Futaba T14SG gekocht:),

Geen idee of je daar wat van merkt. Vermoedelijk niet, want er is van de diverse merken al genoeg apparatuur in omloop, die al wat langer aan dit protocol voldoet.
 
Ik vraag het ff omdat WiFi protocol ook een listen before talk kent, maar bij zenden wel meteen 20MHz bandbreedte gebruikt.
 
Hoe meer aparatuur zich houdt aan lbt, hoe minder lost packets we zullen zien. De verbinding wordt daardoor beter. Nu is het zo dat bij een botsing beide packets verloren zijn. Bij LBT zou er een zijn doorgekomen.
 
Oh ja, misschien is het hier al gemeld, maar FrSky heeft nieuwe firmware vrijgegeven voor z'n FASST ontvangers. De problemen met het nieuwe protocol zouden daarmee opgelost moeten zijn.
 
Is er ooit een nederlandse handleiding te verwachten , ik heb sinds kort een FX22 en vind het vreemd dat er wel een nederlands menu in de zender zit maar er is geen nederlandse handleiding .Gezien het prijs niveau zou dit er gewoon bij horen .

Gr,
Arno
 
Nederlandse manual/handleiding, ik denk ijdele hoop. Ik denk dat ie er nooit komt. Misschien dat je hier kun vragen voor een vertaling.
 
Tijdens het indoorvliegen had ik vandaag iets vreemds met mijn T14SG.

Als ik de zender aanzet moet ik eerst een model kiezen (handig instelling, vind ik, omdat ik eerder al eens een model de vernieling in heb geholpen doordat ik in m'n enthoousiasme het model vergeet te veranderen).

De zender laat voordat de keuze is gemaakt alleen het rode lampje (power) oplichten. Wanneer de keuze is gemaakt gaat het blauwe lampje (zenden) aan.
Ik heb nu een paar keer gehad dat wanneer ik een model kies dat het blauwe lampje niet aan gaat, wat kan hier aan de hand zijn?
Wanneer ik weer een ander model kies springt het lampje weer op blauw, ga ik weer terug naar de eerste keuze blijft het lampje op blauw.
Zet ik de zender uit, en weer aan en kies weer hetzelfde model brandt het blauwe lampje weer wel :shock:.
Ik gebruik firmware V4.1
Heeft hier iemand ervaring mee?

Vandaag ook twee keer gemerkt dat vliegtuig onbestuurbaar werd en in fail-safe schoot. Maar dit kan ook aan de ontvanger in het model liggen (Frsky variant op S-FHSS).
 
Ik gebruik firmware V4.1
Heeft hier iemand ervaring mee?

Vandaag ook twee keer gemerkt dat vliegtuig onbestuurbaar werd en in fail-safe schoot. Maar dit kan ook aan de ontvanger in het model liggen (Frsky variant op S-FHSS).

Ik vind dit knap eng. Ik heb daarom flink spijt van de aankoop van mijn Futaba T14 SG. Het gesodemieter met de firmware die wel/niet werkt. Geen duidelijk uitsluitsel van Futaba/Robbe. Voorlopig vlieg ik niet met de Futaba T14SG.

Mvrgrt, Aad d. B.
 
Blaauwen, ik word tamelijk moedeloos van dit soort nodeloze paniek-reacties. Bij de T14SG zijn er namelijk geen structurele problemen met firmware die niet/wel werkt en betreffende het nieuwe protocol (waaraan alle apparatuur moet voldoen, die vanaf dit jaar wordt verkocht) heeft Robbe het volgende gemeld:

http://www.futaba-forum.net/basic/downloads/Futaba-EU-Norm-2015.pdf

Met het nieuwe protocol kunnen er wat meer 'packet-losses' optreden in 'drukke' omgevingen, waarbij men met name aan wifi accesspoints moet denken.
Er worden echter zo'n 100 pakketten per seconde verstuurd, dus als er daarvan eentje kwijtraakt merk je dat niet.

Als je zoiets eng vindt moet je juist alleen nog met je T14SG willen vliegen en dan uitsluitend met FASSTest. Met praktisch alle andere systemen heb je nu eenmaal per definitie altijd meer packet losses dan met een hybride systeem als FASST en FASSTest. Daarover maak je je blijkbaar geen zorgen. Dat vind ik overigens terecht, want ook met FHSS systemen vliegt men probleemloos.
 
Laat k eraan toevoegen dat ik altijd zeer tevreden ben (en nog steeds) met mijn T14SG. Super zender, maar ik had dit probleem met modelkeuze nog nooit gehad, weet iemand waar dit aan kan liggen?

Groet,
Willem
 
Wordt er op het display geen melding gemaakt als de blauwe led uit blijft?

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom het hf-deel niet wordt ingeschakeld. Als regel krijg je daarvan een melding op het display.
 
Bij mij een melding van throttle (als gas niet stationair staat), of een melding van landings configuratie En soms beiden tegelijk.

He kan ik de melding van de throttle stand naar de andere kant brengen. Ik werk met getrokken gas geven. Van mij af is dus stationair. De zender ziet dat als volgas. Hoe leer ik hem omgekeerd??

groet,

Erik
 
Bij H/W setting de functie van het gas én van de gastrim op reverse schakelen. Hiermee draai je de gasfunctie om met alles, wat daarmee te maken heeft.

Hiermee gaat uiteraard ook je gasservo of je snelheidsregelaar andersom werken. Vervolgens servo reverse op kanaal 3 toepassen om dit weer te corrigeren.
 
Nee, niets raars, alle functies gewoon in het display beschikbaar. Daarom zet ik m weer uit, even wachten en weer aan, wanneer ik dan weer het model kies is de kans groot dat dan het blauwe licht weer aan gaat.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Edit:
Ik heb een keer het protocoll veranderd naar FASST en daarna weer terug naar S-FHSS, lijkt of ik meer functies heb maar kan ook onoplettendheid van mij zijn geweest. Wanneer ik nu de zender uitzet en weer aan en het model kies (S-FHSS) dan lijkt het steeds weer goed te gaan. Hmmmmm :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
H/W gebruik

Hi Jan,

Bedankt voor je snelle reactie. Klinkt heel omslachtig maar wel logisch.
In H/W omgekeerd, menu reverse ook/terug omgekeerd en in menu linkage - motor de stand van stationair ook omgekeerd. Deze laatste functie vind ik erg prettig als beveiliging van een onverwacht startende E motor als je met de zender wat aan het uitproberen bent of bv. je roeruitslagen test.

Het resultaat is nog niet helemaal wat ik hoopte. Ik krijg nu twee meldingen in het scherm bij aanzetten: motor en motor pos Dat zal ik komende week eens verder uitzoeken.


groet,
Erik
 
GPS module voor T14SG

Heeft iemand ervaring met de GPS module voor de T14SG?
type SBS-01G.
Ik wil eventueel mijn GPS Tracker dan door deze GPS module vervangen
(Phantom2)
aanrader? afrader ?

grtz
 
Back
Top