Flexacopter -----The Making of an octocopter "KRATOS"-----

Motor mount.

-1060049.jpg

Alleen zou ik persoonlijk nog iets van isolatie tussen motor draden en stroomverdeler doen, lijkt dat motor draden dat kunnen raken en dat is een storingsgevoelige mogelijkheid voor storing;)

Misschien niet zo duidelijk op de foto maar geloof me het is totaal niet mogelijk dat op een of andere manier draden elkaar kunnen raken, denk dat deze foto het wel wat duidelijker aangeeft, alu standoff's zijn om te kunnen solderen en uiteraard later vervangen voor nylon standoff's.

P1060155.jpg

De Power-distribution rings, 0,8mm pure copper, minimaal AWG 11 en 2x2 lipo power aansluitingen,

P1060131.jpg

Alleen zou ik persoonlijk nog iets van isolatie tussen motor draden en stroomverdeler doen, lijkt dat motor draden dat kunnen raken en dat is een storingsgevoelige mogelijkheid voor storing;)

die snap ik wel, ging mij om de motordraden die over de stroomverdeler lopen;) ikzelf zou daar iets ter isolatie tussen doen, kan het koper nooit door een motordraad heen drukken/schuren;)

Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet zeggen, maar dat is dus 100% onmogelijk!!

We zouden echt niet iets zo maken als er maar enige twijfel was op het functioneren ervan ;)

Hoe ga je het zaakje solderen.
Als je een draad soldeerd ,wordt dan de draad ernaast,de soldering dus ook zo heet dat deze draad weer loslaat,en zo een slechte soldering ontstaat.
De koperplaat wordt goed heet.
Of ga je de naast liggende draden klemmen.

Verder een goed doordacht bouwwerk,mijn compliment.

Thanks Harry :)

Solderen is niet zo'n probleem als je een goede 100W bout gebruikt in combinatie met een goede soldeer, liefst die met een hars-kern zoals ze nu niet meer verkocht worden;)
Verder is het gewoon een questie van timing, bout er op soldeer erbij en mooi laten vloeien klaar, dit werkt prima en zal de naastliggende soldering niet lossen, dus met een 50W boutje kan je het echt vergeten :nooo:

Zoals wij het nu gedaan hebben is uiteraard geen must, er zijn vele wegen die naar Rome gaan ;)

Mario

Hoe ga je het zaakje solderen.
Als je een draad soldeerd ,wordt dan de draad ernaast,de soldering dus ook zo heet dat deze draad weer loslaat,en zo een slechte soldering ontstaat.
De koperplaat wordt goed heet.
Of ga je de naast liggende draden klemmen.

Verder een goed doordacht bouwwerk,mijn compliment.

Even een opmerking (voor dat een moderator ingrijpt ;)

Laten we het hier AUB niet over prijzen hebben, als je echt geïnteresseerd bent zijn er zat manieren om ons te contacten.

Dank voor jullie begrip.

Mario/Pieter

Back