GERMAN FLAKPANZER - GEPARD A1 / A2(Meng)

beetje vreemd dat ze zwart zeggen. maar inderdaad als je tank ouder gaat maken zal het niet meer opvallen maar ik maak de onderkant groen.

swing armen zijn trouwens heel nauwkeurig in deze kit.

zijn de tracks uit 1 geheel zoals bij tamiya of moet je ze zelf in elkaar zetten ?

De tracks bestaan uit losse onderdelen. En van een flexibelere kunststof als de tank zelf. Het geeft een beetje een rubber achtig hevoel. Maar volgens de instructies met gewone cement te verlijmen.
Dit was geen goedkope maar wel een erg gedetailleerde kit vind ikzelf.

maar inderdaad als je tank ouder gaat maken
Het zal niet zo heel zwaar verweerd en met modder gaan worden achter de tracks omdat dat toch niet heel erg zichtbaar zal zijn.
Ikzelf vind het ook wel mooi als de achtergrond een beetje wegvalt ten opzichte van de tracks van de tank. En dan springen de wielen(velgen) er ook wat meer uit.
De tank krijgt ook zoveel mogelijk Duitse camouflage kleuren.
De basiskleur zal olijf groen worden met roodbruine en donkergrijze cammo kleuren zoals op de doos staat.
Ik heb vandaag een olieverf wethering set binnen gekregen van Abteilung 502 waar ik mee aan de gang ga in dit en aankomende modellen.
20220129_192307.jpg

Het zal niet zo heel zwaar verweerd en met modder gaan worden achter de tracks omdat dat toch niet heel erg zichtbaar zal zijn.
Ikzelf vind het ook wel mooi als de achtergrond een beetje wegvalt ten opzichte van de tracks van de tank. En dan springen de wielen(velgen) er ook wat meer uit.
De tank krijgt ook zoveel mogelijk Duitse camouflage kleuren.
De basiskleur zal olijf groen worden met roodbruine en donkergrijze cammo kleuren zoals op de doos staat.
Ik heb vandaag een olieverf wethering set binnen gekregen van Abteilung 502 waar ik mee aan de gang ga in dit en aankomende modellen.
Bekijk bijlage 478809
Ben erg benieuwd naar je ervaringen met deze weathering set van Abteilung 502 op olie basis.

Heel mooi!

Misschien dat je die riemen en tassen achterop hun eigen kleuren kunt geven. Nu loopt het camouflage patroon er wel erg mooi in over en daardoor ziet het er nogal als plastic uit.

Maar zoals gezegd erg mooi. Ben heel benieuwd naar het resultaat na het weatheren. Ga je er ook een diorama omheen bouwen?

Aan de hand van de tip van @alt-148 heb ik de tassen op de achterkant geschilderd met bruin en de riemen in leer-kleur.
Tis wel gedaan met olieverf verdund met "Matt effect thinner" dus dit zal mat opdrogen.
Ik zal de plooien in de tassen nog met donkerbruine wash accentueren zodra de olieverf droog is.

20220214_000525.jpg

Ik heb ook met een mix van 2 verschillende pigmenten modder en spetter aangebracht op de kappen aan de zijkanten. En ik heb de wielen met "dark mud" pigment voor een vochtig effect en daaroverheen een "light sienna" pigmet voor opgedroogd modder effect gedaan.
Het pigment heb ik alleen met water gemixt en later met een matte vernis ingekapseld zodat het er niet meer afgeveegd kan worden. Dit zorgt er ook nog voor dat het teveel aan spetters niet meer of heel licht zichtbaar is.

20220214_015123.jpg

Laatst bewerkt:
Er gaat nog wel even wat tijd overheen hoor.
Ik denk dat ik pas rond de zomer ga beginnen met bouwen.
Het moet een 1:35 diorama gaan worden.
Ik wil mijn eigen bomen en misschien een bouwwerkje erbij gaan maken. En omdat ik 0.0 ervaring heb met dioramas wil ik eerst wat oefenen met materialen en kijken wat er allemaal op de markt is, voor ik uiteindelijk voor het eggie ga beginnen.

Back