Gopro black edition

Hallo,

Ik gebruik op me multicopter een gopro black edition!
Probleem is dat deze telkens rond de halve minuut films en dan lijkt het alsof die blijft hangen. Ik heb een hp micro sd kaart, klasse 10. Ook nieuwste update gehad. Mijn vorige gopro de zilver edition had hetzelfde probleem.. Iemand enig idee???

Ik gebruik een SanDisk Ultra 32GB. Nog nooit vastgelopen tijdens filmen, wel bij het aansluiten op de PC met een (bijna) lege batterij. Dat probleem heb ik opgelost met 2extra aftermarket batterijen + 12V/lichtnet lader. Bij aansluiten op PC gebruik ik een volle batterij en laad ze via mijn laadkoffer.

Lager dan 32GB zou ik niet gaan en neem een bewezen merk. Heb hier regelmatig na avondje vliegen 20GB aan film.

Gz

Ik gebruik een SanDisk Ultra 32GB. Nog nooit vastgelopen tijdens filmen, wel bij het aansluiten op de PC met een (bijna) lege batterij. Dat probleem heb ik opgelost met 2extra aftermarket batterijen + 12V/lichtnet lader. Bij aansluiten op PC gebruik ik een volle batterij en laad ze via mijn laadkoffer.

Lager dan 32GB zou ik niet gaan en neem een bewezen merk. Heb hier regelmatig na avondje vliegen 20GB aan film.

Gz

kaartje al een keer (uitgebreid) geformateerd ..? Zelfde probleem ook bij andere kaartjes ..?

Gz

Zoals boven omschreven. De gopro is kritisch met sd kaartjes. Gebruik zelf ook sandisk ulta 32GB en geen vastlopers. Met 64GB veel meldingen dat de gopro kuren vertoont. De aftermarket batterijen met externe lader is een aanrader.

Ik heb zelf m'n Scandisk kaart vervangen door Samsung, nooit meer problemen gehad met vastlopers daarna.
Overigens was m'n originele batterij niet goed, had slechts 30 minuten batterij duur. Is na het openenen van een support case bij GoPro netjes vervangen.

Ik heb ook een Samsung Pro, een van 64GB, en die geeft nooit problemen.
Alleen wanneer je 2.7K met ProTune opneemt...dat is een beetje te veel van het goede.
Dat is 35MB/s dacht ik, en de meeste kaartjes doen niet meer dan 20MB/s dacht ik.

Alleen wanneer je 2.7K met ProTune opneemt...dat is een beetje te veel van het goede.
Dat is 35MB/s dacht ik, en de meeste kaartjes doen niet meer dan 20MB/s dacht ik.

Met welke instellingen neem jij wel op? Ik nu 1080 op medium

Met de komst van de nieuwe FW staat er een lijst met compatibele kaartjes op hun website. De laatste FW schijnt erg kieskeurig te zijn. Met de apps voor iOS en Android heb je nu wel wat meer mogelijkheden, maar de lag is er nog steeds en vooral bij iOS.

Laatst bewerkt:
maar je kunt nu als het goed is wel terug kijken, en dat vind ik super! van de week ff me gopro updaten en proberen;)

Klopt en het werkt nog ook. De resolutie is lager, maar je kan wel het filmpje downloaden naar je tablet en dit met lage of originele resolutie als ik het goed begrepen heb. Heb er nog maar even met gespeeld, ik vind het op Android Nexus 7 4.3 net iets vlotter lopen.

Raar! Je hebt nooit problemen, alleen als je....:confused:

Ja die nieuwe update is top, gelijk terugkijken op je telefoon! Alleen zou de wifi kunnen storen op je fpv of zender? Lijkt me geen probleem toch

Gz

Zijn meer problemen mee. 16gb zou het wel moeten doen.

Ik las ooit ergens dat er veel valse kaartjes zijn die helemaal niet de opgegeven specs halen. Vooral via ebay zou er veel namaak zijn. Ik zoek nog eens na of er geen goede bench tools zijn om kaartjes te testen, maar dan een tool die niet merkgebonden is.

Volgens mij kan je gewoon beste niet besparen op sd kaart. Gewoon minimaal een klasse 10 nemen van een bekend merk :)

De classificatie zegt niets.
Binnen de classificaties heb je ook weer verschilende snelheden en kwaliteit.
Kijk dus ook naar de schrijf en lees snelheid

Back