FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe heb je het gevonden Botter?

(Ik merkte zojuist dat je door het klikken op de kleine foto op Wiki komt. Juist ja, op de pagina van de Elridge. DAT had ik niet gezien, wel het registratie nummer. Iets wat lijkt op DF173 of DE 173. Daarop heb ik de naam gevonden.)

Wim

Moet je dat tweede deel van de vraag niet eigenlijk aan Hans Klok vragen?

Ik zal Botter wel even helpen, want het raden heeft al lang genoeg geduurd. Zoek maar eens op Philidephia incident en/of operation Rainbow:

Allegedly, in the fall of 1943 a U.S. Navy destroyer was made invisible and teleported from Philadelphia, Pennsylvania, to Norfolk, Virginia, in an incident known as the Philadelphia Experiment. Records in the Operational Archives Branch of the Naval Historical Center have been repeatedly searched, but no documents have been located which confirm the event, or any interest by the Navy in attempting such an achievement.

Laatst bewerkt:
radenmaarrl5.jpg

Schip is ondertussen bijna 50 jaar oud.. keer gehermoteriseerd.. En een tip is.. een nieuwe start van mij dit jaar.

ha die is makkelijk het is natuurlijk de prinses christina:

1st.Bekende.Naam Prinses Christina

Scheepstype Opleidingsschip
Scheepscategorie Overige vaartuigen
ENI Nummer 2005966
Bouwjaar 1963
Bouwwerf Vuijck & Zn. in Capelle a/d IJssel, Nederland
Bouwnummer 773
Rederij KOFS

1ste.Eigenaar Koninklijk Onderwijs Fonds in Amsterdam
Nationaliteit Nederland
Aantal personen 28

--------------------------------------------------------------------------------
naam Prinses Christina
Scheepstype Opleidingsschip
ENI Nummer 2005966
Eigenaar Scheepvaart &Transport College in Rotterdam

--------------------------------------------------------------------------------

Tonnage
Lengte 5405 cm
Breedte 707 cm
Diepgang 165 cm

Voortstuwing Bolnes 250 pk --> Caterpillar 485 pk

(ps. was wel erg makkelijk want je ziet zo dat het een opleidingsschip is en het vlaggetje in de mast van caterpillar want ze hadden van oorsprong een bolnes en de christina is d enige die hergemotoriseerd is )

mijn beurt!!!

ik hoef niet de naam te weten maar wel wat de functie van de boot is en waar het actief was en de reden waarom hij zolang operatief is geweest
en hoe vaak hij uitvaarde

en als bonus hoe de bestuurders van de boot aan het einde van hun carriere zijn gekomen

hint: het is geen 1 of ander knutselprojectje voor een race

succes

gerwin

nee veel vrienden bij STC en woon redelijk dicht in de buurt en varen is mn leven en ik doe het ook vaak want mn pa was schipper/machinist op een sleepboot

gerwin

mijn beurt!!!

ik hoef niet de naam te weten maar wel wat de functie van de boot is en waar het actief was en de reden waarom hij zolang operatief is geweest
en hoe vaak hij uitvaarde

en als bonus hoe de bestuurders van de boot aan het einde van hun carriere zijn gekomen

hint: het is geen 1 of ander knutselprojectje voor een race

succes

gerwin

Nou heel toevallig.. deze boot kwam ik pas tegen toen ik op funny ship googelde. Vond hem zo vreemd dat ik me er in ging verdiepen. Het schip werd gebruikt voor drugsmokkel, vanwege zijn snelheid (60 knopen oftewel zo´n 110 km per uur) was hij bijna niet te ziet op de radar. Hij/ze(er zijn er als het goed is 3 van) voeren vooral tussen Noord Afrika en Spanje. 3x per week voor die uit ;)

dan die bonus.. meende gelezen te hebben dat ze ze hebben kunnen pakken met behulp van een helikopter? wat ze deden met die helikopter weet ik niet meer..

maar toevallig vrienden van jou in de 1e klas van de rijn en binnenvaart opleiding? ;)

hee botter ja dat is goed ze zijn gepakt door een gemodificeerde helicopter die op dat bootje lande

1e klas niet wel in de klas voor het examenjaar
hij is dit jaar blijven zitten mischie ken je hem wel tim sinttruije

en oja jouw beurt

gerwin

Ik zal Botter wel even helpen, want het raden heeft al lang genoeg geduurd. quote]

juist:o
we wachten al 4 dagen op een nieuwe opgave.......;)

Helaas weet ik even niks, als iemand zich geroepen voelt om een nieuwe te plaatsen?

Ik dan maar?

Het verhaal: (heel summier, de rest komt zo nodig later)

"De doop en tewaterlating van het schip op 20 november 1954 was een nationale gebeurtenis met enorme mediaaandacht en werd gezien als een belangrijke exponent van de naoorlogse wederopbouw."

Het plaatje:
plaatje.gif

Wie neemt de uitdaging aan?

Wim

Geen visvangst met netten, Steffe. Zulke grote netten bestaan er volgens mij ook niet. Misschien wel na 1967 toen het schip verkocht en verbouwd was en als thuishaven Kaapstad kreeg.

Om Wim nog aan te vullen: De overdracht van de werf aan de eigenaar vond plaats op 9 juli 1955.

Volgende aanwijzing:

De naamgever van dit schip reisde precies de andere kant op als waarnaar dit schip ging.

Op beide plaatsen was (en is) het erg koud.

De vis, waarover het hier gaat, kan daar goed tegen.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back