FPV, multicopter videos enz

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door BorisB, 5 jul 2012.

1. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Dan moet je toch een diversity aanschaffen en een extra ontvanger, de patch werkt op korte afstand slechter dan een standaard antenne heb ik ondervonden , voor longe range is het een serieuze verbetering.

Laatste film dat ik heb geupload was met een biquad antenne , daar was duidelijk het beeld slechter.
    Longe range is weer een ander verhaal , heb al met de wing 4km gehaald zonder glitchen , perfekt beeld met dezelfde antenne..
    Al dat diversity gedoe en extra ontvanger en dit en dat heeft tot nu toe geen nut gehad om binnen een straal van 600 meter te vliegen.

Dat was in ieder geval op 1,3ghz , kan zijn dat het op 2,4 ghz anders is.

2. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Roni....heb me gisteren avond helemaal suf gelopen.....dat wil je niet weten. Dvr aan en met mijn quad rondrennen dezelfde route en achteraf de beelden bekijken. De patchantenne had zeker verdere range binnen de verwachte gebieden. Wat mij het meeste opviel is dat het effect laag bij de grond alleen beter zichtbaar werd. Moet er nog steeds mee echt vliegen en dan volgt een eindconclusie.bij mijn looptesten was er zeker verschil.

Het is trouwens een wifi antenne....7dbi en 180graden, dus geen smalle beam.

3. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Haha, dat had je moeten filmen. Een volwassen man die met een quad boven zijn hoofd rondjes in een weiland rent. :). Dat snapt niemand.

lol!

4. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Zou kunnen dat het op 2,4 ghz een wereld van verschil is , dat is op 5,8ghz ook..
    Ik heb nu zelf een biquad antenne gemaakt , short range is het dikke shit , longe range echt top!
    En idd , met een patch of biquad heb je iets scherper beeld , dat had ik ook en dat merk je pas als je laag tegen de grond vliegt :)
    Maar dat is minimaal..of het kan aan de ontvanger liggen , gebruik 2 verschillende vtx'en..

5. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Nee het was geen wereld van verschil....dat niet. Laat ik het zo zeggen. Door 16bomen heen hier in het park 800 meter verder hield het bij een stock antenne echt helemaal op op halve meter hoogte. Sneeuw zeg maar. Met de patch had ik daar nog beeld wat goed duidelijk was.
    Denk dat je met cp antenne beste mee komt als het gaat om gliches......maar vond cloverleafs te kwetsbaar.

@world_cit.
    Mensen hebben me niet gezien. Doe dit altijd vrij laat in de avond.....haha. goed voor de conditie.

6. Leonairo

Leonairo

Lid geworden:
    21 jun 2005
    Eigenlijk offtopic, maar nog even de paar beloofde foto's van mijn homemade FPV bril in mijn album geupload voor de liefhebbers..
    En een pic vanaf de multicopter..

7. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    ziet er leuk uit Leon :)
    Denk dat ik er ook maar 1 zelf ga bouwen scheelt een hoop knaken

8. Igor

Igor

Lid geworden:
    19 apr 2007
    Hier mijn eerste opgenomen FPV vlucht. Helaas vrij veel trillingen, maar had de achterste 2 propellors vervangen zonder ze te balanceren. Dat moet dus nog even gebeuren. Ook was de wind best aanwezig.

Grootste deel van de video is op 400% snelheid afgespeeld, ik had niet echt zin om tijd te steken in het bewerken van de video, maar wilde het meeste toch wel laten zien. Ach, volgende keer beter als de beelden ook beter zijn.

Heb nu gevlogen met een 3,5" schermpje van ebay, en dat is eigenlijk niet zo fijn, 7" schermpje is onderweg.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Leonairo

Leonairo

Lid geworden:
    21 jun 2005
    Zo dacht ik er ook over, en ik denk dat ondanks ik geen foam gebruikt heb het gewicht na genoeg gelijk zal zijn. ( in ieder geval zeker niet te zwaar op je hoofd )

En de band is niet eens elastiek maar het foam zorgt voor de druk en is gewoon licht dicht.

10. Thomash

Thomash

Lid geworden:
    17 aug 2009
    Vandaag mijn allereerste FPV vlucht gedaan! Weersomstandigheden waren verre van ideaal (5+ bf) maar we hebben er het toch op gewaagd! Zoals je kan zien op het filmpje heb ik wel nog wat afstelwerk aan de quad, maar het begin is er :D

11. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Mooie eerste vlucht :). Niet veel anders als mijn eerste. En wat vond je er zelf van?
    Was het op atti of gps mode?

12. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Even voor mijn (noob) begrip, is een naza voor fpv vliegen an sich niet een klein beetje overkill? Wat ik me wel kan voorstellen dat je met een naza+gps de RTH functionaliteit goed kunt gebruiken als je videoverbinding of rc-verbinding wegvalt.

13. Thomash

Thomash

Lid geworden:
    17 aug 2009
    Ik vond het super! Ik vlieg al enkele jaren met zowel vliegtuigen als 3D heli's maar het is gewoon amper te vergelijken. Toen ik enkele maanden geleden met een FPV wing van een vriend mocht vliegen was ik meteen verkocht en na vandaag is dat gevoel alleen gegroeid ;) Het filmpje was gevlogen in Atti omdat ik voor't moment nog geen gps heb. Ik heb ook al enkele vluchten (LOS) in Manual gevlogen maar daarvoor was er vandaag toch iets teveel wind.

HD

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Genoeg rc ervaring dan.....dan zal het niet lang duren voordat je manual vliegt als je eenmaal gewend bent.

Heb ook Naza gehad zonder GPS en moet zeggen dat ik die nooit had gemist. Auto land is al een mooie feature en je weet dat het nooit weg vliegt :D.

Zie dat je bij Blankenberge woont.....daar waait het meestal veel bij het kust :D

15. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Weet iemand waar er nog een Ezuhf setje te verkrijgen is binnen EU?

16. eijk15

eijk15 Guest

setup DJI 550

Vlieg hier met een DJI550, NAZA M met GPS.
    Als osd gebruik ik de eagle tree pro. De fpv zender is een 1000mw 1,2 ghz en gebruik zowel bril als monitor. De camera is een gopro hd3 black.
    Als zender gebruik ik de mx-20 met telemetrie sensoren( general engine en vario gps)
    Deze laatste is niet meer nodig gezien de gps uitbreiding op de osd.

Laatst de servo's op de gimbal vervangen door metal gears en moet zeggen dat dat een groot verschil maakt qua trillingen. De osd heb ik sinds gisteren aan hangen.
    Film meestal op 1440 en op 48 fps.

Bereik van de mx-20 zit op 4 km, fabrieksopgave, maar nog niet getest. Vlieg met 3s 5800 mah wat goed is voor zo'n kleine 10 minuten vliegen.

[URL=" eens naar de andere buren gevlogen - YouTube[/URL]

17. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    4km ga je nooit halen met 2,4ghz , ze zeggen wel 4km maar als je met een 1,2ghz vtx zit en dan nog 1000mw haal je nog geen 1Km...

18. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik had us versie 2.4ghz......line of sight kon ik 1.5km halen. Tussen de bomen had ik weleens na 200meter failsafe laag bij de grond.
    1Watt is veel te veel. Denk dat deze je rx van je rc zwaar omver blaast. Heb je range testen weleens gedaan?

19. dirpam

dirpam

Lid geworden:
    4 okt 2012
    Leuk dagje vliegen

FPV vluchtje in het park:

20. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Nice Dirk, volgende keer kom ik daar ook eens een vluchtje doen ;)

Deel Deze Pagina