FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
BOTTER !!!!!!

je bent echt hardleers .....
ik heb je het al een aantal keer gezegd....

1. Kollega 1 plaatst een foto ...of een filmpje van een echt varende 1/1 "vreemde" boot of schip (motorboot, zeilboot, passagiersschip, oorlogsschip, onderzeeer, of vliegboot...) in dit draadje met een kleine vermelding, wetenswaardigheid, verwijzing, beschrijving, anekdote of tip......

als je wil dat er reactie komt moet je INFO geven!!!!

steffe

Laatst bewerkt:
Als het van Botter komt moet het haast een reddingboot zijn.
De juiste namen is wat lastig, maar de achterste is volgens mij van het type Arie Visser, de voorste is van het type Valentijn. (Die herkende ik meteen, de achterste is wat lastig; types Arie Visser en Joh. Frederik lijken nogal op elkaar.
En HIER liggen ze.

Wim

BOTTER !!!!!!

je bent echt hardleers .....
ik heb je het al een aantal keer gezegd....

1. Kollega 1 plaatst een foto ...of een filmpje van een echt varende 1/1 "vreemde" boot of schip (motorboot, zeilboot, passagiersschip, oorlogsschip, onderzeeer, of vliegboot...) in dit draadje met een kleine vermelding, wetenswaardigheid, verwijzing, beschrijving, anekdote of tip......

als je wil dat er reactie komt moet je INFO geven!!!!

steffe

Als je zo naar de foto kijkt zie je al genoeg info lijkt mij zo :rolleyes: Tenzij je je verkeerde bril op hebt en niet ziet dat het reddingsboten zijn van de KNRM..

Sorry hoor.. maar de manier waarop je het bracht kon wel wat anders.. :neutral:

Als je zo naar de foto kijkt zie je al genoeg info lijkt mij zo :rolleyes: Tenzij je je verkeerde bril op hebt en niet ziet dat het reddingsboten zijn van de KNRM..

Sorry hoor.. maar de manier waarop je het bracht kon wel wat anders.. :neutral:

Als het van Botter komt moet het haast een reddingboot zijn.
De juiste namen is wat lastig, maar de achterste is volgens mij van het type Arie Visser, de voorste is van het type Valentijn. (Die herkende ik meteen, de achterste is wat lastig; types Arie Visser en Joh. Frederik lijken nogal op elkaar.
En HIER liggen ze.

Wim

Christian!

Je hebt niet gereageerd op mijn antwoord.

Laat me niet langer in spanning zitten!

;)

Wim

Christian!

Je hebt niet gereageerd op mijn antwoord.

Laat me niet langer in spanning zitten!

;)

Wim

Met type Arie Visser en valentijn zit je goed.. Maar van die boten zijn er natuurlijk meerdere.. dan ga ik niet moeilijk doen.. de achterste is inderdaad de Arie Visser.. Maar de voorste.. welke valentijn is de voorste? :D

Wanneer de achterste de Arie Visser is, gok ik voor het type Valentijn op de Frans Hogewind; beiden van Terschelling (AV-West Terschelling, FH-Paal 8)

Wim

Tja,

net als de belastingdienst:
"Makkelijker kunnen we het niet maken, moeilijker wel" ;)

Er zijn 3 wijken aan zee:
Wijk aan Zee, daar ligt de Donateur
Noordwijk aan Zee, daar ligt de Valentijn
en
Katwijk aan Zee, daar ligt De Redder.
Alle 3 van het type Valentijn, met de aantekening dat De Redder van het type Valentijn 2000 is.

Als op de foto de Arie Visser staat, ga ik nu voor de Valentijn als type Valentijn schip.

Wim

Heren (en dames), volgens mij is de intresse in dit topic echt helemaal doodgebloedt. Doe nog een paar pogingen om het weer tot leven te brengen.

Laten we eerst vaststellen, dat wimg eigenlijk aan de beurt is. Dat Botter van zijn eigen opgave de correcte antwoorden niet weet, kan Wom natuurlijk ook niet helpen :???:. Hier nog eens het plaatje met de originele verwijzing. Als je rechts op het plaatje klikt en dan op 'eigenschappen' zie je ...................de namen van beide schepen:

Donateur-en-Arie-Visser.jpg

Om dan maar in de traditie te blijven hier een schip, waarvan ik zelf de benaming niet (meer) weet. Ik vond het echter een te mooi plaatje om weer weg te gooien. Nu is 't ie volgens mij niet zo moeilijk te vinden, dus ik heb alle hoop...

huilenag9.jpg

Laatst bewerkt:
Punter of schokker?

Het zeilschip is dan eerder een schokker dan een punter. Een punter is maximaal maat 7.5 meter of iets dergelijks en heeftvolgens mij geen accommodatie.
Het andere schip dan de Arie Visser moet dan de "Donateur" zijn?
Gestationeerd in Wijk aan zee.
Technische gegevens
Bouwjaar: 1993
Gewicht: 7,6 ton
Afmetingen: 10,60 x 4,10 x 0,75 m
Motorvermogen: 2 x 430 pk
Max. snelheid: 34 knopen
Capaciteit: 50 geredden
Bemanning: 4 personen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 'm teruggevonden door als zoekterm 'platbodem' te gebruiken! Het is dus geen punter en ook geen schokker. Als geheugensteuntje had ik de foto 'huilen' genoemd. Enne tja, als je eenmaal weet hoe dit type schip heet, begrijp je ook waarom. Het is in ieder geval Fries en als gegevens heb ik dit nog:

Gebouwd in 1894 bij Barkmeyer in Briltil (Gr), met een lengte en breedte van 14,07 m. x 3,22 m.

Karakteristieken;

In 1894 gebouwd als beurtvaartschip vanuit Burum(Fr) en in 1956 verbouwd tot de huidige staat.

Jawel, dat was een letterlijk te googelen citaat :D

Friese Snik 'Hoop op Welvaart'

Gebouwd in 1894 bij Barkmeyer in Briltil (Gr), met een lengte en breedte van 14,07 m. x 3,22 m.
Karakteristieken;
In 1894 gebouwd als beurtvaartschip vanuit Burum(Fr) en in 1956 verbouwd tot de huidige staat.

Helaas heb ik er niet meer randinfo over kunnen vinden. Is dit correct? :)

Yup, dat is correct.

Over het schip heb ik zelf ook verder geen informatie gevonden, behalve dan dat het elk jaar meedoet aan het Vlaardinger Loggerfestival, dat dit jaar 21 en 22 juni werd gehouden.

Wel is er aardig wat informatie te vinden over de diverse typen Snikken, die er zijn geweest. Zie o.a.: Snik - Wikipedia

rara19ke3.jpg

Kwam deze op internet tegen tijdens zoeken. Niet der echte kleur, maar dat vinden jullie wel uit.

Leuk detail: een klein hulpmotortje van 1150 paardjes aanwezig :o

Sedov

Het afgebeelde schip is de Sedof (СЕДОВ) een Russische stalen viermastbarken de huidige kleur is overwegend wit:
tonnage: 3556 bruto / 3017 netto
waterverplaatsing: 6148 ton (gewicht plus lading)
laadvermogen (als vrachtschip): 5340 ton
lengte: 117,5 m over alles
breedte: 14,6 m
diepgang: 6,5 m
masthoogte boven water: 58 m
zeiloppervlak: 4195 m²
hulpmotor: 1150 PK dieselmotor
topsnelheid (zeilend): ruim 18 knopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back