Groningen en omstreken 24 mei 2010, open dag REAL80

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Alfred166, 18 mei 2010.

1. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Ook ik was erbij gisteren.
    Ondanks dat het gras gemaaid was door Kampo Scholten, waren de kanten niet gestrimd. Geen tijd meer was de reactie van de heer Scholten.
    Tijdens de voorbereidingen van de club hadden meerdere helpers zich aangemeld maar naast Kampo was er slechts nog 1 helper.
    Nu ben ik geen lid van de club, maar ik voelde me niet echt welkom.
    Dit gevoel werd bevestigd doordat er niemand van het bestuur een kijkje kwam nemen. Toch wel vreemd, je wilt zieltjes winnen, stelt je baan open en dan laat je het afweten.
    Want bij ons aan tafel zaten meerdere bigscalers die nog niet lid waren.

Nog even terugkomen op de baan. Baanrijden had ik nog nooit gedaan, maar ik vond het wel erg leuk. Dus niet vanwege de uitstekende staat, maar ik zou me voor kunnen stellen dat wanneer de baan er verzorgt bij zou liggen, je er veel plezier zou kunnen hebben. Het gevoel bekroop me trouwens dat ik me niet kan voorstellen dat je met beperkte finaciele middelen, er geen nieuw leven in kon blazen..
    Verder ontwikkel je ook veel meer het gevoel met je auto.
    Wat gewoon erg leuk blijft is het contact met je mederijders, dus ik heb weer veel nieuwe kontakten opgedaan. Maar eens kijken waar we de volgende bash gaan houden, wellicht dat we ook een parcours uit zullen zetten dan voor de liefhebbers...

Dus resumerend kan ik vast stellen dat de offroadbaan van real80 een ondergeschoven kindje is en wel zal blijven. De vicieuze cirkel zal intakt blijven dat wanneer de baan niet netjes is er geen rijders komen en de baan niet netjes wordt omdat er geen rijders zijn..
    Dit brengt dus met zich mee dat wil je wat van deze baan maken, je de armen uit de mouwen zult moeten steken. En dan vind ik een contributie van 110 euro toch een heleboel geld...

Groeten,

2. petter

petter

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Jammer om te horen dat een club zich niet een beetje meer inspant voor een initiatief dat
    door een niet lid word aangedragen. Al hadden ze je even de tijd gegunt om dan desnoods zelf even de kantjes netjes te maaien.
    Gaat weer een goed initiatief...

3. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Het zou jammer zijn om op te geven.
    Ook al leeft offroad dus duidelijk niet binnen de club, en zijn nieuwe big scale leden niet een must, ik heb met eigen ogen kunnen zien dat er dus duidelijk animo is.
    Mensen die anders wegbleven, hadden nu een auto bij zich.
    En het waren van FG-rijders tot aan Hormann rijders, dus een lekker gemeleerd gezelschap.
    Dit blijkt dus dat er draagkracht moet zijn voor de club. Het kan zijn dat er andere belangen een rol spelen, maar daar weet ik niets van.

Het lijkt mij dat met geringe inspanning en wat hulp van sponsoren, er een hoop mogelijk is, zelfs in deze economische tijd.

4. kramxel

kramxel

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Het ofroad gebeuren is een beetje een kip en ei verhaal.

Geen rijders etc slecht onderhoud omdat er geen rijders zijn.
    Maar je kunt zelf ook de stap maken om je hiervoor intezetten.Je kunt niet altijd in een gespreid bedje terecht komen.
    En kwa contributie van 110 euro,je kunt zelf wel bedenken dat als je lid word er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen de leden.Ondanks dat je alleen ofroad rijd op een belaberde baan.

De meeste (bijna alle leden) rijden onroad,en over het algemeen heeft de gemiddelde racer maar 1 interesse(klasse) die hen echt boeit.De rest is leuke spielerij om eens teproberen.Dus vanuit de huidige leden kun je eigenlijk niets verwachten.
    Net zoals dat kampo eigenlijk het dagelijks onderhoud bijna volledig alleen doet!.En dus niet overal tijd voor heeft(lees de getrimde kanten).

