Gezocht (mede) Bouwers VolvoOceanracer

• Topicstarter Topicstarter frank hillenaar
  • Startdatum Startdatum
Zoals beloofd, hier de foto's van de bootjes die in de vijver voor het hoofdkantoor van ABN in Amsterdam drijven.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FIVQPY3M
Het zijn drijvende bootjes, met een kiel zo lijkt het want hij is zelfoprichtend. Ze zitten aan touwtjes vast en hebben een spinnakertuig.

(de foto's zijn niet zo heel fantastisch gelukt, als er behoefte aan is zal ik eens betere proberen te maken)

zien er leuk uit alleen vraag ik mij af of het echte schaal modellen zijn of dat het een modelboot in de kleuren van de ABN-AMRO geschildert is ?

mvg Robert

Hi, surely they have beautiful colour scheme but seem that are not 70' models ....you can see two diffrences with 70'....
The volvo abn rig is fractionated (the jib arrives at
2/3 of the mast height) and the mainsail have a cutted head..
The boats have an inclinated transom..
Ciao
Francesco

Dat schiet lekker op zeg. Lijkt wel of je het vaker gedaan hebt :roll: Ik zie het knikje ook al verschijnen...

Ik heb je kostprijsbegroting gezien. Wat is de verkoop? €100,- voor de romp, €100 voor het dek? Of hangt dat nog af van het aantal bestellingen?

de prijs hangt af van het aantal boten, en weet ook niet precies hoeveel koolstof/glasvezel ik daar voor moet gebruiken.

mvg Robert

Ik heb geen idee wie e.e.a. coordineert, maar wellicht kan ik met het materiaal ook wel wat doen. (uitgaande van dezelfde opties als in de brief naar PolyService).

Is er een lijstje van de materialen welke in de bootjes gaan?

Als ik het in januari wat rustiger krijg, kan ik wellicht hier in het lab ook wel een malletje maken van romp en/of dek. Dit in speciaal mallenbouwmateriaal (polyester zonder krimp, eventueel ook 1 in epoxy mallenmateriaal) Voorwaarde is dan wel dat er een perfect moedermodel wordt aangeleverd. (strak, en glanzend in de lak, zonder druipers)

Doe maar een pb-tje.

Poly Service heeft intussen gereageerd en maakt geen gebruik van de unieke kans die wij ze bieden :nooo:

@Robert: ziet er goed uit man! Mis ik het ABN-knikje nou of moet ie gewoon wat scherper?

@Matthijs: heb ik ook wel eens. Even naar Home. Dan de categorie Schepen kiezen.

@Daan: 10 cm. Maar daar heb je niets aan zonder tekeningen.

Back