Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Ik ben weer thuis en kan komende dagen ook nog wel even kijken.
Maar mijn nieuwe zender is ook weer aangekomen.
Meteen beide zenders maar geupdate zodat ze gelijk zijn, 1 moet master en de andere slave worden (leraar/leerling).
Programmeren via trainer menu gaat vrij simpel.
Maar ik liep tegen iets waar je wel even rekening mee moet houden dus ik meld het hier even.
Je moet beide zenders wel even calibereren.
Mijn oude zender was gecalibreerd maar toen ik overschakelde naar de nieuwe (leerling) stonden bepaalde dingen in de hoek.
Na calibreren zijn de uitslagen en middenstanden gelijk en werkt alles perfect.
Ik heb zelfs het idee dat telemetrie doorgegeven word naar de leerlingzender want ik zie de vario op het scherm van de leerlingzender en ook op de leraarzender.

GJ

Voor de liefhebbers heb ik ook de Hobb4life GPS Map widget gereleased.
Deze heb ik geheel herschreven voor ETHOS.

https://hobby4life.nl/hobby4life-gps-map-widget-gereleased/

h4lgpsmap.png

h4lgpsmap01.png

nou laat ik het zo zeggen ja het werkt, de map met je toestellen is veranderd je kunt de toestellen ook in een zelf gemaakte categorie zetten,
alleen in het menu is een icoon met "algemeen" en daar staat wel tekst maar geen afbeelding, verder wordt het steeds beter

nou laat ik het zo zeggen ja het werkt, de map met je toestellen is veranderd je kunt de toestellen ook in een zelf gemaakte categorie zetten,
alleen in het menu is een icoon met "algemeen" en daar staat wel tekst maar geen afbeelding, verder wordt het steeds beter

Dan ben je vergeten de interne flash drive te updaten van de X20.
Daarin staat het icoontje van de Map Algemeen / General

https://github.com/FrSkyRC/ETHOS-Feedback-Community/releases/download/release/1.1.0/TANDEM_FLASH.zip

Ik krijg weer vragen over updates.
Als je de zender nieuw ontvangt dan meteen alles updaten.
Dus:

SD card
Flash
TD Firmware
Firmware

Pas dan is ie echt weer helemaal up to date.
Als je 1 van deze niet doet kan je rare fouten krijgen.

GJ

Back