Goede beginners boot gezocht

• Topicstarter Topicstarter matni76
  • Startdatum Startdatum
Hallo Nick, hier nog eentje:
R2hobbies.com - Radio Control 800mm EP Fibreglass Deep-vee Arowana Racer Racing Boat, New Arrivals, rcbt0028

Die complete 'autosloperij' die er bij de meeste Chinese boten achter hangt is bij een goede afstelling volslagen overbodig en zit er alleen op voor de (hoofdzakelijk) Amerikaanse klanten, onder het motto: "Het hoeft niks te wezen, als het maar wat lijkt!"

Ik zou ook een grotere romp adviseren, dat vaart een stuk rustiger en je hebt meer upgrade mogelijkheden zonder dat het gelijk een nerveus varende boot wordt.

Traag is een relatief begrip op het water; als je eerste boot van 65 cm met 50 km/h over het water scheurt, sta je als beginner best met samengeknepen billen te sturen...
Neem je als eerste boot eentje, die de 80 km/h haalt, dan ben je bijna verzekerd van schade bij één van de eerste vaarten, omdat je nog geen ervaring hebt met deze snelheden.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Ik zou m niet varen op 6s maar op 4s ivm 2700tpv x 6s lipo(22,2v) = 59.000 tpm en dat is veels te veel voor deze mono zware overkill en kort leven . Beter is op 4s(14,4v) x 2700tpv = 38.000 tpm zo hou je de boel ook nog heel en misschien zelfs op 4s2p voor lekkere lange vaartijd.

Wat bedoelen jullie met 6S en 4S ?
In mijn RC auto ervaring kom ik niet verder dan een 6 cellen batterij van 7.2 volt... even in dit forum gekeken maar niet dircet een antwoord gevonden...

Mvg N

Wat bedoelen jullie met 6S en 4S ?
In mijn RC auto ervaring kom ik niet verder dan een 6 cellen batterij van 7.2 volt... even in dit forum gekeken maar niet dircet een antwoord gevonden...

Mvg N

Wij/ik bedoelen daarmee 6s (6 cellen van 3,7v ) lipo of 4s dus in jouw cellen geval niet meer dan 14 cellen nimh sub-C aangezien de sub-c inzakken tot rond 1 volt en lipo gemiddelde van 3,7 volt per cel .

Dus als je , wat je ook gebruikt als accu, niet verder gaat dan 15 volt totaal (rond het even af) zit je goed met je toerental icm een 42mm carbon propje.

Michiel.

Wij/ik bedoelen daarmee 6s (6 cellen van 3,7v ) lipo of 4s dus in jouw cellen geval niet meer dan 14 cellen nimh sub-C aangezien de sub-c inzakken tot rond 1 volt en lipo gemiddelde van 3,7 volt per cel .

Dus als je , wat je ook gebruikt als accu, niet verder gaat dan 15 volt totaal (rond het even af) zit je goed met je toerental icm een 42mm carbon propje.

Michiel.

Ok,
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

I'll keep you posted !

Grtz N

Back