EPP e.a. op rcgroups je vindt het draadje hier :whats the difference between EPP, EPS, EPO and PN FOAM?? - RC Groups
Er zijn nog anderen.... Er zijn er heel wat die met tuning van de corona bezig zijn. kijk maar eens hier en hier . Of wat vind je hier van: MG]http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/ready2fly-albums-lhm-corona-120-upgrade-picture12072-bt2.jpg[/IMG] Dan heb je tenminste een machine. begrijp me wel, ik wil geen afbreuk doen aan de funcopter, maar het is zeker GEEN wereldnieuws en ik vraag me af wat de uiteindelijke release dan tegenhoudt????
funcopter komt waarschijnlijk pas in november uit Kreeg net een mailtje van Multiplex dat de funcopter waarschijnlijk pas in november gaat uitkomen. Hallo! Bedauerlicherweise müssen wir auf Grund von Verzögerungen auf der Vorlieferantenseite die Auslieferung des FunCopters verschieben. Um die von uns gewohnte Qualität dauerhaft sicherzustellen, sehen wir uns beim FUNCOPTER gezwungen, für einige Teile die Bezugquellen zu verändern. Dieses führt zu Verzögerungen, die bis in den November reichen können. Wir bedauern diese Verzögerungen sehr und bitten um Ihr Verständnis MfG Ihr MPX Team
Dat vindt ik persoonlijk erg "lame" van Multiplex dat ze niet via een officiële press release dit openbaar maken.
komt mischien nog ik had ze gewoon een vraag gestuurd wanneer de funcopter utkomt en kreeg dit antwoord.
ik heb net ook bericht gekregen mbt de vraag wanneer de Funcopter nou eindelijk uitkomt. Blijkt dat ze aanpassingen aan het maken zijn tov het originele ontwerp en ze de kwaliteit van MPX wensen hoog in het vaandel wensen te dragen. De release is idd voorzien rond November. (Soul you're right ) Jammer, nu wordt het dromen en verlangen naar de Funcopter nog wel wat langer. Beetje teleurgesteld
dit is de tekst die ik van hun kreeg ; yes, you can ask the reason why we have delay. The quality of some supplier parts are not as MPX standard is. We have changed the supplier of these parts. Best regards Your MULTIPLEX-Team Met andere woorden zijn ze niet tevreden van de onderdelen die werden aangeleverd van hun leveranciers, zijn ze veranderd van leverancier en wordt het dus wachten, tot alle onderdelen in grote massa klaar zijn, deze kunnen gemonteerd worden en dit nou net de reden is van vertraging
Ik ben wel erg benieuwd wie straks de ballen heeft om zo'n Funcopter te willen gaan kopen en uitproberen. Ik zag laatst dat de prijs van deze machine nogal behoorlijk hoog was. Voor dat geld heb je volgens mij ook al een behoorlijke strakke 450 size CP kloon. Nu nog maar even afwachten tot het eerste kwartaal van 2010. Wie o wie........zal zijn/haar revieuw erover op het Forum schrijven. Vr Gr Erwin
Erwin! al terug van vakantie? Over die Funcopter: eigenlijk wil ik 'm! Afgelopen weekend heb ik een van m'n vleugelvliegtuigen verkocht om een beetje "ruimte" te maken voor een nieuwe heli. De FC lijkt mij een perfecte aanvulling om buiten m'n vliegkunsten op te krikken. Ik heb zoals je weet al een T-Rex 450-achtige en voor de prijs van een FC kan je heel wat reserve-onderdelen voor die 450 kopen, maar toch heeft dat ding bij mij wel bestaansrecht. Met name op vakantie / weekendje weg is zo'n ding ideaal; dan heb je geen zin om te rommelen met afstelling en een berg reserveonderdelen mee te torsen. Ik heb nu in 2 uit 2 vakanties m'n 300-tje halverwege kunnen inpakken omdat net een onderdeeltje brak dat ik niet bij me had en daar ben ik ff klaar mee; op vakantie wil ik gewoon vliegen zonder gelijk m'n hele hobbyruimte in te pakken. Ik baal wel van de delay, maar heb daardoor nog zeker 4-5 maanden om er over na te denken gelukkig! Ik ben benieuwd of