fokker G1 project in 1/5 schaal

mooie bouwmethode!!! die moet ik onthouden voor het geval ik een vliegtuig met zwevende romp ga bouwen....
zitten er ook nog meetlintjes op de randen van die kist?

Goed idee zo Jacques! :thumbsup:

Klusje zeg al die spanten zagen, maar wel de moeite waard

Groeten en succes met de bouw
(we komme eerdaags wel ff kijke ;) )

Groeten, Ralf

hoi,

hier weer een update van de g1
261.JPG

hier heb ik alle spanten op de juiste plaats gezet, een snoertje gespannen om alles mooi recht te krijgen zodat 't geen :banana: wordt.
de spanten zijn met een beetje sec. lijm aan de lijsten geplakt precies op centerlijn
262.JPG

de eerste langsligger van de romp op z'n plaats gelijmd .
alles eens goed nagemeten ,nu blijkt toch dat de tekening niet helemaal juist is.
de romp spanten wijken soms wat af aan de maatvoering zodat de ligger niet helemaal goed /recht is .
dit maar eerst wat aanpassen (was het maar een cad tekening deze zijn veel nauwkeuriger:()
maar ja de tekening is ook al z'n 15 j. oud
komt wel goed

gr. jacques

hier heb ik alle spanten op de juiste plaats gezet, een snoertje gespannen om alles mooi recht te krijgen zodat 't geen :banana: wordt.

Is het geen idee om Han zijn "laser truckje" te gebruiken om uit te lijnen Jacques? Ik heb sinsdien ook zo'n laser dingetje, en dit is perfect :p Kost tegenwoordig geen drol meer bij de bouwmarkten enz.

Foto even geleend uit Han zijn Beech draadje.

beech%20021.jpg

hallo,

hier weer wat over de g1
264.JPG

hier heb ik alle liggers op z'n plaats , er waren wat aanpassingen nodig maar het ziet er goed uit ,komt wel goed
tevens de onderdelen voor stabilo en fin bevestiging gemaakt
265.JPG

hoi teus z'n laser kan ik ook gebruiken(is van mijn zoon gebruikt dit voor z'n werk als timmerman)maar met 'n metselsnoerje gaat het makkelijker :)
263.JPG

hier de de aansturing voor het hoogte roer links de onderdelen voor de rechter romp rechts de complete voor de andere romp
de messing busjes worden met epoxy in de romp gelijmd

gr. jacques

Zal wel zoiets zijn:

2 staartbomen die elk uit 2 helften bestaat = 4 romphelften :D

inderdaad die romp/staartboom (linker en rechter (verticaal doormidden)) helft werd plat op tafel gebouwd en daarna tegen elkaar geplakt tot een staartboom. (en dat twee keer ;))
terug naar de G1

hoi,

hier weer wat vorderingen met de g1
266.JPG

hier het kielvlak in elkaar gezet en pas gemaakt op de romp
267.JPG

op het kielvlak en de boven kant van de romp de beplanking aan gebracht
269.JPG

de aan sturing voor het hoogte roer op z'n plaats
268.JPG

de romp omgedraaid en nu verder met de onder kant

gr. jacques

Een diepe buig voor de maker hier,.
Het is ook voor mij een der mooiste vliegtuigen die er is.
Ik heb er zelf ook een gemaakt een jaar of twee geleden een mini slowflyer van depron en wil ooit eens een grote gaan maken.
http://i29.photobucket.com/albums/c299/-T800-/34.jpg
Ik liep alleen tegen het probleem dat er zo ongelofelijk weinig over de G1 te vinden is.
Heb uiteindelijk die maquette in het MLM als model gebruikt.

Back