Een echte originele Corona... dat is bijna een museumstuk... Was het niet zo dat MPX zijn funcopter wel gebaseerd heeft op de Corona maar niet "gewoon" gekopieerd, eerder verbeterd? Kijk alleen al maar naar de direct drive... Kans dat de stukken dan uitwisselbaar zijn is toch nihil...
om nog maar te zwijgen dat hij volgens mij pakken beter zal vliegen, dat hoop ik toch tenminste, Zou een beetje lullig zijn anders om een jaren oud design, gewoon "opnieuw" uit te brengen, we zien wel als iemand ermee gevlogen heeft
Nee daar moe je tamiya voor heten. Al noem ik mijn corona soms ook een tamiya heli, omdat hij zo sterk zo vergeeflijk is. TM
is er nu reeds meer nieuws bekend wanneer hij uitkomt, ik zou hem namelijk ook graag in mijn collectie hebben. lijkt me een leuk ding om mee rond te vliegen in mijn wijk waar ik woon.
vraag het mij ook af, is nu ondertussen al meer dan een jaar te laat. Ik begin te twijfelen of hij nog wel in de handel zal komen.
Yep, heb hem vandaag bij de 3D Masters op 2 stands gezien. Op zich leuk ding, zag er degelijk uit. Vind alleen die piepschuim body niet zo mooi.
Vind het wel een mooie heli, alleen vind ik de prijs niet zo mooi Een beetje CP RTF heli kost 250 tot 350 euro. En deze FP heli kost Reciever Ready al 350 euro. Opzich een mooie beginners heli, alleen de instap prijs ligt veel te hoog naar mijn mening.
Reeds een aantal maanden in bestelling gehad bij Albatros, vandaag een telefoontje gekregen... ondertussen staat hij mij thuis Ik heb nog een 401 liggen, dus die kan erin, voorts 3 HS-81 servootjes erbij gekocht. Nu nog op zoek naar een goede, niet al te dure ESC en we kunnen vliegen
Leuke! leuke prijs ook; ben benieuwd of je ze voor die prijs ook in NL vindt. Ik hoop wel dat je de HS-81MG's hebt gekocht. Ik overweeg om er morgen eentje te bestellen bij D-M-T.at met de metallgears. Bij mij komt er dan een Logictech 2100 in. Als ESC is een Hobbywing Platinum 40A Pro onderweg.
Idd, de prijs valt imo goed mee. Ondertussen al eens uit de doos gehaald en voelt stevig/solide aan. Kwaliteit zoals iedereen van Multiplex gewend is! Ik heb de gewone HS-81's gekocht, leek mij voorlopig te volstaan, ik kan namelijk alleen nog maar wat hooveren. Mocht ik er in de toekomst toch strippen vervang ik ze dan wel geleidelijk aan door MG's. Op hoeveel komt die ESC? En hoe scoort die op prijs/kwaliteit? Albatros kun je trouwens ook on-line bij bestellen, verzending naar Nederland is normaal gezien geen probleem... Net even rondgekeken op de site van Albatros ivm een ESC, deze denk ik dat geschikt kunnen zijn: - Robbe Roxxy 960-6: 60A voor 70,80€ - CC Phoenix 45: 45A voor 82,40€ Voorts hebben ze ook Kontronik en Graupner maar die zijn gewoon te duur (>=200€) en die Hype lijkt mij meer iets voor een wagen ipv een heli... Heb nu enkel maar gekeken bij Albatros omdat dit voor mij zeer dicht in de buurt is, uiteraard houd ik mij aanbevolen voor verwijzingen naar on-line shops met "betere" prijs/kwaliteit ESC's ;-)
Je hebt nu in principe dezelfde servo's als MPX in z'n RTR-versie stopt, dus je hebt zeker geen slechte keuze gemaakt. Ik heb serieus gezocht naar de ESC; ik wilde eigenlijk de "normale" Turnigy Sentry 40A met switched BEC (3A, erg belangrijk op een heli), maar die stond al een tijdje in backorder bij HobbyCity. Ik heb dus maar een nog geavanceerdere van Hobbywing (die ook de Turnigy's maakt) besteld via een Ebayshop voor 43 USD (free shipping). Deze dus: HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd., p.s. snodaards bij HobbyCity zeg: die Sentry 40A kost nu plotseling 22 USD terwijl ie al weken in backorder staat - gewoon de klant een worst voorhouden en gewoon niet leveren...
P.s. kan jij de binnenafmetingen van dat accuvak eens opgeven? en mogen accu's ook nog wat uitsteken aan de bovenzijde, of zitten ze dan gelijk tegen de binnenkant van de body aan? Ik heb nl. 2x 1800 mah-lipo en ben benieuwd of ik die parallel kan gebruiken (ik heb ook 2200 mah-lipo's, dus als het niet past is het geen ramp).
Het is een FP-tje, dus een simpele regelaar van 35-40A is voldoende. Speciale helifuncties heb je ook niet nodig, echter wel een goede BEC. Die ik besteld heb is prima. Hobbycity verkoopt 'm onder z'n eigen naam (niet op voorraad): HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY K-Force 40A Brushless ESC Deze van HobbyCity heeft ook een switched BEC en kan je ook overwegen: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentry 60amp Speed Controller Vind je ergens anders een 35-40A regelaar met lineaire BEC, dan kan je ook een losse UBEC aansluiten.
Accubakje is 185mm diep en 25mm breed, hoogste punt v/h bakje is 75mm en daar heb je nog ruimte zat tov de binnenkant body... zal dus afhangen van de lengte van je pack's of het in de hoogte gaat passen. Ik heb zelf een Flightpower 3s 2500mAh pack liggen maar dit is niet zwaar genoeg om het zwaartepunt goed te krijgen, gaat lood aan te pas moeten komen... Was wel al zowieso van zin om een 3200mAh pakje aan te schaffen, 65€ in Albatros.
met de smalle kanten tegen elkaar aan vormen die 2 pack samen een blok van 65x115 mm; raakt dat nog de body of iets anders?