FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik weer.

Wederom een tussenopgave, niet bedoeld als vervanger van de opgave van Brandaris, maar ter vermaak.

Wa'sditvoording?
vreemd.jpg

Wim

Hé Wim, wat is dit voor geneuzel?
Wordt dit een interim - interim - interim opgave? Niet ff wachtuh tot Jan een "GO" geeft, nee, meneertje ongeduld moet zijn zojuist gevonden ei kwijt.
En bedankt hé...

Bovendien: Leuk hoor, dat Engelse ge-quote van je, maar zou je niet ff simultaan vertalen? Dit is zóóó laf... Ik bedoel: ik doe tenminste nog de moeite om een lezenswaardig, plausibel verhaal neer te kalken. Jij zoekt een of ander l*lverhaal op Internet, Copy - Paste en klaar is Clara...
We zijn een Nederlandsch forum, weet je nog? Meneer van Gent (Frederik voor intimi) kan op deze manier niet meedoen.
Dat riekt naar leeftijdsdiscriminatie, en daar ben ik fél op tegen.

Waar is de topic-starter als je 'm nodig hebt?

Raar hoor. Blijkbaar is er iemand met plaatjes aan het knoeien geweest! Maar goed, zowel Roel als Wimg hebben weer wat onsterfelijke roem verdiend.Ik had mijn plaatje van deze site:

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.greenpacks.org/wp-content/uploads/2008/08/solarpoweredship.jpg

En daar staat het volgende:

Nippon Yusen KK and Nippon Oil Corp are working on the world’s first solar powered ship … well, at least partially solar powered, they are saying. What? A hybrid ship? The two companies want to put solar panels on top of the 60,000-ton ship that are capable of generating 40 kilowatts of electricity each.
The ship will carry Toyota cars. Is anybody surprised?
Fuel savings are expected to be in the neighborhood of 6.5% and carbon dioxide emissions will be reduced by 1-2% or 20 tons per year. It will cost Nippon Usen about $1.4 million to create the solar panel system.
The ship is expected to be completed by December with damage to the panels from salt and vibration the biggest obstacles.
A Nippon Oil dude says, “If it’s possible, we want to aim for the full commercialization of the system in the next three to five years.” Yeah, we got to make money out of this operation, for sure.

[edit]Oeps, dit is ook in het Engels. Ook van internet geplukt. Ook hier klakkeloos geparkeerd. Het is echter geen echte opgave Roel. Mogen wij s.v.p. ter leringhe en vooral ter vermaek wat pauze-plaatjes plaatsen? Dankuwel![/edit]

Laatst bewerkt:
Bovendien: Leuk hoor, dat Engelse ge-quote van je, maar zou je niet ff simultaan vertalen? Dit is zóóó laf... Ik bedoel: ik doe tenminste nog de moeite om een lezenswaardig, plausibel verhaal neer te kalken. Jij zoekt een of ander l*lverhaal op Internet, Copy - Paste en klaar is Clara...
We zijn een Nederlandsch forum, weet je nog? Meneer van Gent (Frederik voor intimi) kan op deze manier niet meedoen.
Dat riekt naar leeftijdsdiscriminatie, en daar ben ik fél op tegen.

Roel,

Ten eerste:
Mijn excuses voor het plaatsen van een Engelstalige tekst. Op mijn werk is de voertaal Engels en ik schrijf mijn teksten (ik schrijf de handleidingen voor onze apparatuur) ook uitsluitend in het Engels.
Het plaatsen van Engelse teksten zullen we dan maar plaatsen onder het kopje "beroepsdeformatie".
Uiteraard mijn welgemeende excuses ook aan Frederik. Ik zal in de toekomst wat naukeuriger om proberen te gaan met het selecteren van m'n teksten.

Dan je laatste opmerking:
Waar is de topic-starter als je 'm nodig hebt?
Voor ons aller gemak heb ik maar even de eerste posting van deze (zeer lezenswaardige) draad teruggehaald:

wat doe je in dit draadje ???????

