Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Gaat hard :D Hieronder hun setup, hierrrrr vandaan gehaald

Motor is deze, snelste run met een 6.5x6.5 graupner Cam prop erop (en op 6S).

Kit : Funjet Ultra Multiplex
Moteur : Turnigy SK3 Fandrive 3659 1900kv
Hélices : Voir les tests ICI
Contrôleur : Hobbyking SS Serie 190-200A ESC
Servos d'élevons: 2 TGY-390DMH Digital Servo 5.4kg
Récepteur : Futaba R617FS 2.4 GHz
Alimentation : Turnigy HV SBEC 5A (8-42V input)
Accu : Lipo Turnigy 6s 2700 Mah Nanotech 65 / 130C

Nou zo hard gaan ze niet maar hard gaan ze wel.
Ik heb ze eve door rcspeedo gehaald hoogste snelheid 310 , 306 , 285 , 278 km

Voor correcte doppler metingen moet volgens mij recht over de microfoon heenvliegen, dat gebeurd in dit filmpje niet. De werkelijke snelheid wijkt dus nog af van wat je hier meld. Ook weet je de temperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk niet. Allemaal factoren die een doppler meting beinvloeden.
Ik weet niet hoe ze zelf hebben gemeten. GPS aan boord? Pitot tube?

Vergis je niet hee , dit setupje doet 100 amp tot 130 amp en in het filmpje lijkt het of ze de hele tijd heen en weer vliegen,maar dat is niet zo het zijn alle maal verschillende stukjes aan elkaar geplakt.

Voor correcte doppler metingen moet volgens mij recht over de microfoon heenvliegen, dat gebeurd in dit filmpje niet. De werkelijke snelheid wijkt dus nog af van wat je hier meld. Ook weet je de temperatuur, luchtvochtigheid en luchtdruk niet. Allemaal factoren die een doppler meting beinvloeden.
Ik weet niet hoe ze zelf hebben gemeten. GPS aan boord? Pitot tube?

Dat weet ik alle maal wel het was ook maar om aan te geven dat ze wel echt hard gaan.

Balen, ik had dat filmpje al een tijdje geleden ontdenkt en heb de motor ook al in bestelling staan XD wou jullie eens verassen als die binnen was op de 1st volgend meeting haha XD

Motor is deze, snelste run met een 6.5x6.5 graupner Cam prop

Onmogelijk, een 6.5x6.5 klapt bij 40k uitelkaar als die daarvoor niet door de wrijvingswarmte kapot geflext is, dont ask, I just now.
Deze setup gaat werken met een APC 7x7of 7x8 glas sport prop maar echt niet met een CAM speed proppie.

Ger.

Onmogelijk, een 6.5x6.5 klapt bij 40k uitelkaar als die daarvoor niet door de wrijvingswarmte kapot geflext is, dont ask, I just now.
Deze setup gaat werken met een APC 7x7of 7x8 glas sport prop maar echt niet met een CAM speed proppie.

Ger.

Als het goed is draait de speed cam 6.5 x 6.5 met dit motortje net geen 35.000 rpm. Hij zou het theoretisch aan moeten kunnen. Wel weet ik dat ze het toch regelmatig begeven met dit motortje haha ;)

snelheid hebben ze gemeten met een Voltron mini gps. Dingetje kost ong 80 euro :D

off topic

Beetje off topic maar ik heb hulp nodid met 2x 4 cell lipos
ik wil ze naamelijk to 8 cell maken

heeft iemand tips hoe ik dit moet doen ?

alvast bedankt :murder:

Motor is deze, snelste run met een 6.5x6.5 graupner Cam prop erop (en op 6S).

Kit : Funjet Ultra Multiplex
Moteur : Turnigy SK3 Fandrive 3659 1900kv
Hélices : Voir les tests ICI
Contrôleur : Hobbyking SS Serie 190-200A ESC
Servos d'élevons: 2 TGY-390DMH Digital Servo 5.4kg
Récepteur : Futaba R617FS 2.4 GHz
Alimentation : Turnigy HV SBEC 5A (8-42V input)
Accu : Lipo Turnigy 6s 2700 Mah Nanotech 65 / 130C
oei, magneten aan de binnenkant, slechte ervaringen mee. dit klapt zeker uit elkaar als er enige onbalans is.

Back