FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Hopelijk is deze niet te makkelijk:

full

Volgens mij is die al geweest. Maar ja, er zijn er al zo veel geweest, dat ik niet meteen weer weet welke het was. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ford 14A

ford14a.jpg


4-A 1932 = 40pChwM; two inline 715hp+one 1000hp liquid-cooled Hispano-Suiza; span: 110'0" length: 80'10". Untypically sleek design, involving elements from 10-A and 12-A designs, marked the end of the Ford Tri-Motors. The first impression was that of a flying boat with faired wheels. Pullman-style seats converted into berths in the four main, climate-controlled, eight-passenger compartments. Wing motors, with four-blade propellers, were buried, and the third was pylon-mounted atop the fuselage; compressed air starters. Some data show 775hp wing motors. Whichever, it never flew, and was cut up in 1933 [NX9660].
 
The Hawker Fury LA610 originally flew with a Griffon engine and contra-rotating propellers. The large duct under the spinner housed the radiator, similar to that used on the Tempest V and VI.

Taurus Flyer
 
Het blijft nog even spannend dit draadje, is mijn antwoord goed of fout?
Ik heb Prop-er inmiddels al twee maal ingelogd gezien maar ik denk dat het beoordelen van het antwoord toch nog enige moeilijkheden met zich mee brengt. ;-)

Taurus Flyer
 
Ik begrijp er uit dat ik nu zelf een foto moet plaatsen,;-).
Moet even denken aan de vorige keer, ging toen voor mijn beurt!!
full


Taurus Flyer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vreemd....

bij mij is er geen foto te zien??? zie onderstaande....


vorige keer, ging toen voor mijn beurt!!
full




steffe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Weet het niet direct, maar heb wel een idee...

Erg gaaf kistje trouwens!!!

Groet, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
.
Hebbes!

Škoda-Kauba Sk V6


Ik ben veel "pusher-planes" tegen gekomen toen ik op zoek was naar info over de Fokker D.23...
En deze was er eentje van, erg gaaf kistje!

.
"The experimental Skoda-Kauba design SK V6, was a small single-seat twin-boom monoplane employing some of the structural components of the SK V1. The 105 hp Hirth HM 504A engine was installed as a pusher and drove a two-blade, fixed-pitch wooden airscrew between the tail booms, and after a series of flight trials the prototype was modified under the designation SK SL6 at the request of Blohm and Voss to flight test the so-called "Arrow Wing" arrangement evolved by Dr Richard Vogt and his chief aerodynamicist, George Haag. This arrangement called for the provision of short booms which, attached to the tips of a moderately swept wing, each carried a half tailplane and an elevator. This highly unorthodox layout was featured by several projected Blohm and Voss fighters, including the P 208, P '-)'M, P 210, P 212 and P 215, and during 1944 the SK SL6 undertook a number of test flights to prove the feasibility of the control surface arrangement."

Groeten, Ramses
.
 
.
Oke, ik moest even zoeken, maar hierbij de nieuwe opgave:

full


Welke kist is dit en voor welk specifiek doel is deze kist ontworpen?

Groeten, Ramses
.
 
Back
Top