Nou als je bijv. nagaat dat een diff voor de mp9(e) al €90 euro is en voor xray en wel meer merken €45-€50 is vind ik dat enorm. Niets tegen kyosho maar je betaald de hoofdprijs.
En het ging hier tenslotte om iemand die maar 200 euro te besteden had, dus Kyosho zal ongetwijfeld afvallen dacht ik zo. Niks tegen Kyosho, een wereldmerk hoor, maar je zal mij niet gauw een Kyosho zien rijden. Ik ga meer voor iets met een betere prijs/kwaliteit verhouding, maar ik ben geen basher.
Ik merk wel dat er shops zijn die de prijzen van Kyosho flink hebben opgeschroefd. Misschien worden er te weinig spare parts besteld, of doordat de auto's minder populair zijn, of omdat er minder vaak wat kapot gaat, en willen de winkels wat extra verdienen. Of er is een importeur die wat extra wil vangen. In ieder geval snap ik wel dat, met die prijzen in gedachten, de prijs/kwaliteit verhouding bij Kyosho niet al te goed lijkt. Maar even zoeken levert een veel lagere prijs voor bijvoorbeeld dat MP9 diff op, zoals 40 euro ex. verzenden, vanuit Duitsland. En dan is de prijsstelling van de onderdelen ineens gewoon in lijn met andere merken. Zelf ook meegemaakt, motormount van de Lazer ZX-5, hier rond de 10 euro, elders heb je er 2 voor minder... Ik ben wel benieuwd of je voor 200 euro een degelijke auto kan vinden, bestand tegen "raggen", nieuw, en ook nog budget over kan houden voor spare parts. Praten we over 2e hands, dan zijn de merken die duurder zijn bij aanschaf nieuw, ineens veel dichter binnen handbereik.