Futaba R6308SBT ontvanger, telemetry probleem

Vorig jaar heb ik van een clublid twee nieuwe Futaba R6308SBT Telemetry ontvangers overgenomen inclusief een Telemetry-Box. Een van de ontvangers is direct ingezet en heeft het hele seizoen normaal gefunctioneerd. De tweede ontvanger is een paar weken geleden in gebruik genomen en doet het ook goed. Gisteren voor het eerst pas weer met het eerste toestel gevlogen. Tot mijn verbazing was er geen ontvangst van telemetry-data, de led op de achterzijde van de Telemetry-Box was rood. Voor de zekerheid toch nog eens de handleiding gelezen, daar staat toch echt dat de laatste twee bindingen worden opgeslagen. Volgens mij zou opnieuw binden dus niet nodig moeten zijn. Opnieuw binden lukt ook niet, de led blijft rood. Het is net alsof het verzenden van telemetry-info op de ontvanger op “uit” staat. Nu heb ik in de handleiding van de ontvanger gelezen dat je idd het verzenden van telemetry-data vanuit de ontvanger uit kunt schakelen maar kan dat spontaan optreden? Of heeft eea een andere oorzaak en zie ik toch iets over het hoofd?

Niemand een idee? Heb vandaag de instelling van de ontvanger gecontroleerd, telemetry staat aan. Afgezien dus van de telemetry werkt alles verder normaal.

Back