Fg Marder met zender problemen

Beste forum leden,

Ik ben nieuw op het forum en pas begonnen aan bigscale Fg Marder.

Helaas heb ik een probleem met mijn zender dit is een FG-rs3. Het probleem begon met alleen niet werken van stuur servo en nu op nu verbonden met elkaar en nu doet hij helemaal niks meer.

Ik heb wel de gas servo met de stuur servo omgewisseld toen stuurde hij wel. Dus servo’s werken wel.

Ontvanger lampje brand ook en accu’s zijn ook vol.

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Groeten thijs

als ik me niet vergis, is die zender een 2.4 ghz zender.
ontzettend veel problemen met die techniek, zitten aan de kant van het model.
stroomvoorziening.
alles onder de 4 volt gaat de ontvanger in de reset / valt uit

stuurservo's in een auto zijn vaak vrij zware servo's, die best veel stroom kunnen trekken.
een gas servo is relatief een licht dingetje.
het kan dan makkelijk dat je gas servo het gewoon doet, maar wanneer je de stuurservo aansluit de boel stopt.
of de boel doet het onbelast wel, maar wanneer je de stuurservo een beetje belast(zodat hij stroom gaat trekken) de boel stopt.

als dit het geval is, is je stuurservo versleten (borstelmotor in de servo is dan versleten, gaat hij heel veel stroom trekken)
Of de stroomvoorziening naar de ontvanger is niet goed.

ik ga er even van uit dat de stuurinrichting op de auto heel soepel loopt...
gaat deze stroef, moet de servo erg veel moeite doen, dat vind hij niet prettig

Dat je de servo's omwisselt en dan de andere het wel doet geeft aan dat er iets met het kanaal is. Dat kan een defecte poort op de ontvanger zijn maar gezien het om het stuur gaat moet je ook eens kijken naar de D/R functie. Hiermee kan je de maximale stuuruitslag instellen en dan wanneer helemaal dicht geen stuuruitslag. De D/R functie kent een knop op je zender dus een kans dat die verdraaid is.
Als de boel aan staat en je kunt nog steeds de wielen met de hand verdraaien zegt iets dat er iets met de poort is, als de servo zijn positie houdt moet het een instelling zijn.

Dat je na het opnieuw binden helemaal niets hebt lijkt mij dat er iets fout is gegaan met het binden.

Bedankt voor jullie reacties. Het licht aan de zender en ontvanger en krijg onder garantie een nieuwe van Fg. Het is een veel voorkomende probleem bij deze zenders.

Back