FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
aangezien er geen reactie meer is van wittekoek....
jammer:(:(:(

gaan we verder met het schip op pootjes......
van corrien

steffe

met al die verzonnen regels is het niet leuk meer.. misschien dat je daarom niks van wittekoek hoort.. waarom moeilijker maken dan moet? omdat steffe ooit een paar regels verzonnen heeft.. dan is de lol er toch van af? er mag wel wat moeite gedaan worden..

Botter: niet zeuren!

Steffe: Wittekoek heeft een nieuwe zoekopdracht gegeven en houdt zich natuurlijk stil tot we het antwoord hebben gevonden. Misschien, dat-ie een extra tip kan geven, want ik heb nog geen idee. Het zullen best wel een soort veerponten zijn, maar voorlopig geeft Google mij nog geen overeenkomende plaatjes :(.

IUk heb ze eerder gezien. Zit heel erg met "London" in m'n heeft, maar daar schiet ik nóg niets mee op. Volgens mij was het zelfs in dit draadje :S

kijk daar wachte ik op beetje ingeving had geen zin om het voor te kouwen :P:P
hier 2 tipjes 1e het staat in het boek: havens,kranen,dokken en veren uitgegeven in opdracht van port of rotterdam
2e tip ze werden in gebruik genomen vlak na de opening van de koninginnebrug wegens overcapaciteit en als je even zoekt weet je ook hoe de overcapaciteit kwam en dan weet je ook waarvoor ze dienen

en hier nog een hint het is dezelfde rederij als mn vorige opdracht

mvg

gerwin

is het niet de wagenveer 5
voor tussen charlois en de parkkade

ik vind het net ergends toevallig..
De rest zoeken jullie zelf maar uit :P

Wikipedia:

Het Wagenveer was een veer-verbinding over de Nieuwe Maas in Rotterdam.

De Koninginnebrug die in 1878 was geopend had ernstige capaciteitsproblemen. Daarom werd op 1 juni 1911 het wagenveer tussen de Willemskade en Katendrecht in gebruik genomen. Het wagenveer werd uitgevoerd met stoomponten met een verstelbaar rijdek.

Een tweede wagenveer werd in gebruik genomen op 9 september 1927 tussen de Parkkade en Charlois. Na de opening van de Maastunnel werd het wagenveer buiten gebruik gesteld.

In 1944 heeft de Duitse bezetter twee ponten van het wagenveer in de Dordtse Kil tot zinken gebracht om een eventuele geallieerde opmars te bemoeilijken.

Na de oorlog zijn de wagenveren tot 1967 ingezet tussen Vlaardingen en Pernis. Toen de Beneluxtunnel werd geopend is ook deze verbinding buiten gebruik gesteld. Een van de wagenveren heeft daarna nog tot 1979 dienst gedaan als blusfort bij het Gemeentelijk Havenbedrijf van Rotterdam.

Nieuwe opgave: Als we het dan toch over veerponten hebben: februari dit jaar. Iemand onthouden hoe 't ie heet? :

februarids6.jpg

Laatst bewerkt:
heb hem het is de riverdance Een ferry is donderdagnacht 31 januari 2008 met 23 opvarenden gestrand op de noordwestkust van Engeland.

De veertien passagiers werden met drie helikopters van de veerboot gehaald. De negen bemanningsleden zijn aan boord gebleven. Niemand raakte gewond.
De ferry strandde door stormweer aan de kust bij Blackpool, in het graafschap Lancashire. Het is niet waarschijnlijk dat het vaartuig zal zinken.

De veertien passagiers werden met drie helikopters van de veerboot gehaald. De negen bemanningsleden bleven eerst aan boord om te vermijden dat de "Riverdance" zou zinken, maar zij werden later ook gered na een nieuwe noodoproep. Niemand raakte gewond.

De Riverdance werd gebouwd in 1977, heeft een capaciteit van 55 auto's en is 115 meter lang. De ferry vaart tweemaal daags over de Ierse Zee. Het is een vrachtschip maar mag tot 12 passagiers aan boord nemen

ps. sorry voor het snelle raden

MVG

gerwin

okey mijn opgave weer: graag de naam van deze boot en de rederij en haartaak

fototje:

en natuurlijk de tip het is geen vissersvaartuig en zonder hem was het behoorlijk druk en rommelig op de pieren

succes

MVG

gerwin

Laatst bewerkt:
Aangezien ik geen zin heb om te gaan zoeken en blijkbaar iedereen er zo over denkt s.v.p. meer gegevens.
Het zal wel een betonningsvaartuig zijn, waarvan ik weet dat er meerdere door zeekadettenkorpsen in gebruik zijn (Schiedam, Vlissingen). Ben ik warm/koud?

oke hier nog 1 hint corrien had gelijk er zijn een paar rederijen/machten geweest die de betonning in handen hadden en in de naam komt een woord voor waar hij vaard "op de grote grote ??? sint nicolaas hoezee":P:P ik weet sinterklaas is alang voorbij

succes

gerwin

Weet je het zelf wel XD.. Geen zin om het op te zoeken mij te ingewikeldd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back