MPX voor 2010 uberhaubt nog met Neuheiten komt, want ook de Xeno en Merlin zijn nog niet leverbaar; ik mag aannemen dat uitleveren van deze producten nu een hogere prio heeft dan R&D van 2010-modellen. Dan de prijs. De kale heli is listed voor 186,90 bij Hoellein, dus voor iets meer dan 190,= euro ligt ie op de mat, incl. motor. Het is een flinke FP-heli, waar je toch geen 3D mee zal vliegen, dus aan 3 normale servo's heb je genoeg. MPX schrijft de Tiny-S voor, dit zijn gewoon Hitec's HS-81 die je origineel al voor een eurotje op 13 p/s kan vinden. De MPX gyro is een gerebadgete Telebee, die 4x over de kop gaat door dat stickertje, maar een slimme koper haalt dat ding bij HobbyCity voor 25 euro. Een regelaartje kost ook zoiets. Kortom: exclusief tx/rx en lipo ben je voor 280 euro klaar. Ik kan wel een vergelijking gaan trekken met een CopterX met blablabla, maar dat doe ik niet; is appels met peren vergelijken. Feit is dat zo'n Funcopter prijstechnisch redelijk acceptabel op te bouwen valt, mits je goed shopt. Je zal waarschijnlijk eenmaal aangeschaft ook weinig meer bij te hoeven kopen, terwijl de meesten met een 450 CP na aankoop stevig upgraden met andere rotorheads, tailunits, servo's, bladen, canopies etc. (hoe ik dat weet?) en ook mogen rekenen op af en toe 't een en ander te fixen - wat zeker ook z'n charme heeft en daarom is er niks mis mee om ze allebei te hebben ;-)
Hoi Dennis! Nee, zit nog op het vakantie adres. Open af en toe het Forum om toch nog mee te kunnen lezen en te genieten van het hoe en wee omtrend het vliegspul. Oke, je bent helemaal duidelijk en ik geef je daarom ook grotendeels gelijk in je mening. Die Funcopter is zoals jij het beschrijft dan wel een optie voor jou om erbij te nemen straks. Persoonlijk vind ik het zelf wel een aardig handje vol centen voor slechts een FP heli van formaat. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik met mijn huidige HM4#3B heli bijna net zoveel schik heb met vliegen als met mijn KDS450SV.......... Maar.........in mijn ogen is en blijft een FP heli een FP heli. Net zoals jij al aangaf niet te vergelijken met een CP heli.Inderdaad appels en peren. Maar voor dat geld zou je toch beter een tweede 450 size CP heli erbij kunnen halen? Dat van je vakantie perikelen omtrend je CP heli's begrijp ik volkomen, maar zijn dan niet net wat pech momenten? Ik neem mijn KDS450SV regelmatig mee naar een maatje van me.Hij woont achter Deventer en plek zat om daar te vliegen. Ik neem dan alleen maar een klein alu doosje mee waarin het gereedschap zit wat ik nodig heb om de benodigde zaken aan de heli te kunnen bijstellen eventueel. Het is mij tot op heden nog niet gebeurt dat er spontaan een onderdeel kapot ging wat ik dan effe net niet bij me had op dat moment. Ik begrijp je insteek omtrend de Funcopter volkomen. Hoop alleen niet dat je straks na de aankoop ervan er mee uitgespeeld raakt omdat een CP heli nu eenmaal qua vermogen en vliegprestaties eigenlijk veel meer te bieden heeft dan welke FP heli dan ook. Inderdaad weer het appels en peren verhaal. Het lijkt mij inziens een aannoemelijk bedrag om zo'n Funcopter na een tijdje weg te leggen omdat je eigenlijk met een CP heli veel meer mogelijkheden hebt. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat die Funcopter jou erg veel schik gaat geven en je er misschien net zoveel mee gaat vliegen als met je huidige CP's. Ben wel erg benieuwd naar hoe die Funcopter jou gaat bevallen straks. Zelf zit ik al een tijdje te denken aan een 500 size heli. Het gros van de gasten vliegt met een Trex500. Een heli die uitermate goed presteerd en zich al helemaal heeft bewezen. Maar sinds ik met mijn huidige 2 stuks KDS450SV's vlieg heb ik toch voorkeur voor die KDS500II inplaats van een Trex500. De laatste 5tal maanden die ik met de KDS'een heb gevlogen waren als een verademing voor me op heligebied. Heb gewoon dik 4 jaar aangemodderd met dat Walkera en Esky spul.