Het duurt altijd even voordat ik de apotheker heb overtuigd van mijn onschuldige bedoelingen en dikke injectienaalden voor epoxy mee krijg... Hoe zou dat toch komen?
Deze zijn zonder naald, diende om anti-biotica in de oren van mijn hond te druppelen , dus geen lastige blikken
Ik heb ooit bij een webwinkel 200 spuiten gekocht (5 cc en 10 cc 100 van elk) en 100 dikke en 100 dunne naalden voor dezelfde prijs als 20 van die dingen bij de lokale apotheek, en zonder lastige vragen ... Tismaardatuhetweet ... ;-)
Ik heb wijlen mijn echtgenote verzorgd met o.a. een maagsonde, en daarbij had ik flinke naaldloze spuiten die ik, na haar overlijden, gebruikte voor diverse soorten lijm. Maar inmiddels zit ik in een ingewikkeld verhuisproces en heb veel modelbouwspullen (die je anders bewaart voor het geval dat...) weggesodemieterd. Beetje jammer misschien, maar ik wil niet onbeperkt ruimte innemen in het huis dat ik inmiddels met mijn vriendin bewoon...
Na het lijmen van de scharnieren had ik epoxy over minimum mengsel = 4 gr en 2 gr harder, die heb ik in een gesloten potje in de diepvries gezet. Gisteren de epoxy gemengd met micro balloons en de putjes gevuld bij de versterking van de webbing tegen de wortelrib, overschot mengsel terug de diepvries in en vandaag de rest gebruikt .
Dat doe ik ook, maar na 2 weken in de diepvries (zelfs bij -18⁰C) is het toch zover doorgehard dat je er geen goede lijmverbinding meer mee kunt maken.
Het is de eerste keer dat ik epoxy in de diepvries bewaar. Ik gebruik deze hars Universele epoxyhars langzame verharder - Polyestershoppen.nl - PolyesterShoppen.be Ik weet dat er epoxy is die lang in de diepvries kan, word met de pre-preg carbon matten gebruikt, maar dat gaat achteraf allemaal in de oven op 60 °C Morgen werk ik weer met epoxy, zal eens wat bewaren in de diepvries , en alle weken een beetje testen, voel ik me gelijk beter thuis in mijn witte labo jas
Bewaarde epoxy gebruikt om geraamte cockpitkap te lijmen. Bij - 18 C° voelde hard aan, maar na opwarmen terug vloeibaar. Nu staat het binnen om uit te harden
Dat zit allemaal goed vast. Volgende weken de rest testen Ik heb nog een tube lijm om plexi te lijmen, deze hard dus uit met UV licht, is al 25 j oud, vorig jaar nog gebruikt , was nog OK. Nu toch maar een testje gedaan voor ik er de plexi van de cockpitkap mee lijm
Plexi lijm is ook nog OK, daar heb ik dus 25 j geleden de ramen van mijn 1/1 zeilboot , lexan op hout gelijmd, nooit gelost of lekken
Sebastiaan van RC Europe kan het voor je doen. Is wel een eind weg voor je, maar dat moet met de post kunnen... En zelf maken moet ook te doen zijn, met een plastic fles in de oven, maar daar heb ik geen ervaring mee...
Met een fles heb ik al gedaan, maar dit formaat is te groot, ook de MOSWEY is nog groter. In de handel vind je ook weinig flessen die glad zijn.
Bedankt voor de link De bevestiging van de cockpit , vooraan een lip achter links en rechts magneet, gelijmd met epoxy uit de diepvries 7/11 tot 28/11. Epoxy is er 3 X uit geweest en lichtjes verwarmd , nu terug in de diepvries. Dat ziet er goed uit, zo heb ik geen afval epoxy meer. Of de kwaliteit nog hetzelfde is ? dat is moeilijk te bepalen, de 4 magneten 10 mm zitten goed vast, moet veel kracht zetten om de cockpit los te trekken.
EDF TESTEN met zender en ontvanger Frsky met vertraging en output beperking zodat servo niet belast word door trekkracht EDF, en in rust.
Gisteren de vleugelbuis in de romp gelijmd. Messing vleugelbuis in de romp en vleugel gelijmd, als alles hard is zaag ik de messing buis door tussen romp n veugel. De centreerpin 3 mm staal word in de romp en past dan perfect in de vleugel.
Mooi. Komt daar nog een verloop "stompje" tussen romp en vleugel? Of zijn die uitsteeksels tijdelijk?
Er komt nog een verloop, dat was noodzakelijk, centreerpin kan niet doorlopen tot andere vleugel, zit in de weg voor EDF die naar boven komt. Versteviging kon ook niet aan de binnen zijde , romp is minimum breedte rond EDF gebouwd.