Het origineel (Hobbywing Platinum Pro) is er volgens mij wel in 60A. Je bent echt niet aan Hobbycity gebonden; ik heb de 40A voor iets meer dan 3 tientjes (incl. shipping) via Ebay uit een Hong Kong-shop gehaald; 'had 'm in 8-9 dagen in huis. Zie een van mijn voorgaande posts voor de shop. Let trouwens even op dat deze nieuwe regelaars een andere programmeerkaart nodig hebben. Ik heb 'm niet gekocht; met de stick van de zender is het een fluitje van een cent.
Funcopter AK versie Heeft er inmiddels al enkele vluchtjes opzitten. Inmiddels tandwielen van heckrotor al vervangen. Yfrog Image : yfrog.com/5m18082010058j
Doen jullie dit ook met die dure heli 3gxE2vVUStk[/media] - min funcopter ik durf mij HB nog niet eens binnen te laten draaien
Mijne is inmiddels binnen; wat een enorme doos! Twijfel nog een beetje hoe de servo's in te schroeven; de gaatjes in de HS-82MG's zijn te ruim voor de schroefjes, maar om nou die rubberblokjes met koperen busjes op een heli te gebruiken lijkt me niet het meest logische i.v.m. precies aansturen van de swash. Of toch maar wel doen? Met een beetje aandraaien schuiven die servo's overigens echt niet opzij zonder de busjes, maar dat terzijde. p.s. ik had 'm afgelopen woensdag (op laten sturen uit Oostenrijk) heb ik daarmee de eerste barebone in NL, of had iemand 'm al eerder?
Hij maakt 't zichzelf best moeilijk door zo laag bij de grond te blijven en zo in z'n eigen vuile was te vliegen. Op zich wel te doen, maar ik zou iets meer marge kiezen om heli en keuken te sparen.
Ik heb m'n servootjes zonder rubbertjes/busjes gemonteerd... twijfelde eerst ook, maar zoals je zelf al zei horen die servootjes in een heli helemaal geen bewegingsvrijheid te hebben.
Alleen nog de gyro instellen en een plekje geven en dan ben ik ready to go Vandaag geleerd dat een dikke buitenloper met laag kv helemaal niets heeft aan een regelaar met uitmuntende softstart, b.t.w.
Hoezo? ik draai een 630KV, met uitmuntende soft start, en dat gaat gewoon buitengewoon goed......... PS: Governer gaat niet werken, tis een fixed pitch.
Ik heb die gloednieuwe Hobbywing Platinum Pro een weekje getest in m'n Trex 450 (op de Align 430L), maar met supersoft-start en medium timing kreeg ik met die ESC die dikke buitenloper van de Funcopter niet aan de praat. De eerste de beste houtje-touwtje regelaar deed dat wel. Ik heb de soft-start uitgezet en nu lukt het wel; misschien nog wat pielen met timing...
Albatros modelbouw - Funcopter RR Is dit de versie met standaardcomponenten erin excl. zender, lipo en ontvanger natuurlijk?
Heeft er al eens iemand kunnen vergelijken met de corona ? Zijn onderdelen onderling wisselbaar, staartboom, tandwielen enz.. Is de funcopter met metrische of ook sae. Ik bezit zelf een corona en die zou een setje tandwielen kunnen gebruiken. TM
Iemand hier al een Flymentor op de Funcopter gebouwd? Ik zit er aan te denken om deze combo aan te schaffen na mijn Coaxaal en 4#3. Onderstaand filmpje heeft ook deze combi. [URL=" - Funcopter + Flymentor[/URL] Ben dan benieuwd naar de ervaringen. Zou wel makkelijk zijn voor eventuele instellingen etc.
Na een vluchtje, is de funcopter al kapot. Hij ging mooi de lucht in lande netjes maar staart rotor kwam tegen graspol. En ja hoor, tandwieltje kapot Grrr iemand een andere oplossing voor die slappe dingen?
Belt Kit [URL=" Filmpje[/URL] Misschien een idee? De kit hier krijgen kan wel probleempje zijn. Maar wellicht de oplossing...