1. Kollega 1 plaatst een foto ...of een filmpje van een echt varende 1/1 "vreemde" boot of schip (motorboot, zeilboot, passagiersschip, oorlogsschip, onderzeeer, of vliegboot...) in dit draadje met een kleine vermelding, wetenswaardigheid, verwijzing, beschrijving, anekdote of tip......

Een schilderij of tekening is enkel maar toegelaten op het ogenblik dat het fototoestel nog niet uitgevonden was......voorbeeld: schepen uit de periode van de VOC enz....

2. de overige kollega's doen het volgende:
- vermelden de naam (en eventueel de bijnaam) en geven enkele bijzonderheden of anekdotes over deze boot of schip
- indien het juist is dient kollega 1 (die de foto geplaatst heeft) mede te delen of de titel of naam juist is...
- de kollega die de vraag goed heeft beantwoord plaatst dan een nieuw plaatje van een "veemde” boot of schip in dit draadje

3. men dient te wachten op zijn beurt....men kan maar een nieuw plaatje plaatsen als men een goed antwoord heeft gegeven
Het is zoals bij de bakkerij...men dient zijn beurt af te wachten...

uitbreiding van de basisregels:

* Sub A1
regel: rekening houdende met bovenstaande regels is hier dus niet zo, dat wij elkaar even helpen met het plaatsen van een opgave, snel het antwoord verklappen en dan als een stofwolk weer weg zijn......
U bent dus nu verplicht een nieuwe opgave te plaatsen.(behoudens dat op dit ogenblik een brand, aardbeving, overstroming zou uitbreken...)

reden sub 1: dixit Corrien:
Mijnheer Roel (nvdr: roel is moderator van het modelbouwforum), het antwoord is correct . U bent dus nu verplicht een nieuwe opgave te plaatsen. (zie verder het draadje op blz 83)

*Sub A2
regel: de collega's mogen een bestaande foto bewerken om de naam en dergelijke herkenningstekenen weg te laten.

mare......
Wij houden niet van grafitti spuiters..... de "schilderwerken" met borstel en spuitbus dienen te gebeuren op een professionele wijze.....
dus: binnen de lijntjes en met +- dezelfde kleur als de achtergrond ...

reden Sub A2
edit: als je een eigen toestel hersteld,....den gebruik je toch ook dezelfde kleuren heeee
wij zijn toch een professioneel forum....

* Sub A3
regel: bij elk nieuw plaatje dient met een kleine vermelding, wetenswaardigheid, verwijzing, beschrijving, anekdote of tip......

reden: dit is een leerrijk draadje...
zomaar een plaatje op het forum smijten zonder boe of ba is uit den boze...
Zoals wimg al zei: zoeken is niet het doel van dit draadje....

* Sub A4
regel: na het plaatsen van de vraag mag de vraagsteller zijn vraag niet meer wijzigen of vragen erbij voegen
Een kleine aanpassing mag wel (schrijffoudt of zo....)

* Sub A5
regel: men dient oordeelkundige vragen te stellen.....
met een maximum van 2 vragen.....
enne....
niet in de lijn van:.... op de hoeveelste plaats is het schip aangekomen, hoeveel windkracht was er bij het vertrek, in welke kleur was de romp geschilderd.....
en andere niets betekende vragen.....

Ik lees hier niets over het gebruik van het Nederlands.....

Wim

Overigens:
Mijn tussenvraag staat nog!

OEPS!
Ik heb me niet aan de regels gehouden :0
Een aanwijzing:
Global warming
en de impressie van een artiest hierop

Laatst bewerkt:
Corrien,

your answer is correct.
Please feel free to place another riddle, unless Brandaris has placed his formal one.

(vertaling, speciaal voor Roel)

Corrien,

Je antwoord is juist.
Je mag een andere opgave plaatsen, tenzij Brandaris de zijne plaatst.

Wim

Laten we maar weer eens de naam van een jachtje gaan zoeken:

flexa.jpg

flexa2.jpg

Hint: het is een schiderachtige naam...

Hmmm,

die zeehond op de 2e foto draagt een Duitse vlag (*).

Daar eens zoeken.

Overigens een hele toepasselijke foto: een vreemde boot. Ik (persoonlijk!) vind het een lelijk ding, maar wel een bijzondere vorm.
Zal me benieuwen wat de achtergronden van deze dame zijn.

