FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persbericht: Levertraan biedt verlichting bij chronische gewrichtsreuma
Geen schadelijke bijwerkingen, minder behoefte aan medicijnen
Geplaatst door Presstige 193 dagen geleden Bekijk profiel
Rubriek: Gezondheidszorg | Tags: levertraan chronische gewrichtsreuma pharma direct http://www.nieuwsloket.nl/tags/levertraan,chronische+gewrichtsreuma,+pharma+direct
Zeewolde, 22 april 2008 - Een recent onderzoek wijst uit dat het gebruik van levertraanolie door mensen met Reumatoïde Artritis de behoefte aan ontstekingsremmende medicijnen aanzienlijk kan verminderen. Deze bevindingen bieden hoop voor de vele patiënten van deze gewrichtsaandoening, waarbij het gewrichtskraakbeen in kwaliteit achteruit gaat. In Nederland lijden ruim 1,2 miljoen Nederlanders aan deze ziekte. De pijnlijke aandoening gaat vaak gepaard met verlies van kracht en mobiliteit in de aangetaste gewrichten, wat een grote impact heeft op het dagelijkse leven.

Willem Barentsz.
Walvisjacht-moederschip.

Wim, ben jij zo gek op levertraan?

Jan weet welk schip ik bedoel!

Mjammie, levertraan!

Wim

Nou Roel,

Ik ben eigenlijk van net NA de levertraan.

;)

Op de toevoeging "2" na heb je het juist Roel,

Ik geef de beurt door aan jou.

NB
Sorry,
duurde even voor ik hier was voor het antwoord.
Ben sinds gistermiddag in gevecht geweest met AV2009, ook bekend als Antivirus 2009. Een zeer irritante trojan.
Gelukkig heeft de virus dokter samen met Malwarebytes het probleem op kunnen lossen.

Wim

Euh... Steffe, wist je dat de levertraan je veel mensen "vroeger" moesten slikken zo goed als altijd afkomstig was van kabeljauw en soms van haaien? Het komt dus NIET van walvissen!

nemiship.jpg

Wie was de eigenaar?

Gezien de omvang van het schip zou je haast zeggen: Noach.

Die was echter niet volkomen geschuffeld, wat de eigenaar van dit schip duidelijk wel was.

De romeinen.
archeo

Wat ik hier zo uit heb gehaald (niet heel gedetaileerd gelezen), is dat er 2 van deze schepen 30km ten zuidoosten van Rome zijn gevonden en opgegraven. Ze zijn alsnog verloren gegaan tijdens een brand in WOII. Er zijn in de loop der tijd (we spreken over complete eeuwen) een stuk of wat pogingen gedaan om de schepen te bergen - met uiteindelijke idee, als de schepen niet naar de oppervlakte komen, dan komt de oppervlakte maar naar het schip - en met het droogtrekken van het meer waar ze in liggen (leuk stukje dweilen..) zijn ze "boven" gekomen.

(mea culpa, ik heb wel complete site over het bergen van deze jongens, maar geen info over de schepen zelf.. :( Also, voetnoot: ze waren 70m lang. We kunnen daarom, vind ik, spreken over beste bulkcarriers uit de romeinse tijd :) )

Je bent warm, erg warm! Nog even doorzoeken dus. Asterix en Obelisk zeiden het al: "rare jongens, die Romeinen". Wie was nou de gekste van het stelletje? Heeft slechts 4 jaar geregeerd.

Verdorie. Ik wilde bijna per direct "Nero" zeggen, de keizer die de grootste randdebiel (moderne verwoording) van het stel schijnt te zijn geweest. Alleen volgens wikipedia regeerde die ietsje langer dan 4 jaar..

Edit. Volgens google (http://www.google.com/search?hl=nl&...GuS&q=vier+jaar+romein+keizer&btnG=Zoeken&lr=) betreft het Caligula :D

Edit 2. Doorzoeken op de zoekterm "caligula schip" (http://www.google.com/search?hl=nl&client=opera&rls=nl&q=caligula+schip&btnG=Zoeken&lr=) vinden we een groot aantal mooie links, die ikzelf nog best interessant vind :) Tip voor de mensen die zo ongeveer alles van dit schip/deze schepen willen weten.

Laatst bewerkt:
Nee, dat was alleen maar een meedogenloze tiran. Ook gek op seks en drank (rock and roll hadden ze toen nog niet). Een tijdje vóór hem is er eentje geweest, die echt zo gek als het weerbericht was. Die maakte na zijn aantreden de goedgevulde staatskas binnen 9 maanden leeg en treiterde vervolgens iedereen totdat er een paar het helemaal met 'm hadden gehad.

[edit]Tja, stiekem een paar edits toevoegen. Dat is niet eerlijk! Overigens wél het goede antwoord, dus jouw beurt.[/edit]

2b2bd865-cc51-48ed-8ecd-d6364bf1dd3a.jpg

Niet het meest mooie schip, wel een vreemde en naar mijn weten onbekende.

What can I say... 0 vaaruren, gebouwd in 2001. Ligt nog steeds zonder eigenaar aan de steiger :)

Dikkie, d'r zijn natuurlijk grenzen! Wat een foeilelijk geval is dit, zeg! Voor zo'n gebakkie durven ze dan ook nog rustig € 149,500 te vragen...

Crisis, die heb je snel gevonden... maar goed, wachten is tot er iemand met scheepsnaam komt :)

Staan overigens genoeg hints in en onder de foto :P

Als je toch interesse hebt:
Je kunt bellen naar: Telefoon +31(0)36-5222262
het referentie nummer is
0302060001

De naam van het schip is toch moeilijker dan ik dacht. Het type vinden lukt nog wel.

Wim

Nee, je kan daar niet naar bellen, woensdags zijn ze dicht :)

Also, ik moet je gelijk geven dat de naam moeilijk is - want die heeft ze niet. Alleen een type :)

ik vind het immers maar stom dat je iederen zomaar een tip kan geven..
je weet het zeg het dan. of je weet het niet dan moet je verder gan zoeken
al die tips die een ander dan maar geef:confused:

Jij je zin. Dan geven we geen tips meer en vertellen je dus niet, dat het een Wolderwijd Kruiser is, gebouwd op de Wolderwijd werf te Zeewolde. Sinds 2001 te koop, maar blijkbaar geen hond, die belangstelling heeft. Het gebakkie is zo foeilelijk, dat ik er geen verdere informatie over wil geven. Ik ga ook niet op Dikkie wachten om 'm goed te keuren, want ik heb hetzelfde plaatje gevonden. Dus zeker-te-weten, dat-ie het is.

Volgende opgave:

Gebouwd in 1954, de huidige eigenaar heet Sjoerd. Dit schip is dermate bekend, dat ik verder geen info geef.

rekkenri9.jpg

Behalve de naam van het schip ook de lighaven vermelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back