falcon 3d

• Topicstarter Topicstarter hompie
  • Startdatum Startdatum
H

hompie

Guest
hallo beste mensen,
Op mijn oude dag toch maar begonnen met modelvliegen! mijn voorkeur ging uit naar helikopter,dat het niet de makelijkste is had ik al begrepen.

via marktplaats een falcon 3d met spektrum dx6i zender gekocht.
eertste fout!!
na controle kromme mainshaft!! volgens verkoper nooit gevlogen!!
ontvanger met hulp in de heli gemonteerd,na vervangen as,en dan het grote moment!!proberen te hooveren.
het lijkt wel een pirement,hij blijft maar draaien!!
de gyro in reverse gezet,geen resultaat! het lijkt net of de uitslag van de staartrotor te klein is,maar alles staat op 100%.
is er iemand die mij hierbij kan helpen?

met vriendelijke groet,
hompie

Even een locatie vermelden in je profiel.
Misschien dat er een ervaren helivlieger in de buurt woont die je kan helpen.

Verder:

Probeer de servo op de staart eens iets te verschuiven.
Als de heli de neiging heeft naar links te draaien schuif je de servo richting de neus
Als de heli de neiging heeft naar rechts te draaien schuif je de servo richting de staart.
Doe dit echt met hele kleine stapjes, totdat de heli zijn staart stabiel houdt.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo frandaman,
bedankt!ik zal het proberen. maar zelfs met het corrigeren met meer rudder,blijft hij draaien. het lijkt net dat de uitslag van staartrotor te klein is.
ik woon in wageningen.

gr.hompie

via marktplaats een falcon 3d met spektrum dx6i zender gekocht.
eertste fout!!

Geen fout! dat is het gevaar van 2de hands en het is en blijft een hobby.
hoop dat je servo probleem oplost dan zal je er veel plezier van hebben!

Gr Richard

Hallo,

Draait de staart rotor wel de goede kant op, Zitten de bladen er mischien verkeerd om op?
Heeft deze helie een belt drive? dan zou de belt verkeerd om gemonteerd kunnen zijn waardoor de draairichting verkeerd is.

Succes & groeten,

Wilbert.

Klopt inderdaad !

De mainblades draaien met de klok mee, en dan draaien de staartbladen tegen de klok in.
Als dat niet klopt zit de belt verkeerd om.

Het lijkt alsof er iets met de staartaandrijving is, pak de hoofdrotor beet en probeer of je dan de staartrotor kan draaien, als dat slipt op wat voor manier dan ook zal hij blijven tollen. Je mag hier langkomen, dan vinden we snel waar het probleem zit.

Alles nalopen heeft geen zin.
Dit is zonde van je tijd geloof me.
Ik ben samen met mijn maatje ongeveer 5 weken elke dag met een falcon 3D heli bezig geweest.
Om de staart stil te krijgen gaat echt niet lukken.
Wij hebben de heli nieuw gekocht zo uit de doos dit is een zeer slechte kopie van de Robbe spirit fun

Mischien dat een 401 gyro met bijpassende servo wel goed werkt
Ik heb echt een zeer sterk vermoeden dat het aan die chinese ...... gyro licht

Al met al kan je dit project beter stoppen.
Want dit gaat je denk ik veel euri's kosten.
Jammer genoeg zijn de meeste verkopers niet eerlijk.
Ik heb hem niet verkocht om een ander de elende van dit soort heli's te besparen.

Geloof mij koop een mini titan of een trex 450 dit zijn goede heli's en op den duur een stuk goedkoper.

groet carlo

Dat is nog al wat :)
koop een minititan of een T-rex... heb je het wel over iets andere bedragen.
Ben het wel met je eens maar het feit is dat hij dat niet heeft gedaan.
Ik ben zelf begonnen met een Walkera 60B en kreeg hem wel aan het vliegen, niet ideaal, maar hij vloog..
Als er niets mis is in de aandrijving, dan zit het i.d.d. in de gyro/servo combinatie.
Kan je de gain afstelling met die combinatie niet goedkrijgen, dan kan je altijd nog een andere goedkope gyro testen of servo.
Het feit dat de as krom was, geeft aan dat hij minimaal een keer omgekiepert is, kan ook nog zijn dat de electronica beschadigd is, de servotandjes misschien...

Eric

Laatst bewerkt:
ik ben het met je eens en ik kan niet in de portomonaie kijken van een ander maar het is bij mij gebleken dat zo'n soort heli erg veel gaat kosten en dat vind ik zonde van het geld op den duur is een trex of een mini titan echt goedkoper ik heb zelf een trex 600 nitro pro en zelfs die is kwa kosten zelfs goedkoper klinkt raar maar het is echt zo

zo'n falcon 3D is echt niet best naar mijn idee
en hier op het forum kan je veel betere heli's kopen voor leuke bedragen
ik bedoel maar

groet carlo

kan zijn dit weet ik niet
ik weet wel dat het in china bijna overal verkocht wordt
en ik weet dit omdat ik regelmatig diverse goederen uit china haal

Er is een draadje op het forum over deze heli, en die mensen hebben hem wel aan de fladder gekregen. Dus zeggen dat dit zonde tijd is en veel geld kost is mijns inziens onzin.

Mensen stappen niet in in deze hobby met een Trex450 en een dure zender. Ze beginnen simpel en zullen later misschien upgraden als blijkt dat de hobby een blijvertje is.

Niet opgeven !! laat er iemand met ervaring naar kijken zoals eerder gezegd.
Een T-rex vliegt ook niet met foute instellingen.

Laat er een ervaren vlieger naar kijken, het beestje zal best vliegend te krijgen zijn !

Je gaf zelf al aan dat je niet met het makkelijkste begonnen bent, welkom in de heliwereld ;)

kan zijn ik geef alleen mijn mening over dit ding mijn eigen ervaring met de falcon 3D

en wat je er verder mee doet moet je zelf weten

iemand vraagt hulp en ik zeg hoe ik er over denk

ik vind het namelijk niet nodig dat iemand vee geld uitgeeft en er later of te laat achterkomt dat het niet lukken niet door hem maar door het materiaal komt
en daardoor moet stoppen met zijn hobby (te hoge kosten) terwijl het alemaal veel gemakelijker kan

Carlo

Iemand hoeft misschien ook helemaal niet veel geld uit te geven.
Een ervaren helivlieger kan het probleem traceren en die zal ook aan kunnen geven of het een mission impossible is of dat het makkelijk te fixen is.
Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een foute setup.

Met dit soort onzinnige adviezen drijf je mensen juist weg uit de hobby omdat ze denken dat ze een Trex aan moeten schaffen van 1000 euo

ik weet niet waar jij je trex koopt maar hier op het forum staan ze al voor 600 euro nieuw

en ik probeer niemand weg te jagen van deze hobby als je goed leest zeg ik wat mijn mening is staat al een paar berichten terug maar ik weet het lezen is erg moeilijk

Back