Wim

(*) Mussen wir jetzt Deutsch plaudern?

Getvrrrrrderrie! Wéér zo'n scheepsromp met een mislukte garage erop!
Ik dacht dat alleen de Marine daar patent op had...

Welk scheepsbouwtechnisch ingenieursbureau heeft die minkukel van een ontwerper in dienst? Dan weet ik tenminste waar ik mijn volgende boot niét ga kopen...:snipersmile:

En speciaal voor WimG: Da's geen "Seehund" maar de nieuwste Duitste onderzeeër type 212.

Roel,

gelukkig zijn we het met elkaar eens over het ontwerp van dit schip.

Dan die Seehund.
Je hebt gelijk. Een zeehond ziet er anders uit en heeft een veel hogere aaibaarheidsfactor:
zeehond.jpg

en
070-Zeehond%20Katwijk%2015-4-2004.jpg

Wim

Het is puur de kif!!!!!!

Als jullie nu eens gewoon op zoek gaan naar de naam van dit jachtje?

Enne, als jullie niets beters te doen hebben, ga je dan eens bemoeien met dat stelletje raddraaiers op de MBF-berg! Altijd maar één persoon de kastanjes uit het vuur laten halen ben ik zo langzamerhand zat!

Sorry, sorry, sorry. Ik zal de zeehonden vangen en herplaatsen op de berg. Discussies over andere zaken dan vreemde schepen zullen we tevens voortzetten aldaar.

Wim

Sorry?? Niks sorry!! Op de Berg loopt een of andere eigenheimer rond met camera's die NIET door de MBBBev zijn opgesteld of geïnstalleerd.
Da's prachtig, maar op zo'n moment haak ik af. Wie heeft betrokkene daar toestemming voor gegeven? Ikke? Daggutnie...
Dus als hij de Berg gaat beveiligen: prima, dan ben ik pleitheime.
(Spr: "pléthémuh"... Als we toch over de grens gaan l*llen, kan ik ook op de Haagse toer gaan. Maar dat terzijde natuurlijk. En hang die zeehondjes maar in gedemonteerde vorm om je nek.)

Het blijft een lelijk, patserig kreng waar de overdaad aan Euro's vanaf druipt. Als ik oceaan was, zou ik met kapot schamen als ik zo'n ding op mijn oppervlakte had varen. En nee, ik ga geen poging doen om de naam van dit gedrocht te achterhalen.

Dat is goed. Speciaal voor Roel hier een verwijzing naar een site, waar de ontwerper 18 minuten aan het oh-en is over design. Aan de orde komen het leven, het heelal en toiletborstels.....

Philippe Starck thinks deep on design | Video on TED.com

Snipeytje mag een nieuwe plaatsen!

@Roel:
Eigenheimer: ja; rondlopen: mogelijk, maar niet waarschijnlijk; toestemming: echnie!!!

Hallo allemaal, sorry dat ik niet reageerde na de bierboot
maar mijn modem van telfort was afgelopen zaterdag helemaal DOOD .
Heb nu inmiddels een tijdelijk vervangend modem en zoals jullie zien ben ik weer online.
Laat mijn beurt maar voorbij gaan en gaan gewoon verder met bovenstaandae opdracht van Snipeytje.

Ik vind het net een varend "EI" geen gezicht en moet er niet aan denken dat daar een modelboot van gemaakt wordt ik zou tegen de bouwer nooit kunnen zeggen dat ik hem mooi vind .
Dus ik sla even over !!

groeten, Brandaris

Ik heb hem,
IMO number: 9328950 Name of ship: SALVADOR DALI
Call Sign: UNKNOWN Gross tonnage: 324
Type of ship: Tug Year of build: 2005
Flag: Spain Status of ship: In Service
Registered owner: REYSER Address: s/n, Moll Evarist Fernandez, Barcelona SPAIN
Ship manager: SAR REMOLCADORES Address: s/n, Moll Evarist Fernandez, Barcelona SPAIN
Salvador%20Dali%2002.jpg

groetjes, Brandaris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back