Greatplanes giant supersportster

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Wes56, 20 aug 2009.

  1. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Welke servo's zou ik hier best gebruiken?
    Ik had graag hitec 625mg's voor 2x rolroeren en 2x voor hoogte.
    Dan 1 hitec 645mg voor rudder.Allemaal op 4,8V.
    Maar als ik hier en daar kijk op het forum zie ik redelijk veel problemen over deze servo's. Zoals doorbranden.
    Zijn er hier nog mensen op het forum die dit kunnen bevestigen dat dit geen goede servo's zijn?
    Zou dit wel jammer vinden want ik vind deze servo's goed van prijs.
    Mvg Wes.
     
  2. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Niemand?
     
  3. Desmo

    Desmo Guest

    Even een ander vraagje:

    Klopt het dat je het originele landingsgestel niet gebruikt hebt?
    Reden? Ervaring dat het te zwak is omdat het onder de vleugels gemonteerd is? Is je zwaartepunt nu nog goed?

    Graag je info omdat ik er misschien ook wel zo een koop.

    Bedankt!
     
  4. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Hallo,
    Er zijn er verschillende op rcuniverse die deze conversie ook hebben gedaan.
    Er waren er die het landingsgestel er vrij vlug hebben uit gevlogen.
    Zeker als je op gras moet opstijgen en landen.Nog een reden is dat het origineel iets te ver naar achter ligt en daardoor snel op de neus gaat.
    Nu is dit veel stabieler zo met het landingsgestel meer naar voren.
    Vind het ook mooier zo.
    Van zwaartepunt moet je niet mee inzitten.Ik moet zoiezo ongeveer een 110gram bijsteken in de staart omdat ik ook met een redelijk zware motor zit.
    Dus met lichtere motor kom het zeker goed.
    Mvg Wes.
     
  5. Mieske

    Mieske

    Lid geworden:
    12 apr 2008
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Brabant
    Ik zou er overal 645 mg in zetten, op de gas een 3.5 kilo 3001 , en op 5 cellen of lipo 2s vliegen met een Bec er tussen die de spanning op 5,9 houd want het is best een grote kist en de benzine moter trilt nog al plus zit deze niet in de rubbers .

    mvg Michel

     
  6. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Waarom op 6Volt?
    Is dit noodzakelijk misschien op zo'n kist?
    Ik had graag een sanyo 4,8 Volt 2500mah gebruikt omdat ik er nog een liggen heb nog nieuw.
    Misschien verder reageren in mijn ander draadje over mn servo's?Ik kan daar ook nog wat informatie gebruiken omtrent al dan niet met 2 batterijen werken.
    welke-servos
    Mvg Wes.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. Mieske

    Mieske

    Lid geworden:
    12 apr 2008
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Brabant
    Op 6 volt zijn ze nog sterker

    mies
     
  8. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Als dit enkel de reden is dan blijf ik toch gewoon op 4,8Volt denk ik.
    Volgens mn handleiding moeten er servo's op met een minimum kracht van 3,8kg.
    Stel dat ik voor de roeren de 625mg's neem heb ik op 4,8V een kracht van 5,5kg die dan al ruim voldoende is denk ik.
    En als ik de 645mg's gebruik op 4,8V is dit al 7,7kg. Dus heb ik toch al meer dan kracht genoeg toch?Is hier toch ook geen 3D kist hé.
    Servo's zien ook minder af dan.
    Zal er nog eens goed over moeten na denken.
    Mvg Wes.
     
  9. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Hallo,
    Hier nog en paar foto's van mijn zelfgemaakt motorsteun en rvs 5kamer uitlaat.
    Bedankt Teus voor de tekening van de uitlaat.
    De uitlaat heb ik tot een gewicht van 182gram kunnen maken.
    Mvg Wes.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  10. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Wie heeft er een toni clark trechter of kelk op zijn zenoah 38
    Ik zou graag eens de afmetingen weten wat de binnendiameter is en naar welke diameter het uiteinde is opengezet.
    Wie wil dit voor mij opmeten?
    Alvast bedankt.
    Mvg Wes.
     
  11. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.607
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ziet er mooi uit die uitlaat en ophanging! nu weten we waar we moeten zijn voor uitlaatpotjes passend te maken:)
     
  12. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Niemand die zo een kelkje heeft op zijn zenoah?
    Wie wil dit opmeten voor mij?
    Mvg Wes.
     
  13. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik heb er nog een ligen voor de 45,
    Die kan ik wel eens opmeten voor je.
     
  14. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Zou zeer vriendelijk zijn.Maar is dit dezelfde kelk als voor de zg38?
    Het artikelnr is 0081 in de toni clark catalogus.
    Mvg Wes.
     
  15. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Hallo,
    Gisteren mijn motor voor de eerste keer laten draaien.De carburator op de aanbevolen settings van toni clark gezet.
    Was er van verschoten hoe makkelijk deze motor start.
    Draait eigenlijk redelijk goed en pakt mooi op bij deze instelling.
     
  16. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Nog een vraagje.
    Is dit normaal dat er kleine spatjes zwarte olie uit de uitlaat komen?
    Dit kan ik zien aan de romp waar het tegengespat is.
    Misschien komt het omdat ik de carb eventjes iets te rijk had gezet?
    Of is dit normaal?
    Alvast bedankt.
    Mvg Wes.
     
  17. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Bougie er eens uitgedraaid en was zwart.
    Dus als ik hier op het forum kijk dan zie ik dat zwart wil zeggen dat ie te rijk staat.
    Nu welke van de 2 naalden moet ik terug indraaien?
    Of moet ik ze beide langzaam indraaien?Motor pakt goed op zoals ie nu loopt.
    Mvg Wes.
     
  18. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Niemand?Zal eens beginnen dan om de lage toeren naald wat in te draaien.
    Mvg Wes.
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.514
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Hey wes
    sorry van de late reactie
    welke maten moet je precies hebben?
    hoe loopt de motor stationair?
    en hoe loopt de motor vol gas?

    Mvg
     
  20. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Raymon ik heb intussen al een kelk gemaakt en heeft een binnendiameter van 19mm net zoals de diameter van de carburator.En heb het uiteinde opengezet naar diameter 26mm.Weet niet of dit dezelfde afmetingen zijn als deze van toni clark.
    Ik zie dat er nog andere soorten bestaan van aanzuigstukken voor op de carburator dus zal de mijne ook wel goed zijn zeker?Moest je de afmetingen hebben van uw kelk mag je ze me gerust zenden.Binnendiameter en buitendiameter die is opengezet.
    De kelk moet ik nog erop plaatsen.De motor draait redelijk goed nu stationair en volgas.Maar ik heb een beetje zwarte spatten uit de uitlaat en bougie zwart.
    Denk dat ie nog te rijk staat.Maar weet niet of ik beide naalden terug wat moet indraaien of alleen de lage toerennaald.
    Alvast bedankt.
    Mvg Wes.
     

Deel Deze Pagina