Gezocht: Stevige aileron parkflyer.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 11 jan 2005.

1. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ja joh, doe es gek. :p Nog twin mega 16/16/3 zeker? :D

2. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Dit model van Titanic airlines is een perfecte rolroer trainer en tevens een 2 motorige trainer. En dat voor maar 42 euro, inclusief de 2 motoren en props.
    meer info hier

3. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ziet er wel stoer uit. Videotje? :p

EDIT: Tis wel n monsterachtig moeilijke zoekterm zeg. Titanitc en musketier. :p Ik krijg alleen boten en maffe mannen met een sik en n hoed. Ik kan em eigenlijk alleen op de duitse site van titanic airlines zelf vinden, en een paar verdwaalde plaatjes.

Fout kleurtje, maar het model lijkt regelrecht uit een game. :p
    Maare, Issie wel stevig? Die staart partij ziet er best dunnetjes uit namenlijk, en mijn duits is barslecht, maar ik meen iets gezien te hebben van doodleuk styrofoam als vleugel?

4. kurt

kurt

Lid geworden:
    19 dec 2003
    GWS formosa zou ik niet nemen als het stevig moet zijn. Er ligt er een op mijn werkbank maar het ligt even stil. Maar die kan geen harde klappen opvangen, dat kan ik je wel al vertellen

Heb je al aan zagi-achtige toestanden gedacht?

5. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Jazeker, ik heb een Ele-Bee die half af is, maar die schijnt allerlij problemen te hebben. (Underpowered, verschrikkelijke slowspeed eigenschappen, CoG die niet klopt enzo)

6. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Formosa en die andere twee van Bichler zijn aerobatics kistjes dus niet echt een ailerontrainer...
    TwinStar en Picojet zijn beide van Elapor, bijna zo sterk als EPP en makkelijk te lijmen
    Voordeel van de Twinstar is dat je geen motortje op de neus hebt maar twee op de vleugels
    Picojet of Zagi achtig vleugeltje vliegt weer iets nerveuzer met elevons...

De EleBee was overigens mijn eerste vliegend vleugeltje, ding vliegt PERFEKT!!
    Hoge kwaliteit in mal gespoten EPP, aangegeven zwaartepunt is goed, maar je moet dan meestal wel de accu wat verder naar voren brengen
    Gewoon standaardservo's er in stoppen ivm het zwaartepunt

Wil je wat meer power dan is een Mega 16/15/5 brushless een perfekte motor hiervoor, scheelt ook weer wat gewicht....

Peter

7. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ahum, mijn picojet is van EPP hoor. :p

Twinstar vind ik ontzettend mooi toestel, maar hij is wel erg groot, wat weer flinke kosten met zich meebrengt. De vleugel motor is wel weer n voordeel denk ik ja, dat raakt dan niet als eerste de grond. Maar helaas vind ik de batterij kosten voor zon joekel een beetje uit de klauwen lopen.

Welke andere twee van Bichler bedoel je? Dit volg ik even niet. :p

Ik heb allerlij dingen gelezen over de ele-bee zijn standaard door windrider aanbevolen uitrusting. De standaard motor schijnt niet sterk genoeg te zijn, en werkt alleen als je er een stevige 8cell pack in propt, wat de kleine motor flink doet overtoeren waardoor die na 20 vluchten wel weer in de prullebak kan. (Die pipo heeft me trouwens ook 2x 6cell aangesmeerd... Die bleken achteraf totaal zinloos te zijn voor een ele-bee... lekkere verkoper dan.)

8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Picojet nerveus???? Het is mijn meest stabiele vliegtuig die ik heb??? Zelf met windkracht 4 - 5 vliegt dat ding nog super. Het is het enigste waar ik met windkracht 5 volgas uit een duikvlucht wind mee op 30cm hoogte over het veld durf te sheuren. (geen idee hoe hard maar ik zag de grond niet meer, was 1 waas :)) De standaard picojet is niet zo bijzonder inderdaad maar met dikkere accu's een een mega motortje weet je niet wat je ziet ;) Een stel duitsers stonden ook versteld dat ik vrolijk achter hun benzine kisten aan racete :) Alleen moets te tegen de wind in over het veld vliegen :( anders was het nog veel leuker geweest...

9. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik heb een picojet met een standaard nicd blok ding van ik denk 800mAh. Ze zeggen dat die totaal geen power heeft om em langer dan 3 minuten in de lucht te houden.

Als ik nou eens de (nog ongebruikte) 2100mAh NiMH accus van mijn elebee open sloop, en er een 8cell pack van maak voor mijn picojet? Of wordt dat te zwaar denk je? Ik zit alleen n beetje met de snelheid van dat monster. Issie met stock motor nog wel te beteugelen voor iemand die voorheen alleen nog met een accipiter badius heeft gevlogen?

