Als je van je huidige NiMH de capaciteit wil weten kun je 'm uit de zender halen en dan een keer met de Infinity 3 laden en ontladen om de capaciteit te weten te komen. Het is ook aan te raden om dat één keer per jaar te doen en 'm dan meteen een drietal cycles te geven met 0,5 tot 1 x C. Voor de rest kun je gewoon de stopcontact lader blijven gebruiken. Dat is de meest veilige manier, die ook de langste levensduur van de accu geeft.
Als je de accu wil vervangen door een ander type zou ik geen LiFe nemen, dit omdat het accu alarm van de zender daarop niet is berekend.
Door Ripmax wordt de T14SG standaard geleverd met een 2S 2800 mAh LiPo en een stopcontact LiPo lader, die 500 mA levert. Ook Robbe leverde 'm met een LiPo en dezelfde lader. In deze accu zit beveiligingselektronica, die bestaat uit een onder- en een overspanningsbeveiliging én een equalizer. Ook deze accu laad je het veiligst met de bijgeleverde lader. In de Duitstalige handleiding staat trouwens, dat de maximale laadstroom van de accu 2 A mag bedragen en dat alleen de bijgeleverde lader mag worden gebruikt. Dat is met elkaar in tegenspraak, maar ik zou me toch houden aan het laatste voorschrift en alleen in geval van nood een andere lader gebruiken. Bij gebruik van de meegeleverde lader kun je je ook nooit vergissen. Bij aanschaf van zo'n accu + lader niet vergeten het accu alarm van de zender opnieuw in te stellen.
Uiteraard kun je ook een 'gewone' 2S LiPo aanschaffen, dus eentje zonder ingebouwde elektronica. Je moet dan natuurlijk ook de balancer aansluiting gebruiken bij het laden en je laadstroom beperken tot maximaal 2 A (veiliger is 1,5 A). Ook hier niet vergeten het accu alarm opnieuw in te stellen.