FPV, multicopter videos enz

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door BorisB, 5 jul 2012.

1. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Wordt het ook een stunt/race quad? Welke props en lipo ga je gebruiken?

2. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Heb je moite met uitlijnen? Ik had daar helemaal geen problemen mee en was meteen goed. Ik kijk van de zijkant naar de motorplaat en zorg dat deze in dezelfde lijn als topplaat komt. Gewoon op het oog. Zo klaar.

Mooie shots Thomas! Kust is mijn volgende doel ook.....moet er alleen nog zien te komen. Vorige week had ik ook plannen, maar die gingen niet door.

3. TheThomass

TheThomass

Lid geworden:
    5 jul 2011
    Danku!
    Ik zit hier het hele jaar door dus als het weer het toelaat gaat die quadcopter weer de frisse zeelucht in :p
    Er zijn hier heel veel mooie locaties om fpv te vliegen, dus eens mijn fpv setup klaar is ga ik daar ook mee beginnen :)

4. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    @Douwe, ik moet niks anders meer hebben , alleen nog race quads , als ik niet kan racen of stunten vind ik er niks meer aan ;)

Boris, heb in het begin nooit geen problemen gehad met uitlijnen , deed het ook altijd op het zicht.
    Door 1 of ander reden lukt het niet meer na een zware crash.
    Ben er gisteren 2 uur mee beizg geweet en ging ieder keer yawen en was bijna onbestuurbaar...

Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  5. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Zo ziet het er nu uit , totaal vlieg gewicht met een 4s 3000mah en gopro+case 1470gr
    Zelfde gewicht als de flip en ongeveer even klein..
    Moet nog testen hoe het vliegt en als het crash proof is , zodra er een nieuwe frame op de markt komt zal ik het wel slopen en alles overzetten..

6. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
  7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Dat ding van jou blijft mooi, maar toch vind ik die carbon armen veel stoerder.
    Misschien als je die alu armen zwart verft dat het nog wat sexier wordt?

8. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Ben aan het denken voor mss flip armen te bestellen en daarop te monteren.
    Er zou gewoon nog en goed fpv frame op de markt moeten komen, spijtig dat er zo weinig goede frames beschikbaar zijn.
    Momenteel ga ik met deze vliegen , zien wat het doet en hoe het vliegt.
    Binnenkort verhuis ik en zal dan een cnc machine aanschaffen , dan moet ik iemand hebben zoals Max voor mooie designs :)

9. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    vet, een cnc!:)

10. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Wanneer ga je verhuizen roni? Binnenkoet dus een webshop met frames :)

11. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Als alles snel en goed verloopt volgende maand , anders binnen 3 maanden..
    Als het volgende maand is en de deal gaat door kunnen we een meet bij mij thuis houden en heb dan ook een hobby ruimte van 40 vierkante meter :)

Maar er staat nog niks vast, we hebben nog geen antwoord gekregen :vamp:

12. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    zijn de carbon Warthox armen van Flyduino niks voor je?

6mm CF Arm 18CM

Een hobbyruimte van 40m2, dan kun je complete workshops organiseren. Is dat het huis met dat vrije uitzicht aan de achterkant? Hoop voor je dat je snel een deal kunt maken.

13. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    of deze met deze als armen?

:Edit: hummm zie net dat de beugeltjes voor 12x12mm zijn en de buizen zijn 10x10 of 20x20 :(

:Edit: ken wel deze doen dan

14. Quadromax

Quadromax

Lid geworden:
    5 okt 2012
    Best een vette update Roni! En omdat jou frame secties gescheiden zijn dmv vibratiedempers maakt het niet uit dat je nu voor alu kiest. (carbon heeft een beter vibratie dempende werking)

Ben op dit moment bezig met weer een 8" model die geschikt moet worden voor een meer universele setup. Kan gelukkig voor m'n proto's nog bij de buurman terecht (met cnc machine) maar vind figuurzagen ook mooi:)

15. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Menno , hopelijk gaat het door ,maar is nog niet zeker , we zijn al maand op antwoord aan het wachten, einde deze week weet ik het..
    Als het doorgaat doen we wel een Fpv BBQ :)
    Die armen van flyduino zijn duur en redelijk smal , denk dat ze best snel stuk zijn.

@tcarnal: de vierkante carbonnen buizen overleven de eerste crash niet denk ik , gaat direkt barsten..

Max , ben benieuwd naar de nieuwe creatie , met figuurzaag is leuk maar kan nooit zo perfekt afgwerkt zijn als een Cnc.

16. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
  17. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Ik kom hier net kijken maar wat vind je van het TBS Discovery frame? Is dat een van de betere frames die er te koop is?

18. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Boris , ziet er spider achtig uit , maar niet goed voor tussen de bomen , blijf ik met de achter kant op een tak hangen mij kennende :)

Douwe, de Tbs is zeker geen slecht frame , hoort bij de goede frames als je er een deftig fc op zet.
    In combo met de naza op acro mode vind ik het niks , op atti en Gps vliegt het wel goed .Met multwii en openpilot vliegt het echt heel goed op acro..

Ben net een Tbsje aan het bouwen met een Naze acro bordje , ben benieuwd.

19. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Tbs is wel een leuke frame voor een gemiddelde vlieger en de beste vluchten wat ik ermee heb gezien zijn die van roni. Prijs/kwaliteit voor de frame is goed, maar voor maximale wendbaarheid moet je wat symetrischer hebben. De H frames bieden je vlieg karakteristieken die daar in de buurt komen.

@roni
    Vind die quadrixette wel gaaf uitzien met die landings gear. Wel weinig ruimte op de frame. Ik ben ook een beetje aan het kijken wat voor frames er beschikbaar zijn voor een 8' frame. Het valt zo tegen in europa.

20. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Quadrixette moet ik echt niet meer hebben , heb het nooit naar men zin gekregen , was toen met openpilot, had toen eigenlijk multiwii moeten proberen dan was het mss wel goed gekomen.

Eigenlijk hoe kleiner de frame hoe beter voor race en acro vluchten.
    Er komen veel te weinig nieuwe frames uit spijtig genoeg.

Van al de quads dat ik heb gehad is de Flip de winnaar !! Ben er gek op!

Deel Deze Pagina