstaand de foto uit de TH,
Naast de ontvanger FS-IA6B, zit de spanningsmeetmodule voor de 3s Lipo.
Deze is aangesloten op de poort "Sensor".
Daarnaast zit de poort "Servo", dit is de S-bus aansluiting voor het uitbreiden van het aantal te ontvangen kanalen.