geebee z 120 seagull

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eclipse86, 12 jul 2024.

  1. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.358
    Locatie:
    NB NL
    Ik had hetzelfde bij mijn Wedell Williams.
    Ik heb daarvoor deze "hoedenband elastiek" besteld, kleur zilver, deels elastiek, deels metaaldraad:

    upload_2024-8-22_14-5-9.jpeg

    Deze hoedenband heb ik vrij strak opgespannen en bij het inveren van de poten blijft de verspanning mooi strak staan:



    Veel plezier met de fraaie GeeBee Chris, happy landings!

    Groeten, Ramses
    .
     
    gpman vindt dit leuk.
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.612
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Ik ben er nog niet aan begonnen, eerst nog wat andere projectjes afwerken. Ben er ook nog steeds niet uit qua setup...

    heb wel eens alle onderdelen samen op de weegschaal gezet en dan kom ik op 4120gram uit. de 5servo's zijn 250gram.

    dus zit ik nu met servo's zonder "power setup" aan 4370 gram...
    wel de voorgeschreven 4800gram zal zeker niet haalbaar zijn, zelfs niet met een os120 2takt (840gram) (+servo+tank+accu+methanol...)

    sommige 6cell setups zijn haalbaar, maar ook 8 10 en 12cellen is blijkbaar haalbaar. De 12zal idd de voordeligste zijn qua accu's(kan ik in mn 6s toestellen gebruiken) maar wellicht mss ook de zwaarste en kortste vluchttijden.
    Benzine 4takt is de max denk ik, maar het is ook een toestel voor niet iedere week te vliegen...
    methanol 120 2takt is de lichtste setup vermoed ik, maar minder betrouwbaar dan een elektro setup...

    brrrrr moeilijk
    heb wel al een 100amp esc liggen tot 12s en een bec voor 2 lipo packs
    methanol heb ik een os 160 liggen (en mss een 140 of een 120 van een clublid)
    ngh 38 kan ik ook nieuw overnemen van een clublid....
     
  3. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.740
    Locatie:
    Waalwijk
    Het is een toestel wat het best tot z’n recht komt met wat meer vermogen.
     
    Theo P vindt dit leuk.
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.283
    Locatie:
    Rotterdam
    ook een leuke: methanol 120 zuipt als een malle
    mijn saito 125 4takt (!) heeft al rond de 500 ml per vlucht aan tank. dan heb ik in 7 minuten een akelig lege tank
    laat staan een 2 takt. je sleept zomaar een kilo extra aan brandstof mee.

    benzine geeft dan de kleinste tank.
    30cc ngh heb je ongeveer 1300gram. (38 zal niet gek veel meer zijn)
    Denk dat dit het wint van methanol, zeker als je een volle tank meerekent
    Ik heb in mijn kist een 500 ml tank, die zit op een heel wilde dag nog steeds voor de helft vol na 8 minuten vliegen.

    uit automatisme gaat mijn geest niet richting electro :D
    daar zou ik het gewicht niet van weten..
     
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.612
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    idd dat is waar, benzine is nog steeds mijn voorkeur, zeker de 38mss maar ik moet hem wel stil zien te krijgen en dat is wel soms een uitdagin, zeker als ik het gewicht vooraan wil houden. heb hier nog een custom made uitlaat voor ronde cowl liggen van een dle55. kan ik mss gaan gebruiken
     

Deel Deze Pagina