Na 4 bladzijden zijn we er nu achter
Ehm, even opletten. Vanaf post 49 is er sprake van een nieuwe vraag van een nieuwe user, alles daarvoor was van een andere user.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Na 4 bladzijden zijn we er nu achter
Is goed hoor we zijn niet zo moeilijkOeps, iets te chagrijnig gereageerd. Excuses aan dhr. Kok.
Hallo allen.
Dit van a tot z gelezen. Kwam hier terecht toen ik zoek argument Graupner navy v15r had in getyped.
Mijn probleem? Ben bezig met de Happy Hunter en daarvoor al 3 van deze regelaars gekocht.
Om een en ander uit te proberen mijn 2kanaals zender en ontvanger uit mijn zeilboot gehaald inclusief het accuutje voor de ontvanger en servo’s. Daar ik er erg weinig kaas van gegeten heb, dat accupakket gebruikt en een 12 volt accu voor de motoren. Dat werkte! Het geheel geeft een leuk riedeltje als je het aanzet en kan motor en roerservo bedienen..
Tot zover.
Nu ben ik met nog een sleepbootje bezig, de Samson. Amerikaans ogend bootje dat ik lang geleden van iemand kreeg die er in was gestikt. De romp was klaar met motortje en schroefas en 27mc setje erbij. Door lekkende batterijen is de zender onherstelbaar beschadigd. Niet getreurd goede reden om op 40 MHz over te stappen.
Voor dit bootje is de 2 kanaals zender van de zeilboot voorlopig voldoende was de gedachtegang.
Dus, nieuwe Robbe servo erin, 7,2 Volt accu ( van onze monstertruck) een NAVy v15r , de ontvanger met zijn eigen accu en varen maar want het werkte!
Werkte
Na ettelijk accu’s leeggevaren te hebben ( niet achter elkaar maar op verschillende gelegenheden) wilde we op de sleepbootdagen ons bootje demonstreren maar reageerde op het droge al het gas ineens niet meer, wel de servo.
Ook hoorde je het riedeltje niet meer. Ik vergeet trouwens te zeggen dat ik er al achter gekomen was dat het ontvanger accuutje niet meer nodig was en liet dat al achterwege. Wel wil ik horen of het kwaad heeft gekund? Bij sommige ESC staat echt dat dit niet mag. Eenmaal thuis de ander geprobeerd. Zonder !!! Externe batterij. Ze deden het allebij welgeteld nog 1 keer inclusief het riedeltje. Ze zullen toch echt niet alle 3 stuk zijn?
Iemand een idee?