Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Ik heb ook het idee om de funjet ultra aan te schaffen als 2de vliegtuig.
Ik dacht aan de volgende setup:
- Motor : Turnigy H2218 2500kv
- Lipo: Zippy 2200mah 3S
- Regelaar : CC 50A phoenix
- Ontvanger: Orange RX+ sateliet
- Servo's: Advies? (liefst van hk)
- Prop: 7x6

Iemand ervaring met een dergelijke setup?

En hoe compleet is de funjet geleverd? Welk klein spul enzo zou ik nog moeten bijkopen?

Bedankt!

Juist........:rolleyes:

Mijn eerste is ook een edf jet die rond de 90-100km/h gaat............

om te beginnen goede setup, kunt gewoon standaard servo's (HXT-500 ofzo) pakken, aangezien de snelheid toch niet zo hoog is.

HXT500 is 5g en ik dacht dat er 9g's in moeten? Zouden de HXT900 dan voldoen?
En wat zou dan ongeveer de snelheid zijn? Ik weet dat ik geen 200km/h moet verwachten met deze setup maar een redelijke snelheid (+-130km/h) zou toch moeten lukken?

tegen de 150 km/h zou wel mogelijk zijn (in duikvlucht) met je setup. gewoon even kijken welke afmetingen servo's erin passen, ik stop er zelf altijd mg servo's in (65mg), deze passen er precies in.

Ik ga toch voor safe gaan en een goed setje servo's kopen.

Nu heb ik hier nog een heel goede HYPERION HS2221 4400 KV liggen, misschien kan dit wel iets zijn icm een kleinere prop? Wat is het nadeel/voordeel van deze motor met een hogere kv icm een kleinere prop?
En zou mijn CC 50A deze pieken aan kunnen?
Deze combo heeft al op een 450-size heli gezeten en deed het goed toen.

Edit: Na enig commentaar op het web gelezen te hebben denk ik toch maar van dit idee af te stappen omdat de Ampères veel te hoog zullen oplopen zo.

Laatst bewerkt:
Die hyperion kun je zo op 500watt laten lopen maar voor de funjet word het volgens mij niet snel genoeg....

Heb er hier ook een liggen zit nog steeds rond te kijken naar een pylon maar kan maar geen keuzes maken :-( :oops:

Andere setups voor 3S zijn toch ook maar rond de 500 watt en daar kan je toch een hoge snelheid uitkrijgen met de juiste prop combinatie?

Ander tipje: voor een 3s setup is het totaal onnodig en nutteloos om een Ultra te kopen. Dan koop je beter de normale versie, die is ook een stuk lichter qua schuim, waardoor hij uiteindelijk (lagere vleugelbelasting) een stuk beter vliegt.
Mijn normale Funjet heb ik een keer laten klokken op 240km/uur met een redelijke brute 4s setup, dus ze kunnen een hoop hebben.

Ik heb met de multiplex tuningset-up voor 3s gevlogen en vanaf het begin met hxt900. Nooit problemen gehad was geklokt op 180 geloof ik

Laatst bewerkt door een moderator:
Ander tipje: voor een 3s setup is het totaal onnodig en nutteloos om een Ultra te kopen. Dan koop je beter de normale versie, die is ook een stuk lichter qua schuim, waardoor hij uiteindelijk (lagere vleugelbelasting) een stuk beter vliegt.
Mijn normale Funjet heb ik een keer laten klokken op 240km/uur met een redelijke brute 4s setup, dus ze kunnen een hoop hebben.

Wat heeft de ULTRA dan als voordeel bij een sterkere setup?

Back