Oke maar als die wielspin krijgt dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oke maar als die wielspin krijgt dan?
Rijdt zeker leuk zo'n voorwielaangedreven Tamiya M-serie.
Die van mij is 100% stock op de zendercombi na.
Voorlopig nog geen upgrade plannen, komt wel zodra ik het karretje volgas de baan over kan jagen![]()
Dan zal auto zich ook naar de binnen bocht toe trekken neem ik aan.
Zodat je haarder door de bocht kan.
Net als in het echt bij bv de nieuwe focus rs.
Eerst maar kogellagers, of niet?
Goh, dat hangt er eigenlijk wat van af wat je er mee wil doen.
Ikzelf rij met een Venom Creeper, mijn vriendin met een 'licht' aangepaste Reely-Redcat RS10
Mijn vriendin rijdt louter recreatief maar zoekt dan wat meer upgrades die ze leuk vindt maar niet noodzakelijk de capaciteiten verbeteren.
Voor gewoon recreatief gebruik:
- Leer hoe je Punisher zich standaard gedraagt en experimenteer met de positie van de links, zo snap je best welke wijziging wat teweegbrengt
- De meeste stockbanden op crawlers zijn niet zo goed, maar om kosten te besparen kan je ze sippen (op RCCrawler staat een goede tutorial), zo verhoog je de flexibiliteit van het rubber door de 'lugs' in kleinere stukjes in te delen (gebruik een dremel/mesje met een stofzuiger)
- In de foams een star cut-patroon uitsnijden zorgt ervoor dat ze makkelijker aan de rotsen aanpassen
- Afhankelijk van de kwaliteit van de stockservo's, krachtiger servo's, hoe krachtiger hoe liever
Als je competitiegericht bent, dan zou ik nieuwe banden aanraden, hot bodies rovers white dots (wit is de zachtste rubbersamenstelling, werken op bijna alle ondergronden) en minimum 20kg servo's (hitec heeft een hele mooie: de HS 7980 TG, 44kg op 7,4V en titanium tandwielen, maar deze is peperduur en ook wel wat overkill)
Als je echt verder wil met competitie, dan ook de ZNO Big Boys kit zodat electromotoren van het formaat 540 kunnen gemonteerd worden ipv het formaat 390. Dit geeft je meer 'torque' en zorgt ervoor dat je geen clod stall meer hebt (meest belaste motor stopt tijdelijk met draaien). Dit is echter een upgrade die wat knutselwerk inhoudt omdat de grotere diameter van de 540motoren er voor zorgt dat de lower links niet meer op de originele plaats kunnen zitten.
Als je competitie wil rijden mag je ofwel 4 wheel steer hebben, ofwel dig (blokkeert 1 van de assen waardoor korter gedraaid kan worden).
Upgrades van mijn vriendin haar creeper:
Foams verwijdert (waren zeer stug in de Reely versie), bandjes beetje gesipped
Towardpro's MG995 goedkope krachtige servo's (centrering is wel niet zo degelijk)
Nieuw chassis (Gmade R1 chassis) met nieuwe links.
Crawlt leuk op wat rotsen aan de Franse kust.
Ik zoek straks even wat foto's en links van RCCrawler om de termen wat duidelijk te maken
Mvg,
Dennis