FG Marder in Solidworks (3D CAD)

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door KuyoshiObunagi, 5 okt 2012.

1. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Was ook nog aan twijfelen over die body, denk het ook niet. Heel misschien een transparante nog even kijken.
    Ik zou het doen! Is even veel werk, maar het geeft wel een voldaan gevoel!
    En dat combineren met een beetje poets werk :)

2. Richardcj

Richardcj

Lid geworden:
    18 jul 2004
    De body is echt een uitdaging, want heb je een 3D taster?
    Met een schuifmaat kan je dat echt niet precies doen ....lijkt mij.
    Maar zoals ik al eerder schreef in dit topic...ziet er goed uit enne...vooral doorgaan!

Mvg. Richard

3. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Jammer genoeg heb ik geen 3D taster dus zou met de schuifmaat de kap moeten maken.
    Maar dat is een zorg voor later :), heb nu nog genoeg werk aan de rest. Maandag ga ik denk ik weer verder :)

4. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Vandaag toch maar even verder gegaan, weer is toch niet echt lekker...
    Heb zojuist de benzine tank klaar gekregen met alle toebehoren (behalve de ontluchting en de 2 carburateur slangen).

Morgen of misschien vanavond ga ik beginnen aan de achteras (Deze wordt niet van kunstof maar alluminium) aangezien mijn marder dat ook heeft :).

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Beste lezers,

Gaat gestaag dacht dat het project langer zou duren.
    Vandaag begonnen aan de achteras heb de draagarmen, fussee's en differntieelblokken af. Morgen wil ik de vlinder en schokdempers ontwerpen.

Halverwege de week wil ik een poging wagen om het differentieel doen en de dogbones (heten die zo..?)

Fototje hoe het er nu uit ziet :D

6. Predator-X

Predator-X

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Goh ! Vak apart ;)
    Ik vind dit heel interresant en blijf je volgen .

7. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Lekker bezig!
    Diff moet wel te doen zijn, voor de tandwielen gewoon een kegel extruden en dan met een cut pattern de tandjes maken.
    Heb je alles ook voorzien van internal en external threads? En zaten die kogelkoppen die van je draagarm naar de bodemplaat gaan al in je toolbox of heb je die zelf gemaakt?

8. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Overal zitten cosmetics threads in. Dus zijn er wel maar de schroefdraad met maar 1 bewerking.
    De kogelkoppen heb ik zelf gemaakt. Maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over zijn nog heel simpel gemaakt, maarja ze werken tenminste nu :p. Had wel de tandwielen voor het diff in de SW toolbox gezien dus daar ga ik denk ik wel gebruik van maken

9. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Holy cr*p. Ik heb zelf wel wat lessen gehad in SolidWorks, maar blijf het 'maten' maar een onhandig iets vinden. Echt ontzettend veel respect om zo iets groots na te tekenen! Wouw!

Groet Robert

10. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Maten is inderdaad een probleem soms, bij de achteras net was hij moeilijk aan het doen omdat het anderhalve graad scheef stond (terwijl hij het zelf kon oplossen).
    Heb een beetje moeten foetelen maar valt nu gelukkig amper te zien.
    Zat redelijk te schelden op sw, maar gelukkig ben ik alleen thuis :)

Vanavond nog even de veren op de schok dempers zetten, en dan komt het leuke het differentieel. Wordt denk ik ook een grote scheldpartij maar komt allemaal goed (hoop ik).

Ben nog niet helemaal tevreden over de vlinder, mocht iemand hem ook niet mooi vinden :p

11. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Ziet er echt goed uit!.. :)

12. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Ik kijk hier mijn ogen uit!
    Super wat je doet.
    Maar kun je nu ook dingen aanpassen, ik bedoel verbouwen.
    Zodat je het kunt zien als iets zelf wilt bouwen.
    Want dit heb ik met mijn FG gedaan.
    Breder, langer, andere draagarmen, enz,,,,,,,

13. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Dat zou kunnen ja, stel ik bestel voor nieuwe draagarmen of wil zelf wat ontwerpen dan zou dat kunnen. Maar dan moeten de bestaande mates aangepast worden op bijvoorbeeld de nieuwe draagarm en de oude verwijderd worden.

Dimensies aanpassen zou makkelijker moeten gaan part openen dimensies aanpassen en hopen tot het goed gaat, kans is wel aanwezig op flink wat errors dan.

Is wel mijn intentie om deze 3d marder up to date te houden met het werkelijke model. Ben nu aan het sparen voor een nieuwe motor maar als die er is wil ik alluminium diff blokken en vlinder. En deze wil ik dan verwerken in het 3d model.

Hoop dat het je vraag een beetje benadert! Mijn mobiel werkt niet echt fatsoenlijk mee :p

Laatst bewerkt: 16 okt 2012
  14. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Je zou natuurlijk gewoon de maten van je sketch kunnen aanpassen, maar dat word dan spannend met de mates in de assembly.

15. SamP

SamP

Lid geworden:
    5 jan 2010
    Dat hoeft niet, is gewoon afhankelijk welke mates er aan hangen en hoe de sketches zijn gedefinieerd.

16. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Durf ook niet te zeggen hoe ze dan zullen reageren :p.
    Heb het differentieel werkend gekregen.
    Doet wat een diff moet doen, alleen is niet helemaal de werkelijke dimensie.
    Maar dat kan ik altijd nog aanpassen, nu het grote tandwiel nog maken en de dogbones...

17. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Zitten toch 2 probleempjes bij het differentieel.
    Soms wilt rechtsachter niet meedraaien, als ik aan het grote tandwiel draai.
    En als ik aan links achter aan het wiel draait, draait rechts dezelfde kant op.
    Verder doet hij wat een differentieel moet doen... Kan er verlopig mee leven, probeer ik nog te fixen als het blokje er ook op zit.

De dogbones heb ik nog niet, was een ****** zooi om te doen. Komt ook nog niet. Heb de cupjes waar ze in bewegen wel ff gemated om te laten zien hoe het wel moet...

Mijn laptop begint de assembly ook iets te groot worden, want hij stribbelt soms tegen.

18. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Dogbones zouden toch wel moeten meevallen.
    Ik zou gewoon hiermee beginnen:
    En dan 2 keer fillet doen om af te ronden:

En dan kan je bovenop met een nieuwe sketch plane gaten maken voor je pinnetjes enzo maar dat weet je wel.

19. KuyoshiObunagi

KuyoshiObunagi

Lid geworden:
    14 okt 2011
    Ja. De dogbones maken is geen probleem. Maar om die te maten met de cupjes, want doordat die hele achterkant in kan veren hebben zo dus als de cilinders helemaal uit zijn spelling, maar Solidworks kent het woord spelling niet. Krijg ze wel gemated maar dan heb ik geen draaiend diff en geen vering dus :p

Had ik inderdaad onduidelijk vermeld, je heb wel een andere manier om ze te maken. ik gebruik meestal voor bollen (spheres) revolved boss base.

20. RCstylzz

RCstylzz

Lid geworden:
    8 jun 2012
    kan je bij solidworks de dingen die je maakt ook écht laten bewegen ? zoals het diff laten draaien, enzo....

Deel Deze Pagina