Kort om
    Als je er een goede baan van wilt maken,dan kan dat in overleg met het bestuur(ook wel over onkosten etc om de baan geschikt temaken).Bij real ziet men ook graag dat de baan gebruikt word.Maar dat betekent dat men zelf ook wat inzet moet doen om het een sucses telaten worden.
    Je kunt niet van 1 persoon verwachten dat alles er als een gespreid bedje voor je klaar ligt als je komt rijden.
    Maar er zijn mogelijkheden genoeg,de plek is er/stroom is er/kantine etc.Nu alleen nog leden die het willen oppakken en er een sucses van willen maken.

oja,ik ben geen bestuurslid.maar gewoon lid die ook wel eens wat vrijwilligers werk doet voor de club.Dat heb ik er wel voor over.

5. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Hier moet ik even op reageren...
    Als je als niet lid aangeeft met meerdere offroaders te komen die eventueel geintresseerd zijn in en lidmaatschap, dan denk ik dat je als club zijnde je visite kaartje af wilt geven.
    Maar als er op de opendag niet 1 bestuurslid langskomt om kennis te maken, laat staan te kijken hoeveel offroaders er gekomen zijn, dan denk ik dat de vraag eerder terecht is of de offroad baan überhaupt nog wel gewenst is...

Als niet lid, snap ik heus wel dat deze vicieuze cirkel eens doorbroken dient te worden, vandaar ook dat de eerste stap is genomen door met meerdere offroaders langs te komen een aan te geven dat er best wel animo is. Dat er vervolgens niets mee gedaan wordt, kan wat mij betreft onder het hoofdstuk gemiste kans worden bezien...

Ik weet van meerdere rijders dat die zich graag zouden willen inzetten om de baan nieuw leven in te blazen, maar wanneer je zo ontvangen wordt, dan was een warmer welkom wellicht eerder aan de orde geweest...

En om het nog maar eens te noemen, er kwamen niet rijders aanzetten met oude, afgetrapte rommel maar echte serieuze rijders met klasse materiaal...

Ik hoop dat er iemand van het bestuur alsnog de handschoen durft op te pakken om eens van gedachten te wisselen...
    Immers hebben we allen hetzelfde belang, namelijk een mooie offroad baan..

Altijd met vriendelijke groet,

6. kramxel

kramxel

Lid geworden:
    21 aug 2006
    hmmm,ja dan kan ik je geen ongelijk geven.

Als je al aangeeft dat je geintereseerd bent(met meerdere personen),en er komt van uit de club geen reactie.

Dan valt dat zeker onder de noemer ''gemiste kans''.

Anders bel je kampo eens,meende dat zijn telnmr wel op de site van real80 staat.Directer dan kampo bellen kan haast niet.Die zal je ook wel het een en ander kunnen vertellen over het hoe en wat betreffende de offroad baan.

7. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Kan zijn, maar volgens mij heb ik op dit moment voldoende initiatief getoond...
    Ik ben nu niet aan zet, vind ikzelf, mede omdat ik niet eens lid ben.
    En ik wilde me nog opgeven op de opendag...
    Verder is het wel grappig als je offroad rijdt, dat je dan hoort hoeveel kijkers ook een ofroader hebben staan.

En nogmaals, ik denk dat je met bijzonder weinig financiele middelen, je de baan weer goed krijgt.
    De sfeer en vertrouwen van de offroaders, zal moeilijker goed te krijgen zijn...

8. jan hormann

jan hormann

Lid geworden:
    13 feb 2011
    we zijn er vandaag 13-02-2011 even wezen kijken en overleg gehad
    want er komt toch weer een wedstrijd een nk offroad en een opendag
    op tweede pinksterdag, we gaan ons best doen op de baan weer in orde te krijgen
    ook is er een voorstel om de contributie voor de offroad te verlagen dus wie weet komt het nog goed met de baan,dus azel niet en kom ons helpen en word het weer leuk. mvg johan

9. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Hoi Johan,

En is het dan ook mogelijk om off en onroad te rijden? Is hier al iets over bekend?

10. Serpent950

Serpent950

Lid geworden:
    4 jan 2010
    Er ligt een voorstel welke op de ledenvergadering van 6 maart wordt besproken.
    Het voorstel is een lidmaatschap voor enkel en alleen de offroadbaan.
    Bij een normaal lidmaatschap kan men dan op beide banen rijden.

