force motor

Beste Mensen.

Weet iemand de standaard afstelling van een force 3,5 cc motor?
Ik kan er niks over vinden op het internet.

M.v.g. Mark.

Gewoon dat die netjes oppakt en mooi in toeren komt....

Voor een kale motor is er niet direct een standaard afstelling, dat is afhankelijk van de uitlaat, tank maar ook andere factoeren zoals brandstof, luchtfilter etc.

Dat bij een complete auto zoiets te vinden is komt omdat het hele pakket bekend is.

Je kunt eventueel bij div merken kijken die ook Force motoren gebruiken zoals HPI, Carson en Protech.

Die standaard afstelling is puur om de motor aan de praat te krijgen en is het niet de bedoeling om daarmee te rijden want de motor kan verkeerd afgeregeld zijn met een mogelijke kans op schade !!!

Je zult dus nog steeds een spoedcursus afstellen moeten volgen om de motor goed te krijgen en als je kunt afstellen doet die "standaard" afstelling je niets.

Standaard force motoren, hebben de lowspeed needle idd flush met de behuizing.

Hoofdsproeier, zo'n 3 tot 3,5 slagen los, en stationair ongeveer 2mm opening als je in de carb opening kijkt.

Dit zijn beginners waarden, om hem te kunne starten, je zult ws de lowspeed needle niet zo veel hoeven te veranderen is mijn praktijk ervaring.

De motor pakt onderin niet goed op. Als je vanuit stilstand wegrijdt is het net of hij inhoud. Als hij een beetje op toeren komt trekt hij wel mooi door.
Bij mijn andere auto's zet ik de naalden weer terug op basis afstelling en begin vanaf daar de motor af te stellen.

M.v.g. Mark

Pruttelt die , als stotteren of is het even vol power, en dan ff minder, en dan pas op toeren komen.

Je kunt het zo controleren, door expres de low needle verder uit te draaien, als het erger word, dan moet die ingedraait worden, word het beter, dan stond die te arm.

Waarom uitdraaien???, zo kan hij nooit armer lopen dan dat die deed, en das een stuk veiliger voor je motor!

Back