gestripte schroef verwijderen.

hallo,

ook al heb ik een setje van rc screwz, toch zijn er 2 schroeven gestript:confused:. dan niet het schroefdraad, maar de kop. pracktisch rond. nou heb ik zel wel op reserve, maar hoe krijg ik ze er uit:confused: hoe pakken jullie zoiets aan? ( liefst zonder hamer :p de schroeven zitten in mijn motor)

Een foto geeft wel wat meer duidelijkheid ... en uh de juiste maat inbus/dop sleutel gebruiken (vooral Engelse/Amerikaanse maten, met metrisch doppen of inbussleutels los/vast maken is vragen om ellende) ...

Afhankelijk waar de bout zit en hoe je er nog bij kan is een oplossing te "verzinnen" ... als je er nog goed bij kan kan je vaak nog een gleufje in de kop zagen ... maar er zijn nog 1001 andere oplossingen ...

Deze vraag is al veel gesteld en ook reeds veel beantwoord.....

De meest gebruikelijke methode is met een dremel en een slijpschijfje een sleufje maken zodat je er een normale schroevendraaier op kan steken. Heb je locktite gebruikt raad ik je aan om hem eerst voor te verwarmen met bv. de punt van een soldeerbout.

mijn sleutels zijn net nieuw, en in inches. asso t4 is ook in inches. ik heb dus ook geen idee hoe het kan.
maar dremel bezzitter ben ik niet. ik zal even kijken wat ik er aan kan doen.

Een modelbouwer maar geen dremelbezitter.... Heel fout.....

Als de donder nu naar de doe-het-zelf en een Dremel of een veel goedkopere kloon halen!

Ik heb ooit een Kinzooi gehaald voor 25 euro en hij doet het fantastisch. Geen rib uit je lijf.

De motorschroeven zijn niet in Inches.

Deze hebben volgens mij gewoon een 2,5mm inbus nodig.

Als je het goede gereedschap gebruikt zijn die schroeven van een RCSrewz setje niet kapot te krijgen.

een druppel seconden lijm kan ook wel eens helpen. Gewoon een druppeltje op de schroevendraaier en dan op de schroef zetten even wachten en dan los draaien. Zo lukt het bij mij steeds. succes

een druppel seconden lijm kan ook wel eens helpen. Gewoon een druppeltje op de schroevendraaier en dan op de schroef zetten even wachten en dan los draaien. Zo lukt het bij mij steeds. succes

Daar had ik nog niet aan gedacht, dat is zeker een goede wanneer je er met de dremel niet lekker bij kunt.(of geen zin hebt om eerst de halve auto te demonteren)

De motorschroeven zijn niet in Inches.

Deze hebben volgens mij gewoon een 2,5mm inbus nodig.

Als je het goede gereedschap gebruikt zijn die schroeven van een RCSrewz setje niet kapot te krijgen.

Motorschoefjes zijn inderdaad gewoon M3 (2.5mm inbus). Waarschijnlijk heb je een 3/32" inbussleutel gebruikt, dit werkt maar is een beetje kleiner waardoor je op ten duur je kop kapot draait.

EDIT: Probeer anders is een 2,5mm imbus mischien dat deze nog wel werkt

Laatst bewerkt:
dan moeten we het over andere schroeven hebben :confused: 2.5 MM is ongeveer net zo groot as de hele kop. 2.5mm past nooit de nimmer niet. ( ook 3/32ste past echt nooit.) ik heb het er over bij een t4 de twee schroeven die in de motor gaan. deze hebben een ronde kop. maat is zou uit mijn hoofd volgens mij ( als het inches zijn) 1/16. net geen 5/64. ik denk ook idd dat het mijn eigen schuld is van die gestripte schroeve.

neemt niet weg, ze moeten nog weg :P ik ga eerst ( als ik dinsdag weer thuis ben ) de secondenlijm methode proberen met zo een goedkoop inbussleuteltje, die mag wel kapot.
daarna toch maar opzoek naar een dremel, ik wat het al langer van plan, maar het moet er maar een keer van komen

bedankt voor alle reacties so far ;)

m.v.g.
arthur

De 2 schroeven die de motor vast zetten aan het chassis zijn M3 schroeven. Dat betekend dat dat geen inch maat schroef is en dus gewoon Metrisch.

Het zal een 2mm of 2,5mm zijn afhankelijk van de kop van de schroef. Een inch maat inbus zal bij de motor schroeven nooit goed passen.

Deze vraag is al veel gesteld en ook reeds veel beantwoord.....

De meest gebruikelijke methode is met een dremel en een slijpschijfje een sleufje maken zodat je er een normale schroevendraaier op kan steken. Heb je locktite gebruikt raad ik je aan om hem eerst voor te verwarmen met bv. de punt van een soldeerbout.

wow! dit is een heel erg handige tip! thx (zonder dat ik eigenlijk om vroeg) :)

maar ik zit dus met eenzelfde probleempje :)
[94567] straat-race-rustler-vxl-gtr-shocks-rcm-chassis-flm-rem-onderdelen

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

ik heb wat uitgeprobeerd, maar ik kom er toch niet helemaal uit. ik heb het met secondelijm geprobeerd. maar nadat ik het een uur had laten drogen, was het bij de eerste beweging al weer los.
voor een dremel heb ik op het momen geen geld.
dus ik heb het ijzerzaagje maar gepakt, maar deze glijdt zo van de schroef af. iemand tips waarmee je het makkelijkst kan zagen??

m.v.g.
arthur

Anders voorzichtig met een boortje het kopje eraf boren.
Daarna motor met de rest van de schroef verwijderen en met een stevige tang het draad eruit draaien.

Ik had deze ook bij de plaatselijke hubo gezien, maar wist niet dat ze er ook voor de kleine schroefjes waren.

Back