Houdt de site van real80 dus goed in de gaten na 6 maart komt het erop te staan.

Reageer vrolijk verder

11. Rolf92

Rolf92

Lid geworden:
    5 okt 2010
    is het niet beter om er twee verenigingen van te maken, een voor de onroad-baan en een voor de offroad-baan? Elk met hun eigen rekeningnummers en contributie, eigen bestuur enz. Wel beide gebruik makend van de voorzieningen en die samen financieren.

Laatst bewerkt: 14 feb 2011
  12. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Klinkt heel logisch...
    Kan ieder zijn/haar eigen broek ophouden...

13. Rolf92

Rolf92

Lid geworden:
    5 okt 2010
    daar gaat het ook mis, een onroad-bestuur die voor kunstgras kiest omdat het bijna geen onderhoud nodig heeft, een offroad-bestuur zou weten dat je met een kunstgras baan geen leden krijgt, verder zou het een goede zaak zijn om er een 1/8, 1/10 schaal baan van te maken aangezien je in die klasse veel meer auto's hebt dan in de 1/5 schaal.

14. Predator-X

Predator-X

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Het zou mij ook wel leuk lijken iets in clubverband te doen, alleen jammer dat Groningen een complete wereldreis voor mij is:mad:

15. Alfred166

Alfred166

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Zou het toch leuk vinden als ik met mijn 1:6 kan rijden...

16. joostt

joostt

Lid geworden:
    28 feb 2009
    maar kunne we er wel of niet rijden
    wat ik wil best wel komen maar dan met mij nitro auto (1/10)
    laat me eens hooren
    gr joost

17. Schots en Scheef

Schots en Scheef

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Hoezo met kunstgras geen leden ?? ORCD heeft ook een kunstgrasbaan in DLD vooral voor 1/8 en 1/10.

Baan word nu verbouwd en binnenkort weer geopend, is ie een stukje groter dan afgelopen jaar.

We kunnen niet wachten :p:p

18. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Met kunstgras heb je iedergeval veeeeeeeeeeeel minder onderhoud aan de baan, met zand zou je de baan 5 á 6 x per dag glad moeten trekken anders heb je gaten waar je in verdwijnt, zie alle indoor wedstrijden maar hoe vaak dit gevlakt wordt.
    Maar Real 80 is nooit een echte offroad cub geweest en altijd op een laag pitje geweest, Kampo onderhoudt het circuit volgens mij alleen, maar die man is langzamerhand al wat ouder en kampt volgens mij met de gezondheid. Zal altijd moeilijk blijven dat mooi en strak te houden.
    Dan is het nog zo veel mensen willen alleen rijden en geen belang hebben om mee te helpen met het onderhoud van de baan en alles er omheen.
    Misschien een optie als ze genoeg kuntstgras hebben om het hele gedeelte van kunstgras te voorzien, dus ook alles naast de baan zodat er geen onkruid kan groeien dus ook de pits e.d. Dan ben je van een aantal problemen verlost. Maar bij iedere club ben je mensen nodig die te kar trekken maar dat aantal wordt steeds dunner wat wel jammer is, maar je kunt leden niet verplichten tot helpen want dan is de ledenlijst snel 0,0 stuks. Zal dus wel een aangelegenheid van het bestuur zijn en dat zijn volgens mij allemaal onroad gasten en die gaan echt hun handen niet vuil maken als ik mij zo vergis.

19. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Ik denk als Orcd electro erbij zou nemen dat het ledenaantal met stip gaat groeien, ik denk dat deze groep veel groter is dan de bigscale......maar zeker niet minder interresante klasse.

20. hedibi

hedibi

Lid geworden:
    4 jun 2004
    Wat je zegt er zijn vaak maar weinig mensen die komen helpen.
    Bij raco2000 mag en kan je met alle soort wagens rijden en toch zie je ook bij ons niet echt mega veel nitro en electro of road.
    Het is in het midden van het land, dus goed tedoen voor iedereen.
    Maar of dat komt omdat het op kunst gras is dat lijkt me sterk.
    Maar real top dat de offroad op geknapt wordt ben er eens wezen kijken en is toch ook een grappigge baan.

Deel Deze Pagina