Hallo mede turbine bouwers

Geen live verslagen vanuit de US of A?

Succes alvast Martin en laat zien waar een klein land groot in kan zijn :D

Grt,
Berto.

World chamionships in Ohio

Volgende week woensdag is het zover , dan vertrek ik voor de eerste keer naar Ohio.

Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

er doen ongeveer 500 deelnemers aan mee in 16 klassen.

Zo, klinkt goed :) 500 deelnemers? Dat is een hele hoop. Ben benieuwd hoeveel mensen hun eigen turbines maken daar :) Zal een hoop info opleveren denk ik.

Suc6!

Hallo allemaal.

Even ter info .
Het verslag van de Amerika reis zal binnen kort op de site van de Micropulling verschijnen.

Dan het volgende.

ik heb de 4 motoren klaar , twee gekocht ,en twee zelf gebouwd ,om de kosten enigsinds een beetje te drukken .

Hier onder een foto van de motoren , en ook de nieuwe look voor de puller.
er zullen in de komende 2 jaar 4x 55mm Frema super S motoren opkomen .
P1010145.jpg

P1010149-1.jpg

Mvg,

Martin.

WOW Martin dat ziet er wel geweldig uit :worship:

Frema super S
Over een paar jaar kunnen we een hele range motoren bij je bestellen?

Frema turbine motoren voor al uw toepassingen vanaf 2 tot 20 kilo :cool:

Grt,
Berto.

Bedankt Berto.
nou dat weet ik nog niet hoor ,20 kg heb ik zelf nog niet gehad ,maar zal wel komen.
de turbines gaan namelijk opgestart worden door een externe turbine.
en 20 kg moet wel voldoende lucht zijn om ze alle 4 te starten.

Groetjes,

Martin.

Zo ,de kerst is weer achter de rug ,en tijd om verder te gaan.
Ondertussen weer de nodige turbines onderhouden ,en weer afgeleverd.

De Jetjoes draaien prima , ze leveren allemaal 1,75kg stuwdruk op 241k
De egt is ook mooi , 630graden .

Dus dat hoofdstuk is afgerond ,nu vers twee.
de nieuwe puller.

Ik heb snel even de 40Rs motoren van de Frema's Toy afgehaald ,en de 4 x frema 55 super s motoren terug geplaatst in de vorm zo het moet gaan worden.

P1010152.jpg

P1010154.jpg

Even een paar foto's van z,n grote broer.
De crossboxen zal het meeste werk worden.

091213031.jpg

091213021.jpg

Mvg,

Martin.

Qua kosten valt het gelukkig allemaal wel mee ,maar ik vind het toch te duur om te snel te werk te gaan ,en dan alles nog een keer opnieuw moeten maken .
Dus eerst tekenen ,en dan eens rustig kijken of ik de aandrijving goed voor elkaar kan krijgen .

Mooi werk weer Martin.

ps. staat er al een stukje van jouw avontuur op de puller site?

klasse

Vandaag weer eens bijgebabbeld met Martin, was weer leuk.
Zijn Wereldkampioenschaps bekers mogen aanschouwen, het ultieme bewijs van zijn vakmanschap zullen we maar zeggen hé :wink:
Nog even zo'n 'Frema' gemodificeerde Jetjoe juniortje laten draaien..............en dat liep me toch mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, motortje is super zuiver in balans, volgens mij gebalanceerd in een orgineel Martin bankje :wink: en uit een eigen motor gewicht van 220 gram 1,7 kg ruim stuwdruk halen, klasse Martin.
Zag ook dat de stuwcone een stuk minder heet staat dan de kolibrietje's die ik draaiend heb gezien..............en dan die acceleratie............niet normaal meer.........en zonder zich te verslikken, dussssss thermisch perfect in z'n binnenste.
Maar nu die gearboxen daar ga je nog een kluif aan krijgen.
(en nu die 44er maar eens afmaken)

Groet Ger.

Hoi Ger.

Ik ben nu lekker een stukje taart van je aan het eten.
heeeerlijk

Ik heb de junior nog even beter afgesteld.
Geen vlammetje meer bij het opstarten.
Stond iets te hoog in ramping ,maar was zo opgelost.

Ja ,daar heb je gelijk in ,de gearboxen zijn nog niet zo makkelijk,maar waar een wil is .....

Ik ben benieuwd naar je 44er Ger , ik zou het prachtig vinden als is volgend jaar gaat draaien,en vliegen natuurlijk.

Mvg,

Martin.

Hey Martin!

Zo daar word hard gewerkt zie ik! Echt machtig mooi die Frema's Toy, dat was hij al met 2 maar nu met.. 4! :D Echt respect, ik doe het je niet na haha :rolleyes:

Back