(veels te lang achteraf) Zou voor geen goud meer terug willen naar zulke merken. Maar..........eerlijk is eerlijk........voor binnen vliegen heb ik altijd nog reuze schik met mijn HM4#3B. En die is toch echt op en top Walkera. Het gaat er denk ik ook om wat je met de heli's wilt en doet. Ik heb genoeg (negatieve) ervaring met die Walkera's en Esky's om nu te weten dat zulke heli's je op de langere termijn meer kopzorgen geven dan plezier. Gelukkig zijn er ook mensen die meer dan tevreden zijn met hun Walkera's en Esky's. (praat dan vooral over de HM60B en de Belt CP) Uiteindelijk draait het niet om mijn mening, maar juist om een ieder die tevreden en met plezier zijn/haar heli vliegt. Al zou het om een Coaxiaal van de Aldi gaan.So what. Mocht ik straks zo'n vette 500 size CP heli erbij nemen dan weet ik nu al dat ik mijn huidige 450 CP's niet weg doe. Ze zijn zo makkelijk om mee te nemen. Vliegen ook nog eens supergoed en ik heb er na 5 maanden nog steeds ontzag voor. Wat een power leveren die machines!! Vooral dat vliegen in Idle Up dwingt echt wel respect af vind ik. En respect van de machine naar mij toe bedoel ik. Het mag bijna geen speelgoed meer heten. Affijn..............ik wacht het af omtrend het Funcopter verhaal. Maak een verstandige keuze Dennis.De hobby is al duur genoeg. Vr Gr Erwin
De merlin is ondertussen al leverbaar hoor. Ligt al week in winkel in albatros belgie. Zij wisten ook te vertellen dat funcopter begin november verkrijgbaar is? Wat is het nu?
Nieuws over de uitlevering. Bron: Hoellein (ik had ze een mailtje gestuurd). About FUNCOPTER: Talked to MPX staff. They had to retool the whole thing after the tooling in China wasn't acceptable and they brought the tooling back to Korea. It is scheduled now for End of April. We currently carry around 50 pre-orders of the Funcopter. If we get only a partial delivery in the first shot, we have to deliver according to the order date. Otherwise: No risk to just order one. If it takes too long for you: No problem to cancel it. We would naturally contact you via e-mail before shipping. Ik overweeg een pre-order, maar zal dus niet bij de eerste batch zitten.
Ze hebben daar blijkbaar hun zaakjes niet goed voor elkaar bij Multiplex. Ten eerste waren ze vrij vroeg om wereldwijd de voorstelling te maken maar zijn ze maar beduidend triestig in feedback te geven wat er mis ging en wanneer precies hij verscheept wordt. Jammer vind ik dat, hij had heel veel potentiëel en de interesse was enorm. We zien wel wanneer hij nu uitkomt
Ik heb de FunCopter in mijn handen gehad op de modelbouwbeurs in Dortmund! De persoon van de Multiplex stand wist mij te vertellen dat de eerste lading heli's in Europa verwacht wordt in mei maar dat deze al volledig besproken is door de vele pre-orders... De prijzen gaan trouwens wel hoger liggen dan wat hier eerdere vermeld is: De kale heli (dus enkel met motor) zo rond de 280 Euro komen terwijl de RR (ready for radio) rond de 360 zou hangen als ik het mij goed herinner... Edit: prijzen staan nu ook op de site van Multiplex: AK: 219,90€ RR: 359,90€
hij is nog steeds listed voor 189 euro bij Hoellein; de adviesprijs is altijd 219 geweest bij MPX, dus ik zie geen veranderingen in Dortmund wisten ze mij te vertellen dat ie juni in de winkel ligt
Ik hoop dat de onderdelen ook beschikbaar worden snel, dan kan de corona van mijn vriendin weer opgelapt worden