Goede beginners boot gezocht

• Topicstarter Topicstarter matni76
  • Startdatum Startdatum
M

matni76

Guest
Hoi,
Ik ben op zoek naar een degelijke boot om mee te beginnen.
Ik rijd al jaren met RC wagens, meestal TAMIYA, dus ik heb batterijen (vooral 7.2V 6cellen), regelaars, zenders en onvangers in overvloed liggen.

Dus wat ik eigenlijk zoek is een RTR boot die eventueel aangedreven wordt met een TYP540 motor.

...of vergis ik me hierin en werken RC boten met andere motoren/zenders/ontvangers/batterijen.

De boot die ik zoek is om op soms golvend water te varen, ik zoek ook een boot die redelijk snel is of die ik met verloop van tijd redelijk snel kan laten gaan...

Ziezo, een hele boterham.... iemand ?:D

Hallo Matni,

Zo groot was die boterham nu ook weer niet hoor; je bent vergeten het beleg (budget) erbij te doen...

Je kunt je zender, ontvanger, batterijen sowieso gebruiken in een boot, da's universeel spul, met automotoren moet je voorzichtig zijn; in een auto worden een reductie gebruikt en maken de motoren veel toeren, in een boot heb je vaak een rechtstreeks aangedreven schroef en moet je met een automotor met een héél klein schroefje varen om de boel niet oververhit te laten raken.
Vuistregel; de prop niet groter den de diameter van de motor (eigenlijk het anker, maar dan wordt de prop bij een 540 wel héél klein...).

De meeste betaalbare RTR boten worden in China gemaakt, als je aangeeft wat het mag kosten, zal ik wat linkjes opzoeken.

Groeten, Jan.

Deze misschien geschikt voor mij ? >>> Systems Graupner Katamaran ?

Iemand ervaring mee ?

Hallo Matni,

Zo groot was die boterham nu ook weer niet hoor; je bent vergeten het beleg (budget) erbij te doen...