10. Pjotrrr

Pjotrrr Guest

Twee van Bichler: Pigi3D en N-Ergie 3D zoal genoemd door simendewulf
    Picojet is inderdaad alleen wat nerveus als je nog geen ailerons/elevons gewend bent, maar we hebben het over een ailerontrainer...
    Elapor lijkt inderdaad veel op EPP maar is iets minder flexibel en breekt iets sneller...
    EleBee op 7 of 8 cellen gaat prima qua power tot windkracht 4 met de geleverde Speed 400, maar is geen snelheidsmonster
    Je zult toch echt in accu's moeten investeren...
    EleBee en Picojet brushless gaan inderdaad makkelijk met windkracht 5 maar dan moet je toch eerst met een ailerontrainer hebben leren vliegen...
    't Is maar wat je wilt...
    @Tadango: Vloog uiteindelijk die EleBee op 10 cellen CP1700, Mega 16/15/3 en een 6x3 prop, ging als de brandweer....

Peter

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Maar als je de uitslag verminderd en met weinig wind probeert vliegt zo'n picojet echt wel makkelijk. Ik had er 8 cellen KAn 950 in en dat ging met een Speed 400 7.2V net. Met een beetje wind (3 +) niet meer. Het voordeel is dat hij erg makkelijk weg te gooien is. Met 2100 cellen wordt hij wat zwaar denk ik voor een standaard motor. Probeer eens een 480 BB Race 7.2V :) Die trekt wel iets meer ;) Accu maximaal 300 gram zonder de romp te hoeven aanpassen. Ik heb nu 8xFAUP1950 a 340 gram maar die zakt haast niet in. Super cellen!! P&M van hopf ;) Doet net zoveel als 9 - 10 1700Mah Sanyo cellen.

Ik vind niet dat de picojet moeilijker is dan een rolroer trainer.

12. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Nee, mijn picojet is ECHT EPP. Ik heb de combat edition. Niet te verwarren met de andere, lichtgrijze Elapor versie.

Ik heb mijn pico 2e hands gekocht als aller eerste vliegtuig, omdattie bijzonder goedkoop was en volledig vol gepropt met dure onderdeeltjes. (Picoline ontvanger, Speed500 speedo, Permax 480 (mischien wel die BB race 7.2v, wieweet).

Ik was eigenlijk opzoek naar een rolroer vliegtuigje dat zich mak houd bij lage throws, maar toch nog n beetje mee kan doen als we rolls gaan trekken enzo.

Het richtings gevoel zit wel goed, en ik ben van mening dat een staartcontrol vliegtuig moeilijker onder bedwang is te houden bij n beetje wind, dan een rolroer toestel. Ik had dit weekend toen het wachten op windstil me de keel uit hing, mijn badius de lucht in gegooid. Hij ging bij de eerste beste windvlaag plat op de wind ging staan met zn vleugel compleet verticaal, en toen had ik echt iets van "He, gatver, ik moet terug rollen maar ik kan niet.". Ik weet zeker dat ik met rolroeren met gemak die wind de baas had kunnen zijn.

Ik ben gezegend met een Futuba fieldforce 6, welke is uitgerust met dualrate (Twee servothrow programmas die je tijdens het vliegen kunt wisselen met een flipswitch). Hiermee kan ik em even in de sportstand zetten voor n minuutje als ie hoog hangt, en daarna weer in beginners stand afdalen en landen.

Ik ga nu de weegschaal er eens bij pakken om te bekijken hoe zwaar de accu is.

EDIT: Hij is fijn. :D
    Hier komen de berekeningen:
    De 6cell 2100mAh NiMH pack is 225gram.
    De 8cell 800mAh NiCD pack is 260gram.
    Omgerekend krijg je dus:
    De 6cell 2100mAh NiMH pack is per cell 37.5gram.
    De 8cell 800mAh NiCD pack is per cell 32.5gram.
    Een pack van 8 maken van de cellen van de nimh packs, zou dus uitkomen op precies 300gram.

Wat denk je dr van?

13. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Zou dus moeten kunnen :)

14. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Nou moet ik alleen nog effe kijken wie voor mij die accus kan bakken. :p Want mijn soldeerbout komt niet verder dan AAA packjes.

Iemand in roosendaal die even tijd heeft? :p

15. simendewulf

simendewulf

Lid geworden:
    5 okt 2004
    als een pico jet, een epp parkflyer is , goed dan ben ik Napoleon :roll:

16. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    er zijn 2 versies, de normale picojet van piepschuim en de picojet COMBAT van EPP, heb ik zelf ook dus ga nu niet zeggen dat het niet zo is ;)

Wat denk jij dan dat hij is?

17. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Nee, hij is gemaakt van bananen. :banana:

....hoi napoleon. :wink:

18. guy5927

guy5927

Lid geworden:
    14 apr 2004
    Heb 5 of wat internetshops bekeken ...

Overal vermelden ze ELAPOR voor de picojet combat ....

EPP (Expanded Polypropylene) stands on its own as the toughest, most resilient foam, great in compression, will tear in tension. Needs strapping tape to carry the tension loads. Downside is it is difficult to mould.

Elapor is probably similar but its mix is not revealed

19. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Elapor.... mmh ach what ever, is allebei stevig schuim ;) Steviger dan piep en dat is wat telt ;)

20. guy5927

guy5927

Lid geworden:
    14 apr 2004
    Freak, great site man !

Deel Deze Pagina