Geinig voor weinig

Oke maar als die wielspin krijgt dan?

Als je wielspin krijgt op het binnenste wiel verliest de auto voorwaartste tractie en gaat de auto meer ondersturen.
Als het voordiff gelocked zit, dan trekt de auto zich door de bocht. Je gaat minder stuur in de bocht hebben, maar zo'n mini heeft meer dan genoeg off power stuur.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Gewoon het diff volstampen met playdoh, kneedgom of posterbuddies.

Dan zal auto zich ook naar de binnen bocht toe trekken neem ik aan.
Zodat je haarder door de bocht kan.
Net als in het echt bij bv de nieuwe focus rs.

Rijdt zeker leuk zo'n voorwielaangedreven Tamiya M-serie.
Die van mij is 100% stock op de zendercombi na.

Voorlopig nog geen upgrade plannen, komt wel zodra ik het karretje volgas de baan over kan jagen :D

En we hebben weer een nieuwe :D

A2029_2.jpg

HobbyKing R/C Hobby Store : 1/16 Brushless 4WD Mini Rally - Extreme Edition

Ziet der best leuk uit :)
EN.. als je de pagina een paar minuten op scherm laat staan, is de prijs nog maar $ 71,95 :)

Haha, bij die rally staat bij de specs: Strong 15G Servo:)
Lijkt me dat er toch wel iets meer nodig is om die wielen om te krijgen.

Ik neem aan dat ze 15 gram bedoelen (het gewicht van de servo) 15 gram is een prima 'maat' voor een 1/16. Kijk maar eens bij de lijst met servo's

Er staat bij 1100mAh NIMH battery pack, dus ik ga er vanuit van die smalle 6-cel packs voor mini wagens zoals mijn mini rave. Iets anders zal al niet snel meer passen en ik denk niet dat die brushed esc lipo ready is want dan hadden ze dat er zeker bij gezet.

Goh, dat hangt er eigenlijk wat van af wat je er mee wil doen.

Ikzelf rij met een Venom Creeper, mijn vriendin met een 'licht' aangepaste Reely-Redcat RS10

Mijn vriendin rijdt louter recreatief maar zoekt dan wat meer upgrades die ze leuk vindt maar niet noodzakelijk de capaciteiten verbeteren.

Voor gewoon recreatief gebruik:

- Leer hoe je Punisher zich standaard gedraagt en experimenteer met de positie van de links, zo snap je best welke wijziging wat teweegbrengt
- De meeste stockbanden op crawlers zijn niet zo goed, maar om kosten te besparen kan je ze sippen (op RCCrawler staat een goede tutorial), zo verhoog je de flexibiliteit van het rubber door de 'lugs' in kleinere stukjes in te delen (gebruik een dremel/mesje met een stofzuiger)
- In de foams een star cut-patroon uitsnijden zorgt ervoor dat ze makkelijker aan de rotsen aanpassen
- Afhankelijk van de kwaliteit van de stockservo's, krachtiger servo's, hoe krachtiger hoe liever :)

Als je competitiegericht bent, dan zou ik nieuwe banden aanraden, hot bodies rovers white dots (wit is de zachtste rubbersamenstelling, werken op bijna alle ondergronden) en minimum 20kg servo's (hitec heeft een hele mooie: de HS 7980 TG, 44kg op 7,4V en titanium tandwielen, maar deze is peperduur en ook wel wat overkill)

Als je echt verder wil met competitie, dan ook de ZNO Big Boys kit zodat electromotoren van het formaat 540 kunnen gemonteerd worden ipv het formaat 390. Dit geeft je meer 'torque' en zorgt ervoor dat je geen clod stall meer hebt (meest belaste motor stopt tijdelijk met draaien). Dit is echter een upgrade die wat knutselwerk inhoudt omdat de grotere diameter van de 540motoren er voor zorgt dat de lower links niet meer op de originele plaats kunnen zitten.

Als je competitie wil rijden mag je ofwel 4 wheel steer hebben, ofwel dig (blokkeert 1 van de assen waardoor korter gedraaid kan worden).

Upgrades van mijn vriendin haar creeper:

Foams verwijdert (waren zeer stug in de Reely versie), bandjes beetje gesipped
Towardpro's MG995 goedkope krachtige servo's (centrering is wel niet zo degelijk)
Nieuw chassis (Gmade R1 chassis) met nieuwe links.

Crawlt leuk op wat rotsen aan de Franse kust.

Ik zoek straks even wat foto's en links van RCCrawler om de termen wat duidelijk te maken ;)

Mvg,

Dennis

Zag vorige week een test van deze crawler in een blad( weet even niet welk).
Daar stond in dat er 54o motoren gebruikt worden en er nu een 2,4 zender meegeleverd wordt.
van de servo's weet ik niet welke er nu in zitten.
De test was niet negatief. Lijkt een prima instapper in de comp klasse.

Hmm, interressant, indien in de nieuwe modellen 540's gebruikt worden, is het grootste nadeel om met deze modellen in de comp klasse mee te doen van fabriek af opgelost

Back