Fanjet 600

Je kunt de structuur van de glasmat zien, maar als ik er een speld langzaam overheen trek, hoor je wel een krassend geluid, maar niet rrrrrrrrrrt.

Het is dus glad.

Bischoff autolakken in Groningen is zeer bereidwillig om mee te kijken, welke kleuren/spuitbussen het gewenste resultaat gaan geven.

Er zijn eigenlijk twee 'versies'.

1. Zilver- grijs - matzwart/antraciet

1750411995062.png

en 2. Blauwgrijs - blauw- blauwzwart.

1750412068401.png

Ik kies voor de eerste versie.

Voorlopig ligt eea. stil: eerst twee weken op vakantie, en daarna moet ik ook even aan de slag met de Merkur.

Op het veld bleek dat 'ie bijna negatieve V-stelling heeft!

Dat kan ik oplossen door de twee carbon staven te vervangen door metaal, en daar een lichte V-stelling in te buigen.

Moeten er wel ook nieuwe struts gemaakt worden . . .

Dus, tot over een paar weken.

:bye:

jan.

Bijlagen

• 1750411887128.png
    1750411887128.png
    222,8 KB · Weergaven: 7
Volgens mij is dat gewoon dezelfde versie, Jan. De atmosferische omstandigheden en belichting zijn alleen heel anders. Er zit erg veel blauw in de foto van de tweede. Als ik die even in Photoshop corrigeer op kleur en contrastbalans, dan is 'ie al veel grijzer.

fanjet.jpg

Klopt Henri, op beide foto`s in Jan`s post staat op de kist de registratie D-EIWZ, het is exact hetzelfde vliegtuig.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde met versies: zoals ze op de foto's naar voren komen.

Dat het hetzelfde vliegtuig is: dat had ik ook wel door.

De grote vraag is natuurlijk: als je naar Duitsland gaat en je zet 'm buiten en gaat kijken, wat zie je dan?

Versie 1. of versie 2.?

De grote vraag is natuurlijk: als je naar Duitsland gaat en je zet 'm buiten en gaat kijken, wat zie je dan?
Ligt eraan wat voor weer het dan is. ;)

Foto 1 is met diffuus wit licht genomen en geeft een betere weergave van de kleur, maar toch is de belichting bij die foto ook niet optimaal.
Foto 2 is sterk blauw verkleurd en heeft te veel contrast. Deze foto is niet bruikbaar als kleurdocumentatie.

Maar ik zou meer foto's zoeken, liefst die met zonnig weer genomen zijn, maar waarbij de schaduwen ook weer niet te sterk zijn.

Google ' Fanjet 600', klik op 'images', en ga je geheel te buiten!

(Heb ik natuurlijk al lang gedaan.)

Versie 1 is daar wel zwaar in de minderheid . . . :(

Overigens moet er volgens mij helemaal geen "metallic' lak op.

Back